به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۹۵۵۹۶

نمایشگرهای آینده به انرژی نیاز ندارند

گروه فناوری:پرمصرف‌ترین بخش هر تلفن‌همراه نمایشگر آن است، کمپانی‌های تولیدکننده تلفن‌همراه هر کدام سعی می‌کنند با به‌کارگیری فناوری‌های مخصوص به‌خود مصرف انرژی را کاهش دهند، اما تاکنون هیچ‌ نوع صفحه نمایشی نتوانسته مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد.
نمایشگرهای آینده به انرژی نیاز ندارند
 به تازگی شرکت Bodle Technology اعلام‌کرده است که موفق به ساخت نمایشگری شده که برای تغییر فاز نیازی به انرژی ندارد.   هم چنین Bodle اعلام‌کرده است نمایشگری که ساخته در زیر نور خورشید به‌راحتی قابل استفاده است؛ تاکنون هیچ اطلاعاتی از چگونگی کارکردن این نمایشگر منتشر نشده است، اما می دانیم این صفحه‌نمایش با دریافت پالس الکتریکی تصاویر را به‌نمایش می‌گذارد.
 
این تکنولوژی هنوز در مراحل ابتدایی است اما اگر چنین نمایشگرهایی در تلفن‌همراه استفاده شود، می‌تواند عمر باتری را افزایش دهد و حداقل دیگر نیازی نیست روزانه یک‌بار اسمارت‌فون خود را به شارژر متصل کنیم، آن‌هم بدون نیاز به استفاده از نمایشگرهای به‌اصطلاح کاغذ الکترونیکی و یا انواع دیگری که کیفیت تصویر را فدای افزایش شارژدهی کرده‌اند. گفته‌ می‌شود نمایشگر تولیدشده توسط Bodle Technology می‌تواند نور خورشید و یا نورهای با طول موج مشخص را فیلتر کند و در هر محیطی بهترین کیفیت را به‌نمایش بگذارد.
مرجع : آی تی رسان