به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۳ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۹۶۴۴۹

زنان عربستان 17 کرسی بدست آوردند

گروه بين‌الملل: نتایج اولیه دور سوم انتخابات شهرداری ها در عربستان نشان می‎دهد که ۱۷زن برای نخستین بار در تاریخ عربستان موفق شدند کرسی به دست بیاورند.
سالمه بنت حزاب العتیبی در منطقه مدرکه از توابع مکه مکرمه به پیروزی رسید
سالمه بنت حزاب العتیبی در منطقه مدرکه از توابع مکه مکرمه به پیروزی رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز، با گذشت یک روز از انتخابات شهرداری‎‏ها در عربستان که زنان برای نخستین بار توانستند در آن نامزد شوند، نتایج اولیه شمارش آراء حاکی است از آن است که ۱۷ زن موفق شدند در این انتخابات صاحب کرسی شوند. به گزارش پایگاه خبری الرای الیوم، «فوز سالمه بنت حزب العتیبی» اولین زن عربستانی است که پیروزی خود در این انتخابات را در مکه مکرمه رسما اعلام کرد، این در حالی است که دست کم سه زن در شوراهای محلی شهر ریاض و دو زن در استان الاحساء و دو زن دیگر در منطقه القصیم موفق شدند کرسی به دست بیاورند.

در انتخابات شوراهای محلی عربستان حدود 7000 نامزد، که 979 نفر از آنها زن بودند، برای کسب 2100 کرسی رقابت کردند. زنان عربستانی روز گذشته برای اولین بار به پای صندوق‌های رأی رفتند تا در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کنند و آرای خود را به صندوق‌های رای بیاندازند. این سومین انتخاباتی است که عربستان در طول تاریخ خود شاهد آن است و در سال‌های 1965 تا 2005 این کشور شاهد برگزاری هیچگونه انتخاباتی نبوده است.