به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۹۶۳۲۶
توسط ارتش آمریکا ساخته شد

پهپاد تصویربردار به اندازه کف دست

گروه فناوری: ارتش ایالات‌متحده به تازگی مشغول آزمایش سیستم شناسایی و تصویربرداری شخصی جدیدی با نام PD-100 Balck Hornet است که در واقع یک ریز پهپاد با قابلیت به کار گیری در مناطق جنگی است.
پهپاد تصویربردار به اندازه کف دست
هرچند مدت زمانی زیادی از تولید و به کار گیری پهپادها در عملیات جاسوسی در ارتش کشورهای مختلف می‌گذرد، با این حال به نظر می‌رسد این عرصه در حال وارد شدن به فاز جدید به نام ریز پهپاد باشد.
 ریز پهپادها در واقع بالگردهای اسباب‌بازی کوچکی هستند که به لطف سخت‌افزار به کار گرفته دز آن‌ها می‌توانند از سطح بالا تصویربرداری کنند. در همین حال ارتش ایالات‌متحده مشغول آزمایش نسل جدید از این پرنده‌های کوچک به نام PD-100 Black Hornet 2 است که برخلاف مدل‌هایی همچون DJI Phantom یا Inspire با وزنی معادل 18 گرم به قدری کوچک است که در بین دو انگشت می‌توان آن را قرار داد.
 
این ریز پهپاد سبک، ویژه واحدهای نظامی کوچک طراحی شده است که نیازمند استفاده از دوربین سریع و پنهان در آسمان هستند. این پهپاد بی‌صدا بوده و در ارتفاع بیش از 10 متری تقریباً نامرئی است و استفاده از آن به سادگی کاربرد یک رادیو معمولی عنوان می‌شود. ناگفته نماند که تولید هریک از این محصولات به دلیل برخورداری از دوربین حرارتی با عمق دید 1 کیلومتر حدود 40 هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت.
 


بر اساس ادعای شرکت سازنده Prox Dynamics، این پهپاد با هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافت میانگین 2 میل را ظرف 25 دقیقه طی نماید و به طور متداول تصاویر ضبط شده را برای مرکز کنترل ارسال کند. هر PD-100 می‌تواند از طریق کنترل از راه دور کوچک مجهز به یک صفحه‌نمایشی که تصاویر را به طور مستقیم نشان می‌دهد هدایت شود. البته تعیین مسیر پرواز خودکار از طریق مشخصات GPS نیز امکان‌پذیر است.  ناگفته نماند که ارتش بریتانیا از سال 2013 مشغول استفاده از این سبک پهپادها بوده این در حالی است که به نقل از  Defense On ارتش ایالات‌متحده نیز به تازگی آزمایش ریز پهپادها را آغاز کرده است.



مرجع : فارنت