به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۱ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۹۶۳۲۵
بازار فناوری پوشیدنی قابل پیش بینی نیست

یک کتانی هوشمند با قابلیت تغییر شکل!

گروه فناوری:حتی اگر خود شما نیز از جمله علاقه‌مندان به کفش‌های کتانی نباشید، مسلما در میان دوستان شما کسانی وجود دارند که بخشی عمده از خرج لباس خود را به خرید کتانی‌های دارای طرح‌های مختلف اختصاص می‌دهند.
یک کتانی هوشمند با قابلیت تغییر شکل!
به‌تازگی کفشی ساخته شده است که می‌تواند این ساختار را دست‌خوش تغییر کند زیرا با این کفش کتانی، می‌توانید در هرلحظه طرح کفش خود را تغییر بدهید.
این کفش بر روی بدنه خود به‌جای جنس مرسوم کفش‌های کتانی از یک نمایشگر بزرگ از جنس E-Paper بهره‌مند است و می‌تواند عملا هر تصویری که کاربر به آن علاقه‌مند باشد را بر روی کفش به نمایش بگذارد.
 


این کفش ShiftWear نام دارد و طراح آن فردی به نام دیوید کوئلیو (David Coelho) است. این طراح موفق شده است تا با قرار دادن این نمایشگرهای انعطاف‌پذیر و نازک در دو سوی این کفش، امکان تغییر شکل ظاهری آن را برای کاربر مهیا سازد. البته برای انجام این تغییرات به یک رابط کاربری نیاز است که کوئلیو برای این کار به سراغ نرم‌افزارهای تلفن همراه رفته است.  این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که عکس‌ها و یا حتی انیمیشن‌های مورد علاقه خود را بر روی کفش منعکس کنید. اگر به انیمیشن و عکس‌های فراوان دسترسی ندارید نیز نیازی به نگرانی نیست و بنا بر قول‌ها و وعده‌های داده شده توسط این طراح، قرار است تا بازاری برای عرضه طرح‌های کفش برای این کتانی ساخته شود.
 


به‌این‌ترتیب علاوه بر مصرف شخصی می‌توانید طراحی مورد نظر خود را انجام داده و آن را در این بازار برای فروش بگذارید و از این راه نیز درآمد داشته باشید. البته هنوز راه زیادی تا عرضه تجاری ShiftWear باقی مانده است زیرا کوئلیو قصد دارد تا محصول خود را به روش کیک استارت روانه بازار کند و به همین منظور نیز کمپین کسب بودجه برای این محصول آغاز شده است.  هدف اولیه این کمپین، دست یافتن به رقم 250 هزار دلار سرمایه اولیه برای شروع تجاری‌سازی ShiftWear است و به نظر می‌رسد که با توجه به این هدف و قیمت 150 دلاری تخمین زده شده برای این محصول بتوان موفقیت نسبی آن در بازار را محتمل دانست.


 
البته هیچ‌چیز در بازار عجیب‌وغریب فناوری‌های پوشیدنی قابل پیش‌بینی نیست و تنها زمان نشان خواهد داد که پروژه ShiftWear، یک بلندپروازی رویا پردازانه بوده است یا این‌که می‌تواند یک تحول در میان کفش‌های کتانی ایجاد کرده و پیشگام یک نسل جدید باشد.



مرجع : آی تی رسان