به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۷ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۹۵۵۲۵

فناوری فرود عمودی‌موشک رونمایی‌شد

گروه فناوری:ناسا از فناوری جدید فرود عمودی موشک به منظور اجرای پروژه «انتقال ایمن‌تر توریست‌ها به فضا در آینده» رونمایی کرد.
فناوری فرود عمودی‌موشک رونمایی‌شد
موشک شرکت آمازون قادر است تا ارتفاع 100 کیلومتری زمین پرواز کند و پس از رهاسازی کپسول حاوی توریست‌های فضایی به صورت عمودی بر روی زمین فرود آید.
جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون در مورد فناوری جدید فرود عمودی موشک اظهار کرد: هدف از پیشبرد فناوری فرود عمودی راکت‌های فضایی تنها استفاده مجدد از آنها و کاهش هزینه‌های ارسال سفرهای توریستی به فضا است.

وی در ادامه افزود: شرکت آمازون در رقابتی نفس‌گیر با شرکت اسپیس‌ایکس موفق به ساخت و آزمایش اولین موشک قادر به فرود عمودی و استفاده مجدد شد.موشک جدید شرکت آمازون با نام New Shepard برای اولین بار در صحرای تگزاس به فضا پرتاب شد و پس از پرواز در ارتفاع 100 کیلومتری در پروسه فرود هشت دقیقه‌ای به زمین بازگشت.

بزوس در مورد مزیت‌های استفاده مجدد از موشک‌های فضایی گفت: در فناوری رونمایی شده، موشک‌های فضایی پس از هربار استفاده دیگر قابل استفاده نیستند که این مشکل، هزینه سفرهای فضایی را بی‌نهایت افزایش می‌دهد.وی در ادامه افزود: اعزام انسان و کالا به فضا با موشک‌های یک‌بار مصرف از نظر هزینه مانند پرواز با جامبوجت 747 شخصی به دور زمین و اسقاط آن پس از فرود است.
مرجع : ایسنا