به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۹۶۸۷۳

ساخت کیف‌ضدبمب برای ایمنی‌پرواز

گروه فناوری:دانشمندان دانشگاه شفیلد موفق به ساخت نخستین کیف ضد ‌بمب برای مهار انفجار بمب‌های احتمالی در پروازهای تجاری و حفظ جان مسافران در برابر حملات تروریستی شدند.
ساخت کیف‌ضدبمب برای ایمنی‌پرواز
دانشمندان معتقدند که با قراردادن بمب‌های احتمالی در کیف‌های ضد بمب، احتمال آسیب‌دیدن هواپیما و به خطر افتادن جان مسافران به حداقل خواهد رسید.
 کیف ضد بمب از چندین لایه الیاف بسیار مقاوم محصور در کامپوزیت ساخته شده که در شرایط فشار و دمای بالا مقاومت بسیار زیادی دارد.
 
محققان در مورد جنس الیاف به کار رفته در کیف ضد بمب اظهار کردند: الیاف به کار رفته در کیف ترکیبی از الیاف آرامید، فیبرهای مورد استفاده در صنایع هوا و فضا و در نهایت الیاف جلیقه‌های ضدگلوله است.  دکتر اندرو تیاس، متخصص مهندسی مواد از دانشگاه شفیلد عنوان کرد: در ساخت کیف ضد بمب از موادی با انعطاف‌پذیری بالا جهت جذب قدرت انفجار و موج قدرتمند ناشی از مواد منفجره استفاده شده است.
 
وی در ادامه افزود: در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که کیف ضد بمب از مقاومت لازم در برابر انفجار در نمونه‌های آزمایشی هواپیماهای بوئینگ 747 و ایرباس 321 برخوردار است.  محققان با بررسی فرایند انفجار مواد منفجره در کیف ضد بمب به کمک دوربین‌های پرسرعت دریافتند که در زمان انفجار الیاف سازنده کیف به حداکثر انبساط می‌رسند اما هرگز پاره نمی‌شوند.
مرجع : ایسنا