به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۹۵۶۷۳

پاپ: مسلمانان و مسیحیان برادرند

گروه بین الملل: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که به آفریقا سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در بازدید از مسجدی در محله مسلمان نشین جمهوری آفریقای مرکزی، مسیحیان و مسلمانان را برادر خواند.
پاپ: مسلمانان و مسیحیان برادرند
پاپ فرانسیس به عنوان بخشی از سفر 24 ساعته اش به جمهوری آفریقای مرکزی امروز از مسجد جامع کودوکو در شهر بانگی (پایتخت) بازدید کرد. وی در این بازدید که تحت تدابیر شدید امنیتی انجام شد، مورد استقبال صدها نفر قرار گرفت.  پاپ فرانسیس همچنین در سخنانی مسلمانان و مسیحیان را برادر خواند و آن ها را به دوری از نفرت و خشونت دعوت کرد و گفت: هر کس که به خدا ایمان دارد باید صلح طلب باشد. پاپ افزود: امروز باید به نفرت، انتقام و خشونت به ویژه خشونتی که به اسم دین و خداوند صورت می گیرد، نه بگوییم.

آفریقای مرکزی از حدود 3 سال پیش و هم زمان با روی کار آمدن دولت اقلیت مسلمانان به صحنه حملات شبه نظامیان مسیحی علیه مسلمانان تبدیل شد. با وجود کناره گیری این دولت، شبه نظامیان آنتی بالاکا هم چنان به حملات خود علیه اقلیت مسلمان ادامه داده اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، شبه نظامیان آنتی بالاکا از دو ماه قبل محله مسلمان نشین بانگی را مورد محاصره قرار داده و مانع ورود کالا یا خروج ساکنان آن شده اند.

تدیانی موسی نایبی امام جماعت این مسجد پیش تر از محله مسلمان نشین بانگی تحت عنوان زندان فضای باز یاد کرده بود.
بر اثر درگیری های دو سال گذشته در آفریقای مرکزی تاکنون هزاران نفر کشته و صدها هزار نفر دیگر آواره شده اند. رهبر کاتولیک های جهان که سفرش به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و جمهوری آفریقای مرکزی را چهارشنبه گذشته آغاز کرده است، امروز پس از حضور در استادیوم 20 هزار نفری بارتلمی بوگادای جمهوری آفریقای مرکزی به این سفر خاتمه داده و به واتیکان باز خواهد گشت.
هم اکثریت مسیحی و هم اقلیت مسلمان جمهوری آفریقای مرکزی با امید به این که حضور پاپ مقدمه آغاز دوباره گفت و گوها و بازگرداندن صلح و آرامش به کشورشان شود، از سفر پاب استقبال کرده اند.
مرجع : ایرنا