به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۹۵۷۷۴

مردان مصری از همسرانشان کتک می خورند!

گروه جامعه: نتایج یک پژوهش دانشگاهی در مصر نشان داد نیمی از مردان مصری از سوی همسرانشان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند اما از همسران خود شکایت نمی کنند.
مردان مصری از همسرانشان کتک می خورند!
 مرکز مطالعات و گفت و گو و توسعه اقصر مصر در پژوهشی به بررسی خشونت میان زوج های مصری پرداخته و با اشاره این آمار اعلام کرد یک سوم از این زنان نسبت به انجام چنین اعمال خشونت آمیزی در مورد همسرانشان به هیچ وجه ابراز پشیمانی نمی کنند.
 براساس این پژوهش 50.6درصد زنان مصری از خشونت علیه همسران خود استفاده می کنند و این نسبت در میان زن های کم یا بی سواد تا 87 درصد شایع تر است.  از میان زنان باسواد و تحصیل کرده مصری هم تنها 5.63 درصد از آن ها از خشونت علیه همسران خود استفاده می کنند.
 
دکتر عوض علی عیسی، مدیر مرکز پژوهش های جامعه شناسی دانشگاه جنوب الوادی می گوید: بسیاری از مردانی که از سوی همسرانشان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند ،از ترس ابرو در مقابل این خشونت سکوت کرده و آن را آشکار نمی کنند و این برعکس زنان مصری است که پس از اعمال خشونت از سوی همسران خود برای شکایت به مراکز پلیس مراجعه می کنند.  از سوی دیگر مرکز آمار مصر به مناسبت روز جهانی خشونت علیه زنان،در گزارشی اعلام کرد که از هر چهار زن مصری یک نفر مورد ضرب و شتم و خشونت فیزیکی از سوی همسران خود قرار می گیرند.
مرجع : پایگاه خبری الیوم السابع