به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۹۵۳۳۱
تویوتا بزرگترین خودروساز جهان برای فروش است

فراخوان مجدد تویوتابرای 1.6 میلیون خودرو

گروه اقتصادی: تویوتا موتور در پی مصدوم شدن یک نفر در جریان ترکیدن ایربگ شاسی بلند نیسان، برای حدود 1.6 میلیون خودرو به منظور بررسی احتمال معیوب بودن بادکننده ایربگ آنها فراخوان مجدد داد.
فراخوان مجدد تویوتابرای 1.6 میلیون خودرو
این خودروساز ژاپنی پس از فراخوان اولیه در ماه مه و ژوئن، برای حدود 20 مدل که در فاصله سال 2004 و 2008 تولید شده اند به منظور بررسی مجدد احتمال معیوب بودن ایربگشان فراخوان می‌دهد.این اقدام پس از ترکیدن بادکننده ایربگ و مصدومیت یک سرنشین در شاسی بلند نیسان ایکس تریل انجام می‌شود که ماه گذشته در ژاپن اتفاق افتاد. ایربگ این خودرو پیش از حادثه مذکور تحت بازرسی ایمنی قرار گرفته و هیچ مشکلی در آن یافت نشده بود.

 

تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش خودرو است، ماه جاری اعلام کرد استفاده از بادکننده نیترات آمونیوم ساخت تاکاتا را درخودروهای جدید متوقف خواهد کرد. این بادکننده در زمان باز شدن ایربگ با شدت زیادی منفجر شده و قطعات فلزی را ترکش وار در داخل خودرو پرتاب می‌کند.بر اساس گزارش بلومبرگ، حادثه نیسان و فراخوان مجدد تویوتا، بحران ایمنی که تاکاتا گرفتار آن شده و هشت کشته و حدود 100 مصدوم بر جای گذاشته است را عمیق‌تر می‌کند. ایربگ معیوب تاکاتا فراخوان 19 میلیون خودرو در آمریکا را بدنبال داشته است. رگولاتور ایمنی آمریکا ماه جاری به این قطعه ساز ژاپنی دستور داد استفاده از نیترات آمونیوم برای باد کردن ایربگها را به دلیل ایمن نبودن این ماده متوقف کند.

 

دستور رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا باعث شد فورد موتور، مزدا موتور، هوندا، تویوتا و نیسان تصمیم بگیرند استفاده از بادکننده ایربگ تاکاتا را در خودروهای جدیدشان متوقف کنند.تویوتا برای حدود 12 میلیون خودرو در سراسر جهان به دلیل معیوب بودن ایربگهای تاکاتا فراخوان داده است. از میان 98 آمریکایی که بر اثر ترکیدن ایربگهای تاکاتا مجروح شده اند پنج نفر آنها سرنشین خودروهای تویوتا بوده اند.

مرجع : ایسنا