به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۹۵۶۸۱

پرفروش‌ترین خودروهای سال2015/تصاویر

گروه اقتصادی: نشریه اتوموتیو نیوز آماری از میزان فروش خودرو‌های مختلف در ایالات متحده از آغاز سال ۲۰۱۵ الی پایان ماه اکتبر منتشر کرده است که نام‌های آشنایی در این بین به چشم می‌خورد و می‌توان حضور بعضی از خودروها در این لیست را نوعی سنت دانست.
همواره از باارزش‌ترین و رقابتی ترین بازار‌های جهان بوده است. عدم اعمال هزینه‌های گمرکی در کنار قوانین سخت استاندارد‌ و کیفیتی محصولات باعث شده است تا میزان فروش در این کشور تبدیل به معیاری مناسب از موفقیت شرکت های مختلف در تولید محصولاتی با کیفیت، زیبا و همراه با خدمات مناسب، شود.  همین جهت نیز ما برای بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفته‌ایم تا پرفروش‌ترین خودرو‌های سال جاری در کشور ایالات متحده را خدمت شما معرفی کنیم.

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

نکته‌ی جالب این لیست نبود تعداد زیادی از کلاس‌های خودرویی اعم از شاسی‌بلند‌ها، وانت‌ها و کراس‌اوور‌ها در آن است. این موضوع بدین معنی است که سدان‌ها و هاچ‌بک‌ها محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات صنعت خودروسازی هستند و تنوع بالای آن‌ها نیز از این موضوع سرچشمه می‌گیرد. 

طی سال‌ها گذشته به حضور تویوتا کمری و هوندا آکورد در میان سه خودروی پرفروش سال عادت کرده بودیم. حال باید دید پس از افت تویوتا به خصوص در بخش طراحی و حضور قدرتمند‌تر برند‌های کره‌ای در سال ۲۰۱۵، لیست امسال چه تغییراتی را به خود دیده است.در ادامه شما را به مطالعه لیست پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده دعوت می‌کنیم.

۱۰- هیوندای سوناتا

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۱۷۳۷۵۱ دستگاه

هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ تغییرات زیادی را به خود دیده و حال از چهره‌ی مشابه برادر بزرگتر خود، جنسیس بهره می برد. این خودرو به صورت استاندارد به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری و چهار سیلندر به قدرت ۱۸۵ اسب بخار مجهز است که جعبه دنده‌ی شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت در آن را به عهده دارد. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری همراه با جعبه دنده‌ی ۷ سرعته خودکار برای دوستداران طبیعت و پیشرانه‌ی ۲۴۵ اسب بخاری و ۲ لیتری مجهز به توروبو شارژر به همراه جعبه دنده‌ی ۶ سرعته خودکار برای عاشقان سرعت نیز در دسترس است. پس از بررسی‌های کارشناسان از نسل جدید سوناتا، آن‌ها این خودرو را ارتقای بزرگی نسبت به مدل قبلی دانسته‌ و سوناتای ۲۰۱۵ را پیشرفت بزرگی برای هیوندای قلمداد کرده‌اند. به همین دلیل حضور این خودرو در رده‌ی ۱۰ لیست امسال تا حدودی باعث تعجب شده است.


۹- فورد فوکوس

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۱۸۰۲۸۷ دستگاه

فوکوس از آن خودروهایی است که به حضور همه ساله آن در این لیست عادت کرده‌ایم. فوکوس به صورت استاندارد دارای پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری و ۱۶۰ اسب بخاری است؛ هم‌چنین برای مصرف سوخت کمتر علاقه‌مندان می‌توانند از پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱ لیتری با قدرت خروجی ۱۲۳ اسب بخار بهره ببرند. جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دو کلاچه در کنار نمونه ۵ سرعته‌ی دستی نیز قابل سفارش هستند. طراحی زیبای بدنه در کنار فضای داخلی اسپرت و دلنشین، فوکوس را به یکی از بهترین هاچ بک‌های جهان تبدیل کرده است. 


۸- شورولت کروز

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۱۹۳۶۸۰ دستگاه

کروز خودرویی سدان، ارزان و بی‌دردسر است که برای خانواده‌هایی که به خودرویی چهار درب کوچک با قیمت پایین احتیاج دارند، گزینه‌ی ایده‌آلی به شمار می‌رود. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری چهار سیلندر آن به همراه توربوشارژر توانایی تولید ۱۵۳ اسب بخار را دارد. جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی در کنار نمونه‌ی قابل سفارش ۶ سرعته خودکار نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند. امکانات داخل خودرو نیز می تواند تمام نیاز‌های شما را برطرف کند. سیستم ناوبری به همراه کارپلی و اندروید اتو و قابلیت اتصال به شبکه 4G‌ بخشی از امکانات تعبیه شده در شورولت کروز هستند.


۷- هیوندای الانترا

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۲۰۹۸۳۰ دستگاه

الانترا از پرفروش‌ترین محصولات هیوندای است که در تمامی نقاط جهان طرفداران بسیاری دارد. این خودرو دومین مدل تاریخ هیوندای است که پس از نسل قبلی جنسیس در سال ۲۰۱۰، موفق به کسب جایزه‌ی خودروی سال آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۲ شده است. این سدان کامپکت که از زبان طراحی نسل پیشین هیوندای بهره برده، به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۱۴۵ اسب بخاری در کنار جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی مجهز شده است. البته پیشرانه‌ی ۱۷۳ اسب بخاری و جعبه دنده ۶ سرعته‌ی خودکار نیز قابل سفارش هستند. این خودرو یکی از بهترین گزینه‌های موجود در میان سدان‌های ارزان قیمت است.


۶- فورد فیوژن

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۲۵۵۱۴۳ دستگاه

نسل جدید فیوژن از طراحی به مراتب جذاب‌تری نسبت به نسل قبلی خود بهره می برد. این خودروی سدان سایز متوسط اکنون ظاهری تهاجمی‌تر به خود گرفته و با تجهیز به لیست بلند بالایی از قابلیت‌های مختلف، به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های خانوادگی جهان تبدیل شده است. 

پیشرانه‌ی استاندارد این خودرو از نوع چهار سیلندر و ۲.۵ لیتری است که توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار را دارد. پیشرانه‌ی اکوبوست ۱.۵ لیتری و ۱۸۱ اسب بخاری در کنار نمونه‌ی ۲ لیتری و ۲۴۰ اسب بخاری نیز در دسترس هستند. توان تمامی این پیشرانه‌ها به وسیله جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فورد دو نمونه‌ی هیبریدی از فیوژن را نیز به بازار ارائه کرده است که هر دو آن‌ها از پیشرانه‌ی ۲ لیتری درون سوز در کنار موتور‌های الکتریکی استفاده می‌کنند.

۵- هوندا سیویک

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۲۷۷۵۳۸ دستگاه

هوندا سیویک به واسطه‌ی رانندگی جذاب و هندلینگ عالی خود به یکی از گزینه‌های محبوب جوانان و دوستداران خودروهای اسپرت تبدیل شده است. پیشرانه‌ی استاندارد این خودرو از نوع چهار سیلندر ۲ لیتری است که توانایی تولید ۱۵۸ اسب بخار توان را دارد. هم‌چنین پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۱۷۴ اسب بخاری نیز برای افرادی که به پیشرانه‌ی قوی‌تر احتیاج دارند، قابل سفارش خواهد بود. خبر خوب استفاده‌ی هوندا از جعبه دنده‌ی دستی در نمونه‌ی دو لیتری است و خبر بد این که در نمونه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو مجبور به استفاده از جعبه دنده‌ی خودکار CVT خواهید بود. آپشن‌های افزوده‌ی هوندا اعم از استارت از راه دور، اندروید اتو و کارپلی نیز برای سفارش در دسترس خواهند بود تا اطمینان حاصل کنید که تنها با خودرویی اسپرت و بدون امکانات رفاهی طرف نیستید.


۴- نیسان آلتیما

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۲۸۳۳۷۲ دستگاه

طراحی قوسی شکل و زیبای آلتیما که شباهت زیادی به برادر بزرگتر خود، نیسان ماکسیما دارد، به آلتیما ظاهری لوکس‌تر و جدی‌تر از رقبای خود داده است. نیسان به علاقه‌مندان این خودرو امکان انتخاب بین پیشرانه های ۲.۵ لیتری و ۱۸۲ اسب بخاری در کنار نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و ۲۷۰ اسب بخاری، را می‌دهد.

 نیسان با افزودن سیستم تعلیق نیمه فعال با قابلیت تنظیم سختی دمپرها، پدال‌های تعویض دنده قرار گرفته در پشت غربیلک فرمان و رینگ‌های بزرگ، آلتیما را برای دوستداران هیجان در رانندگی مناسب کرده است.سیستم‌های ترمز اضطراری در کنار کروز کنترل تطبیق‌پذیر نیز از جمله امکانات و سیستم‌های کنترلی خودرو هستند. آلتیما سدانی جادار، راحت و جذاب برای رانندگی است.


۳- هوندا آکورد

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۲۹۳۹۳۵ دستگاه

آکورد نیز از آن دسته از خودروهایی است که همواره در این لیست حضور پررنگی داشته است. این خودرو با رانندگی بسیار راحت، پیشرانه‌ی توانمند ۱۸۵ اسب بخاری و لیست بلند بالایی از امکانات در کنار کیفیت بالا قطعا سخت گیرترین افراد را هم راضی نگه خواهد داشت. امکان سفارش پیشرانه‌ی شش سیلندر و ۲۷۸ اسب بخاری به همراه گیربکس ۶ سرعته‌ی خودکار نیز در دسترس است. طراحی بدنه‌ی آکورد یکی از نقاط قوت آن است که هنوز هم پس از چند سال از معرفی آن جذاب و پخته‌تر از رقبای خود به نظر می‌رسد.


۲- تویوتا کرولا

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵

آمار فروش: ۳۰۶۶۹۳ دستگاه

برای آن دسته از دوستان که با کرولا آشنایی ندارند لازم است در ابتدا عنوان کنیم که کرولا لقب پرفروش‌ترین خودروی تاریخ جهان را به یدک می‌کشد. 

با اطلاع از این موضوع قطعا حضور این خودرو در رده‌ی دوم پرفروش‌ترین خودروهای سال ایالات متحده امری عادی است و توقع دیگری از کرولا نمی‌رود. اگر خریدن خودرو همانند نرم‌افزار کامپیوتری بود، می‌توانستیم از تویوتا کرولا به عنوان تنظیم پیش‌فرض آن نام ببریم. این خودرو فضای مورد نیاز، توان لازم و تمامی قابلیت‌هایی که خانواده‌ها به آن نیاز دارند را در خود دارد. هم‌چنین پس از تهیه‌ی کرولا می‌توانید از کیفیت و خدمات پس از فروش تویوتا نیز مطمئن باشید. اما نکته‌ی منفی این خودرو طراحی نه چندان جذاب در کنار حس رانندگی  معمولی آن است. اگر لذت رانندگی اولویت اصلی شما است، توصیه می‌کنیم گزینه‌ی دیگری را در اولویت قرار دهید. 


۱- تویوتا کمری 

پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۵


آمار فروش: ۳۶۱۱۱۱ دستگاه


حضور کمری به عنوان صدر نشین مطلق این لیست طی چندین سال گذشته امری است که فقط از عهده‌ی تویوتا بر می‌آید. نسل جدید کمری با وجود انتقادات زیاد کارشناسان باز هم توانسته است که فروش بالایی را به خود اختصاص دهد. کمری اکنون به عنوان نماد خودرو‌های اقتصادی و خانوادگی شناخته می‌شود. پیشرانه‌ی ۱۷۸ اسب بخاری این خودرو در کنار نمونه‌ی سفارشی ۶ سیلندر و ۲۶۸ اسب بخاری، قطعا تمامی نیاز‌های خانواده‌ها را تامین خواهد کرد. هر دو پیشرانه‌ی ذکر شده از جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار بهره می‌برند. 

راحتی رانندگی، کابینی آرام، فرمانی دقیق، ترمز‌های مطمئن و پیشرانه‌ی توانمند در کنار کیفیت بالا همگی دست به دست هم داده‌اند تا کمری را به اولین انتخاب خانواده‌ها در سراتاسر جهان تبدیل کند.  ادامه‌ی صدرنشینی بلامنازع ژاپنی‌ها حتی پس از ظهور برند‌های قدرتمند و سخت کوش کره‌ای تنها یک مساله را به ما یا‌دآوری می‌کند؛ هیچ خودروسازی بهتر از ژاپنی‌ها توانایی ساخت خودروهای اقتصادی و خانوادگی را ندارد.

مرجع : زومیت