به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۱ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۹۶۳۴۱

فرزند قذافی قبل و بعد از ربودن!/عکس

گروه بین الملل: فرزند معمر قذافی به دست یک گروه مسلح در منطقه بقاع و در حالی‌که از سوریه وارد لبنان شده بود ربوده و ساعاتی بعد در‌‌ همان مکان آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک مقام امنیتی در لبنان شامگاه جمعه ساعاتی پس از اعلام خبر ربوده شدن «هانیبال قذافی» به دست یک گروه مسلح نا‌شناس در لبنان، از آزادی وی خبر داد. این مقام امنیتی لبنانی گفت: پلیس لبنان هانیبال قذافی را تحویل گرفت و در حال بازجویی از اوست. وی به مکان آزادی فرزند قذافی اشاره‌ای نکرد. در همین حال، یک مقام امنیتی دیگر در لبنان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: هانیبال قذافی به دست یک گروه مسلح در منطقه بقاع و در حالی‌که از سوریه وارد لبنان شده بود ربوده و شامگاه جمعه در‌‌ همان مکان آزاد شد.

هانیبال قذافی ۴۰ ساله یک همسر لبنانی دارد. شبکه تلویزیونی خصوصی الجدید در لبنان جمعه شب تصاویری از هانیبال پخش کرد که در آن وی از سلامت خود خبر داد و گفت از همه افرادی که در مورد پرونده امام موسی صدر شواهد یا اسنادی در اختیار دارند، هر چه زود‌تر آن‌ها را ارائه کنند.

قذافی در نوار ویدئویی که از او منتشر شد گفت: از هر کسی که شواهد درباره جزئیات ناپدید شدن (امام) موسی صدر در اختیار دارد می‌خواهم تا آن را فورا و بدون هیچ تعلل و تاخیری به طرفداران او ارائه کند. وی در این نوار ویدئویی تاکید می‌کند در سلامت کامل است و عاملان ربودن او در لبنان برخورد خوبی با او داشته‌اند، اما آثار ضرب و جرح در صورت او مشخص بود. پس از سقوط معمر قذافی از قدرت در سال ۲۰۱۱، دو تن از پسران وی یعنی هانیبال و محمد و نیز دخترش عایشه و همسرش صفیه ابتدا به الجزایر پناه بردند. سعدی و سیف الاسلام، دو پسر دیگر وی در لیبی زندانی هستند و سه پسر دیگر یعنی معتصم، سیف العرب و خمیس نیز کشته شدند.