به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۱ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۹۶۳۶۸
بلژیک، ایتالیا و سوئد در گروه مرگ

قرعه کشی یورو 2016

گروه ورزشي: پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا امشب در فرانسه قرعه کشی شد تا 24 تیم حاضر در این دوره از رقابت ها حریفان خود را بشناسند.
قرعه کشی یورو 2016

 به گزارش ایسنا، قرعه کشی رقابت های یورو 2016 امشب با حضور نمایندگان تیم های حاضر در پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا در فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. از جمله اتفاقات جالب در این مراسم غیبت میشل پلاتینی رئیس یوفا بود که به دلیل محرومیت در این مراسم غایب بود. محرومیت این مرد فرانسوی اخیرا از سوی دادگاه عالی ورزش نیز تایید شده تا پلاتینی نتواند در این مراسم حاضر باشد.

16:45

مقدمات آماده سازی مکان برگزاری قرعه کشی جام ملت های اروپا مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد و تقریبا همه چیز برای قرعه کشی آماده است. قرار است در این مراسم رود گولیت کاپیتان تیم ملی هلند در جام ملت های اروپای 1988 در کنار بیشنته لیزارازو دفاع چپ فرانسه در یورو 2000 که هر دو طعم قهرمانی را در این رقابت چشیده اند در مراسم حضور یابند و وظیفه انتخاب گوی ها بر عهده آنان خواهد بود. البته در کنار این دو، اولیور بیرهوف زننده گل قهرمانی ژرمن ها در یورو 1996 و آنجلوس چاریستیاس بازیکن یونان در یورو 2004 از دیگر مهمانان این مراسم خواهند بود که کار انتخاب تیم ها بر عهده آنان خواهد بود.

 

17:02

یوفا روز قبل جوایز 24 تیم حاضر در مرحله نهایی اروپا را اعلام کرد. 301 میلیون یورو به تیم ها داده خواهد شد که سهم قهرمان از این مقدار 27 میلیون یورو است. این رقم نسبت به دوره گذشته جام ملت های اروپا افزایش یافته است. یکی دیگر از تغییرات یورو 2016 با دوره قبل استفاده از تکنولوژی است. در این مسابقات سیستم تشخیص گل در بازی ها به کار گرفته می‌شود تا مانع به ثبت رسیدن گل‌های اشتباه شود.

 

17:13

فرانسه میزبان به همراه تیم‌های اسپانیا، آلمان، انگلیس، پرتغال و بلژیک، به عنوان سرگروه معرفی شدند. فرانسه به شکل اتوماتیک در جایگاه A1 قرار گرفته است و دیدارهایش را نیز در پاریس،‌ مارسی و لیل برگزار می‌کند. تیم‌هایی که در سیدهای بعدی قرار دارند نیز در گروه‌های B تا F در جایگاه یک قرار می‌گیرند. بوسنی و هرزگوین که نتوانست به یورو 2016 راه پیدا کند، جایش در گلدان دوم را به اوکراین داد زیرا این تیم نمی‌تواند در رقابت‌های یورو با روسیه همگروه شود.

 

وضعیت ایتالیا در این سید بندی زیاد خوب نیست. به خاطر نتیجه‌های ضعیفی که این تیم در جام جهانی گذشته گرفت و در مرحله گروهی حذف شد، به همراه تیم‌های سوییس،‌ کرواسی و اتریش در گلدان دوم قرار گرفته است.

 

مجارستان هم که با غلبه بر نروژ در پلی آف توانست به این رقابت‌ها راه پیدا کند، یکی دیگر از تیم‌هایی است که از حذف بوسنی سود برده است. این تیم توانست در آخرین جایگاه باقی‌مانده از سید سوم قرار بگیرد. تیم‌های جمهوری چک،‌ سوئد، لهستان، رومانی و اسلواکی، دیگر تیم‌هایی هستند که در این گلدان قرار دارند. جمهوری ایرلند نیز تنها تیمی بود که در این سید بندی جایی نداشت اما در پلی آف توانست به یورو 2016 راه پیدا کند. آنها نیز به همراه ایسلند، ترکیه، ولز، آلبانی و ایرلند شمالی در سید چهار قرار گرفته‌اند.

 

 

 

محل قرعه کشی یورو 2016

 

سید بندی کامل به شرح زیر است:

 

سید یک: فرانسه، اسپانیا،‌ آلمان، انگلیس، پرتغال،‌ بلژیک

 

سید دو: ایتالیا، سوییس، کرواسی، اتریش، روسیه، اوکراین

 

سید سه: چک، سوئد،‌ لهستان، رومانی،‌ اسلواکی، مجارستان

 

سید چهار: ترکیه، ایرلند، ایسلند، ولز، آلبانی، ایرلند شمالی

 

دو تیم برتر گروه‌هاش 6گانه به همراه چهار تیمی که در رتبه سوم قرار گرفته و نتایج بهتری گرفته‌اند،‌ راهی مرحله حذفی خواهند شد.

 

17:30

 

روبر پیرس ستاره سابق تیم ملی فرانسه از تیم ملی کشورش در کنار آلمان و اسپانیا به عنوان مدعیان جدی قهرمانی در پانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا نام برد.

 

17:40

در فاصله 2024 روز بعد از اعلام میزبانی فرانسه برای یورو 2016 موتور این رقابت‌ها از ساعاتی دیگر با اعلام قرعه کشی آن به جریان خواهد افتاد و 24 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را خواهند شناخت. همچنین از روز دوشنبه هفته آینده نیز بلیت فروشی این رقابت‌ها رسما آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند با خرید بلیت‌های این رقابت‌ها بازی‌های مورد نظر خود را از نزدیک تماشا کنند.

 

17:50

 

Beau Jeu، نام رسمی توپی است که در رقابت‌های یورو 2016 از آن استفاده خواهد شد. معنای اسم این توپ، «بازی زیبا» است که توسط «زین الدین زیدان» رونمایی شد. او در سال 2000 توانسته بود همراه تیم ملی فرانسه به قهرمانی در این رقابت‌ها نیز برسد.این توپ توسط بازیکنان بزرگی مورد ارزیابی قرار گرفت. یکی از این بازیکنان، گرت بیل بود که این توپ را ارزیابی کرد و آن را بهترین توپی توصیف کرد که تا به حال دیده است. او درباره این موضوع گفت: در تمرینات از این توپ برای شوت زدن، پاسکاری و حمل آن استفاده کردم و باید بگویم بی‌نظیر است. خصوصا روی ضربات از راه دور و به نظرم این رقابت‌ها با این توپ بی‌نظیر خواهد بود. بی‌صبرانه منتظر شروع رقابت‌های یورو هستم تا در این رقابت‌ها همراه کشورم به میدان بروم.

 

 

توپ یورو 2016

 

Beau Jeu که از سه رنگ آبی، قرمز و سفید (سه رنگ پرچم کشور فرانسه) تشکیل شده است، محصول کمپانی آدیداس است و جام قهرمانی مسابقات و عددهای 6-1-0-2 بر آن حک شده است.

 

18:00

انگلیس تنها تیمی بود که تمام دیدارهای خود را در انتخابی یورو 2016 با برد به پایان رساند. این اتفاق در دوره های قبل 6 بار رخ داده است. فرانسه در انتخابی یورو 1992 و 2004، جمهوری چک یورو 2000 و اسپانیا و آلمان در یورو 2012 تیم هایی بودند که پیش از این تمام دیدارهای خود را در دور انتخابی با برد به پایان رساندند.

 

18:12

خوان ماتا که یکی از گزینه‌های ترکیب اصلی تیم دل‌بوسکه در یورو 2016 است، از تیم ملی فوتبال انگلیس به عنوان جدی‌ترین رقیب اسپانیا یاد کرد و گفت: انگلیس تیم بسیار خوبی است و همه شاخص‌های کسب عنوان قهرمانی را دارد. آنها در همه بازی‌هایشان در انتخابی یورو 2016 به پیروزی رسیدند و تنها تیمی بودند که چنین موفقیتی را به دست آوردند. انگلیس تیم بسیار جوان و آینده‌داری دارد و یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی است.رویارویی با انگلیس برای من و دیگر بازیکنان اسپانیایی که در لیگ جزیره بازی می‌کنند، یک دیدار خاص خواهد بود. اصلا دوست ندارم چنین دیداری را از دست بدهم. بدون شک در چنین حالتی، کار سختی برای پیروزی داریم زیرا دیدار با انگلیس کنونی سخت است.

 

18:16

آیا می دانستید تنها 6 بازیکن توانستند در چهار دوره جام ملت‌های اروپا بازی کنند. پیتر اشمایکل دروازه بان سابق تیم ملی دانمارک، لوتار ماتئوس، الساندرو دل پیرو، ادوین فان در سار، لیلیان تورام و اولاف ملبرگ از جمله این بازیکنان هستند. در این بین ادوین فان درسار و لیلیان تورام هر کدام با ۱۶ بازی بیشترین بازی را در این رقابت‌ها انجام دادند.

 

18:30

کمیته اجرایی یوفا امروز پس از نشستی، میزان دقیق جوایز تیم های حاضر در یورو 2016را اعلام کرد.تیم هایی که به یورو 2016 راه یافته اند، 8 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. برای هر برد در مرحله گروهی 1 میلیون یورو و هر تساوی 500 هزار یورو برای تیم ها اختصاص داده شده است. تیم های صعود کرده به جمع 8 تیم برتر، 1.5 میلیون یورو، جمع چهار تیم برتر 2.5 میلیون یورو و حضور در نیمه نهایی 4 میلیون یورو جایزه دریافت خواهند کرد. فینال یورو 2016 که 10 جولای در پاریس برگزار خواهد شد، تیم برنده 8 میلیون یورو و تیم بازنده 5 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. بدین ترتیب تیمی در صورت قهرمانی در یورو 2016 در صورتی که تمام بازی های مرحله گروهی خود را با پیروزی پشت سربگذارد، 27 میلیون یورو جایزه دریافت خواهد کرد.

 

18:38

 

قرار گرفتن ایتالیا در سید دوم باعث ایجاد دلهره برای تیم های سرگروه شده است و هیچ تیمی دوست ندارد با ایتالیا به عنوان یکی از تیم‌های سید دو روبرو شود. همچنین کریس کولمان سرمربی تیم ملی ولز که پیشتر هدایت فولام را در لیگ برتر بر عهده داشت عنوان کرد به هیچ وجه دوست ندارد تیمش در این دوره از رقابت‌ها با انگلیس روبرو شود. این در حالی است که گرت بیل عنوان کرده بود ولز در صورت رویارویی با انگلیس توانایی شکست این تیم را دارد.

 

 

تیم ملی اسپانیا

 

18:50

تیم ملی اسپانیا قهرمان دو دوره قبلی جام جهانی و مدافع عنوان قهرمانی در فرانسه است. لاروخا که یک جام جهانی ناامیدکننده را در برزیل داشتند بیش از هر زمان دیگری از انگیزه بالا برای سومین قهرمانی پیاپی در جام ملت‌ها برخوردار هستند و به نظر می‌رسد آنها یکی از مدعیان جدی قهرمانی در این دوره هستند.

 

18:55

فرانسه در سال 1984 برای اولین بار به عنوان میزبان جام ملت‌های اروپا انتخاب شد و توانست برای اولین بار نیز عنوان قهرمانی را بدست آورد. میشل پلاتینی یکی از گلزنان فرانسه در دیدار نهایی آن سال خیلی دوست داشت در مراسم قرعه کشی حاضر باشد ولی او در این مراسم غایب خواهد بود.

19:04

تیم ملی آلمان با سه بار قهرمانی در سال های ۱۹۷۲، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۶ و سه بار نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم در این رقابت‌ها محسوب می‌شوند. آنها قهرمان جام جهانی 2014 برزیل هستند و همه نگاه ها در این جام به سمت آنهاست. همچنین آلمان با 12 بار حضور بالاتر از روسیه با 10 بار حضور (با احتساب تیم‌های شوروی و کشورهای مشترک المنافع) رکورددار تعداد حضور در این دوره از رقابت‌ها نیز محسوب می‌شود.

 

19:15

میشل پلاتینی، کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه و رئیس محروم یوفا با ۹ گل زده در جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۴ بهترین گلزن تاریخ این مسابقات است. باید ببینیم در این دوره بازیکنی پیدا می‌شود تا رکورد رئیس محروم یوفا را بشکند یا خیر. همچنین تیم ملی انگلیس ناکام ترین تیم این رقابت‌ها است. انگلیس تنها تیمی است که با 7 بار حضور در این مسابقات هرگز به قهرمانی دست نیافته است و فقط یک بار به مقام سومی رسیده است.البته شوروی با 4 بار شکست در 5 بازی فینال به نوعی دیگر تیم ناکام بوده است.

 

19:25

انزو شیفو (بلژیک) با ۱۸ سال ۱۵۱ روز در مسابقات سال ۱۹۸۴ جوانترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها است و لوتار ماتئوس (آلمان) با ۳۹ سال و ۹۱ روز در مسابقات سال ۲۰۰۰ مسن‌ترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود.

 

 

شمایی از جام قهرمانی در کنار برج ایفل

 

19:33

یواخیم لوو می‌گوید برایش مهم نیست در یورو 2016 با چه تیم‌هایی روبرو شود و تنها این مهم است که آلمان قرار است به چه شکل برابر حریفان خود به میدان برود.

19:45

دانمارک در سال ۱۹۹۲ به عنوان تیم دوم گروه در مرحله مقدماتی، جایگزین یوگسلاوی شد که به مسابقات نهایی راه یافته بود، اما به دلیل جنگ داخلی از حضور در بازی ها باز ماند. دانمارکی ها با غلبه بر آلمان در فینال برای نخستین بار جام را به خانه بردند. در سال ۲۰۰۴ هم یونان، در عین ناباوری برای نخستین‌بار به قهرمانی رسید.

19:58

در پنج دوره بازی فینال به وقت اضافه کشیده شده است (۱۹۶۰، ۱۹۶۸، ۱۹۷۶، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰) اما تنها در سال ۱۹۷۶ بود که کار به ضربات پنالتی کشید و چکسلواکی، آلمان غربی را شکست داد.

20:04

تیم ملی هلند غایب بزرگ این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود و لاله های نارنجی بعد از یک دوره انتخابی ضعیف نتوانستند در فرانسه حاضر باشمد تا هواداران این تیم با حسرت یورو را تماشا کنند.

 

 

هلند، غایب بزرگ یورو 2016

20:13

فکر برگزاری جام ملت‌های اروپا به هانری دلونی فرانسوی بر می‌گردد که برای نخستین بار آن را در پنجم فوریه 1927 مطرح کرد، اما در آن هنگام فیفا که مشغول مقدمه سازی برای برگزاری نخستین جام جهانی در اروگوئه بود، پیشنهاد هانری را نپذیرفت.

 

ایده دولونی زمان طولانی در انتظار نشست تا این که اتحادیه فوتبال اروپا در دهه پنجاه تاسیس شد اما شعله عمر دولونی در سال 1955 خاموش شد و نتوانست رویای خود را برآورده کند. با این وجود پسرش پیر دولونی که به عنوان رییس اتحادیه فوتبال فرانسه انتخاب شد راهش را ادامه داد و سرانجام توانست در نشست 1957 کلن اعضای کمیته‌ اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا را برای برگزاری این رقابت‌ها قانع کند.

 

جام‌های سه گانه اروپایی از سال 1956 آغاز شد و تعداد تماشاگران در بعضی از این دیدارها به 70 هزار نفر رسید. این مساله تاثیر بسیار زیادی در تشویق مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا برای برگزاری رقابت‌های جام ملت‌ها اروپا داشت.

20:25

بزرگترین ناکام جام ملت‌های اروپا فرانس پوشکاش است که از او به عنوان بهترین گلزن قرن بیستم هم نام برده می‌شود در بین سال‌ها ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۶ برا تیم ملی زادگاهش، مجارستان به میدان می‌رفت. بهترن بازیکن جام جهانی ۱۹۵۴ که به همراه تیم ملی کشورش به نایب قهرمان آن مسابقات هم رسید بدشانس بود که وقت او و مجارستان از قدرت‌های فوتبال اروپا و حتی جهان به حساب می‌آمدند هنوز تورنمنت قاره‌ در اروپا برگزار نمی‌شد. اسطوره مجارها به واسطه بازی در تم رئال مادرید، یک سال را هم برای اسپانیا به میدان رفت اما علی رغم برگزار اولن دوره جام ملت‌ها اروپا در سال ۱۹۶۰ به خاطر آنکه اسپانیا جا در بین ۴ تم مرحله نهایی نداشت بدون شرکت در آن مسابقات با دنیا قهرمان خداحافظی کرد. او مدت کوتاهی را هم مربی مجارستان بود اما با ان وجود هم نتوانست راهی جام ملت‌ها اروپا شود و تجربه حضور در آن را به دست آورد.

 

20:33

 

مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا 2016 آغاز شد.

 

 

روی هاجسون در مراسم

 

 

آنتونیو کونته در مراسم

 

20:45

بعد از پخش موسیقی زنده در سالن، مراسم قرعه کشی رسما با حضور بیزنته لیزارازو و رود گولیت آغاز شد. مهمانان بعد از پخش ویدئویی از بازی‌های آنها به روی سن می‌روند. دیوید ترزگه، چارستیاس از یونان دیگر افرادی بودند که به روی سن آمدند.

رود گولیت در حال خوش آمد گویی به مهمانان است.

20:53

جیانی اینفیانو دبیراجرایی یوفا که در غیاب میشل پلاتینی وظیفه مدیریت را در بالاترین نهاد فوتبالی قاره سبز بر عهده گرفته است سخنران بعدی سات و ابراز امیدواری کرد این دوره از جام ملت‌های اروپا بهترین دوره باشد که برای اولین بار با حضور 24 تیم برگزار می‌شود. پیش از این تنها 16 تیم در رقابت‌ها حضور داشتند.

21:00

داوید ترزگه گوی های تیم های سرگروه را برداشت.

 

***گروه بندی یورو 2016

گروه 1: فرانسه-رومانی- سوئیس- آلبانی

گروه 2: انگلیس-ولز - اسلواکی- روسیه

گروه 3: آلمان- اوکراین- لهستان- ایرلندشمالی

گروه 4: اسپانیا- کرواسی- ترکیه- جمهوری چک

گروه 5: بلژیک- ایتالیا- ایرلند- سوئد

گروه 6: پرتغال-اتریش- ایسلند-مجارستان

 

به این ترتیب قرعه کشی پانزدهمین دوره جام ملت‌های اروپا در پاریس به پایان رسید و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. این دوره از رقابت‌ها تابستان آینده برگزار خواهد شد.