به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۹ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۹۵۶۹۱

مردم‌مشتاق‌دیدن کماندار‌زن قهرمان‌هستند

گروه فرهنگی: کتنیس اوردین، دایناسور دوست‌داشتنی و راکی بالبوای پیر به سینماها رونق بخشیدند، در حالی فرانکنشتاین مردم را فراری داد.
مردم‌مشتاق‌دیدن کماندار‌زن قهرمان‌هستند
همانگونه که انتظار می‌رفت قسمت دوم فیلم «عطش مبارزه، زاغ مقلد» این هفته نیز صدرنشین بی‌چون و چرای جدول فروش سینماها در آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان بود. این فیلم در تعطیلات آخر هفته که با اضافه‌شدن تعطیلی شکرگزاری اندکی طولانی‌تر شده بود به فروشی برابر با 75.8 میلیون دلار دست یافت. آخرین قسمت از سری فیلم‌های «عطش مبارزه» علیرغم فروش بالا همچنان از قسمت اول «زاغ مقلد» با فروشی بیش از 82 میلیون دلار در مدت زمان مشابه در سال 2014 عقب‌تر است.

«زاغ مقلد 2» در سایر نقاط جهان 62 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود در بازارهای خارجی را به 242.4 میلیون دلار رساند. این فیلم در مجموع بیش از 440 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشته است. رقیب «زاغ مقلد» در بازارهای خارجی «مریخی» بود که در بازار سینمای چین غوغا به پا کرد. «مریخی» با فروشی برابر با 50.1 میلیون دلار در سینماهای چین مجموع فروش جهانی خود را به بیش از نیم میلیارد دلار رساند.

«دایناسور خوب» و «کرید» دو فیلم جدید هفته بودند که اکرانشان با اقبال تماشاگران روبه‌رو شد، هرچند که «دایناسور خوب» رکورد فروش پایینی را در مقایسه با سایر محصولات پیکسار به نام خود ثبت کرد. «ویکتور فرانکشتاین» دیگر فیلم تازه‌وارد اکران این هفته بود که برخلاف دو فیلم قبل در گیشه شکست خورد.

«دایناسور خوب» در 3749 سالن سینما در طول پنج روز بیش از 55 میلیون دلار فروخت. 39.2 میلیون دلار از فروش انیمیشن جدید پیکسار و دیزنی که امتیاز سینمایی A را از تماشاگران گرفت، مربوط به سه روز پایانی تعطیلات بود. حدود 80 درصد خریداران بلیط این فیلم را خانواده‌ها تشکیل می‌دادند. این انیمیشن در 39 بازار خارجی 28.7 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 84 میلیون دلار رساند. «دایناسور خوب» در بریتانیا، مکزیک و فرانسه بیشتر از سایر نقاط جهان فروش داشت.

این نخستین باری است که پیکسار در یک سال دو انیمیشن را روانه بازار سینما می‌کند. «دایناسور خوب» که با هزینه‌ای بین 175 تا 200 میلیون دلار ساخته شده، پس از «ظاهر و باطن» دومین انیمیشن این استودیو در سال 2015 است. «ظاهر و باطن» در ماه ژوئن بیش از 90 میلیون دلار در افتتاحیه فروخته بود.

کمپانی‌های متروگلدن مایر و نیولاین این هفته مشت‌زن مشهور و قدیمی دنیای سینما را با فیلم «کرید» به سینما بازگرداندند. این فیلم با کسب امتیاز سینمای A از تماشاگران در 3284 سالن سینما بیش از 42 میلیون دلار فروخت که 30.1 میلیون دلار آن مربوط به سه روز پایانی تعطیلات بود. در این فیلم که با هزینه‌ای 35 میلیون دلاری ساخته شده است مایکل‌ بی.جردن و سیلوستر استالونه بازی می‌کنند. 66 درصد از مخاطبان «کرید» مرد بودند و 62 درصد تماشاگران بالای 25 سال داشتند.

اما بازنده بزرگ این هفته فیلم «ویکتور فرانکنشتاین» به کارگردانی پل گوگان بود که با فروش پائین‌تر از انتظار خود حتی در جمع 10 فیلم پرفروش هفته نیز جایی نداشت. این محصول 40 میلیون دلاری کمپانی فاکس با فروشی برابر 3.4 میلیون دلار در 2797 سالن سینما جایگاهی بهتر از 12 در جدول فروش نداشت. البته 2.4 میلیون دلار این مبلغ از فروش سه روز آخر هفته به دست آمده است. این یکی از بدترین افتتاحیه‌ها برای فیلم با توزیع گسترده از یک استودیو فیلم سازی بزرگ است. این فیلم با بازی جیمز مک‌آووی در نقش دکتر فرانکنشتاین در بازارهای خارجی اوضاع بهتری داشت و در 24 بازار 10 میلیون دلار فروخت که 2 میلیون دلار آن از سینماهای روسیه به دست آمد.

مرجع : خبرآنلاین