به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۴ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۹۵۸۹۹
زن تیرانداز کالیفرنیا با داعش بیعت کرده بود

داعش: كشتار کالیفرنیا کار ما بود

یک ایرانی در میان قربانیان تیراندازی کالیفرنیا
گروه بين‌الملل: خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به داعش گزارش داده که این گروه تروریستی، مسئولیت تیراندازی خونبار کالیفرنیا را بر عهده گرفته است.
داعش: كشتار کالیفرنیا کار ما بود
«تشفین مالک» زن 27 ساله و «رضوان فاروق» همسر 28 ساله وی، دو فردی هستند که از سوی آمریکایی‌ها به عنوان مظنونان حادثه سن‌برناردینو، معرفی شده‌اند. این دو البته فرصتی برای مصاحبه با خبرنگاران و یا اعتراف به عنوان متهم را نیافتند زیرا همچون «مظنونان» حوادث تروریستی پاریس، زیر رگبار گلوله‌های پلیس کشته شدند.

خانم «مالک» که اصالتاً پاکستانی بوده، 25 سال پیش از پاکستان به عربستان سعودی سفر می‌کند، اما چند سال بعد برای تکمیل تحصیلاتش در رشته داروسازی به پاکستان بازمی‌گردد. امروز همچنین سی‌ان‌ان خبر داده بود که این زن، با صفحه فیس‌بوکی که به نام خودش نبوده، با «ابوبکر البغدادی» بیعت اینترنتی کرده است.

عامل تیراندازی کالیفرنیا تروریست بود

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم گزارش داد: زنی که در کالیفرنیا 14 آمریکایی را به قتل رساند، در فیسبوک با رهبر تروریست‌های داعش بیعت کرده بوده است.  با آنکه رسانه‌های آمریکایی ابتدا حدس می‌زدند عوامل داعش به خاک این کشور نفوذ نکرده باشند و تیراندازی «سن برناردینو» انگیزه جنایی داشته باشد، اسناد جدید می‌گوید که نفوذ اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، «تشفین مالک» زنی که روز چهارشنبه همراه با همسرش «سید رضوان» به مردم حاضر در یک ورزشگاه گلف در ایالات کالیفرنیا حمله کرد و 14 نفر را به خاک و خون کشید، در پایگاه اجتماعی فیسبوک، به «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش، بیعت کرده بود است. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این زوج به صورت مستقیم از اعضای داعش برای این عملیات، دستورالعملی دریافت کرده‌اند یا خیر.

تشفین و رضوان البته ساعتی پس از این حمله خونبار، به سرنوشت عوامل تیراندازی پاریس دچار شدند و پیش از انکه بتوان از آنها بازجویی و یا با آنها مصاحبه کرد، زیر رگبار گلوله های پلیس در خیابان کشته شدند و بهمین خاطر است که رسانه‌های غربی هنوز از آنها به عنوان مظنونان این تیراندازی یاد می‌کنند نه متهم.


یک ایرانی در میان قربانیان تیراندازی کالیفرنیا

 در میان چهارده قربانی تیراندازی اخیر جنوب کالیفرنیا، زنی چهل و شش متولد ایران شناسایی شد که در هجده سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است. به گزارش آسوشیتدپرس، در میان چهارده قربانی تیراندازی به یک مرکز خدمات اجتماعی در سن برناردینو، جنوب کالیفرنیا، زنی چهل و شش متولد ایران قرار دارد که در هجده سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است.

این زن که بنتا بتبادال (Bennetta Betbadal) نام دارد متولد 1969 در ایران است. او در هجده سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و در بدو ورود در نیویورک مستقر شد، اما مدتی بعد کالیفرنیا مهاجرت کرد. بتبادال پس از فارغ التحصیلی در رشته شیمی از دانشگاه دولتی پلی تکنیک کالیفرنیا در مقام بازرس بهداشت در سن برناردینو مشغول به کار شد. فرزندان او ده، دوازده و پانزده ساله هستند. همسرش که افسر پلیس است او را «فرشته» و دخترش «بهترین دوست من» توصیف کرد.