کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست برای برکناری کی‌روش شایعه است

کفاشیان: کسی نگفته نباید در انتخابات شرکت کنی

ایسنا , 2 دی 1394 ساعت 10:58

گروه ورزشی: رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که تاکنون کسی از او نخواسته که در انتخابات فدراسیون شرکت نکند، گفت که فعلا قصدش حضور در انتخابات است مگر اینکه کسی از او بخواهد تا آن وقت دوباره تصمیم جدیدی بگیرد.


علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال این روز‌ها درگیر برگزاری مجمع دی‌ماه و برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در اسفندماه سال جاری است، او که پس از ورود نهاد‌های مسوول به فدراسیون فوتبال درگیر حاشیه‌های این موضوع شده در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگرازی دانشجوبان ایران (ایسنا) به سوالاتی درباره اتفاقات روز فوتبال و مسائل حاشیه‌ای آن پاسخ داده است. آنچه در ذیل می‌خوانید ماحصل این گفت‌وگو است:

 

* از گوشه و کنار شنیده می‌شود قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل در موعد مقرر که اسفند ماه است برگزار نشود و با یکی، دو ماه تاخیر در سال آینده برگزار شود. آیا این موضوع صحت دارد؟

 

ما اواخر دی ماه مجمع عادی فدراسیون فو‌تبا‌ل را برگزار خواهیم کرد که در آن مجمع زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و زمان دقیق آن مشخص خواهد شد. البته تمام سعی خود را می‌کنیم که مجمع انتخاباتی را اسفندماه و در موعد مقرر برگزار کنیم، اما اگر بنا به هر دلیلی این اتفاق صورت نگرفت فروردین سال آینده این کار را انجام خواهیم داد و در نهایت با یک ماه تاخیر برگزار خواهد شد.

 

* اما وزیر ورزش و جوانان اخیرا اعلام کرد مجمع انتخاباتی فدراسیون فو‌تبا‌ل باید در موعد مقرر برگزار شود.

 

ما هم سعی می‌کنیم این موضوع اتفاق بیفتد و سر موعد مقرر که همان اسفند ماه است مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم.

 

* این که شنیده شده برخی‌ مسئولان از شما خواسته‌اند برای امکان ثبت‌نا‌م در پست ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل باید کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل را از کار برکنار کنید، صحت دارد؟

 

این موضوع کلا شایعه‌ است و آن را تکذیب می کنم. هیچ فردی از من نخواسته که کی‌روش را برکنار کنم تا بتوانم در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل شرکت کنم. او ارتباطی به بودن یا نبودن من ندارد. کی‌روش هم وظیفه دارد بر اساس قراردادی که با او بسته‌ایم تا جا‌م جها‌نی همراه ما باشد و برنامه‌هایش را ان‌شا‌ء‌الله در فروردین ماه به ما بدهد. وزارت ورزش و جوانان خودش حامی ما برای نگه داشتن کارلوس کی‌روش بود و در این راه کمک‌های زیادی به فدراسیون فو‌تبا‌ل کرد. چطور می‌شود که آنها بخواهند بگویند کی‌روش را برکنار کن؟ اصلا چنین چیزی صحت ندارد و این موضوع یک شایعه است.

 

* کارلوس کی‌روش کی قرار است به ایران بیاید؟

 

او قرار است برای دیدن بازی‌های تیم ‌ملی امید در قطر در چارچوب مرحله نهایی انتخابی المپیک حضور پیدا کند تا بر نحوه عملکرد بازیکنان نظارت کند. پس از آن به پرتغال می‌رود و بعد از مدتی ان‌شا‌ء‌الله به ایران خواهد آمد. جا دارد از وزیر ورزش و جوانان و کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک نیز به خاطر دیداری که از تمرینات تیم ‌ملی امید در هرمزگان داشته اند تشکر کنم. مطمئنا حضور آنها باعث دلگرمی هر‌ چه‌ بیشتر بازیکنان و کادرفنی تیم امید خواهد شد.

 

* فکر می کنید با توجه به شرایط موجود در تیم ملی امید آیا این تیم می‌تواند پس از 40 سال راهی المپیک شود؟

 

ان‌شا‌ء‌الله که این اتفاق بیفتد. ما سعی‌مان را می‌کنیم و تا جایی که در توانمان باشد از این تیم و برنامه‌های کادرفنی آن حمایت می‌کنیم تا این طلسم شکسته شود. در حال‌ حاضر تیم ‌ملی امید به خوبی در حال تمرین است و کادرفنی نیز با دقت بر کار تیم نظارت دارد. امیدوارم با بر‌نامه‌ریزی که انجام داده‌ایم بتوانیم شاهد حضور تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل امید به ایران در المپیک 2016 باشیم.

 

* درباره حضور نیروهای امنیتی در فدراسیون فو‌تبا‌ل و سرانجام این موضوع توضیح دهید.

 

مشکل خاصی نبود. یکسری از نهادهای امنیتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و ارگان‌های دیگر مدارکی را از ما خواستند که ما به آنها ارائه کردیم تا اگر مشکلی بود آن را به مراجع ذیربط ارسال کنند. البته مشکلی از این بابت نداریم. آنها با حضور در فدراسیون فو‌تبا‌ل فقط یکسری مدارک خواستند که ما هم به آنها دادیم و خیلی موضوع پیچیده و حادی نبوده است.

 

* این موضوع را که عده ای با در پیش کشیدن بحث فساد در فو‌تبا‌ل و در حالی که هنوز این موضوع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته در صدد جلوگیری از حضور شما در انتخابات هستند را قبول دارید یا خیر؟

 

من در این باره نظری ندارم. تا به حال هم کسی به من نگفته که نباید در انتخابات شرکت کنی. فعلا هم نظر دارم در انتخابات ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل حضور پیدا کنم. کسی تاکنون این موضوع را به من اعلام نکرده و من هم فعالیت خودم را می‌کنم.

 

* اگر به شما بگویند نباید در انتخابات شرکت کنید آیا این کار را انجام می دهید؟

 

تا به حال که نگفته‌اند. حالا اگر گفتند باید ببینیم چه می‌شود، اما فعلا من تصمیم به حضور در انتخابات دارم.

 

* اخیرا تیم‌های قطری تصمیم گرفته‌اند بازیکنان ایرانی را از لیست خود خارج کنند و گفته می‌شود بحث‌های سیاسی پشت این موضوع است، آیا این گفته‌ها را قبول دارید یا خیر؟

 

بازیکنان ایرانی در هر صورت باید تلاش کنند که به تیم‌های خوب اروپایی راه یابند و به حضور در لیگ‌های کشورهای حوزه خلیج فارس اکتفا نکنند. ما در گذشته بازیکنان بسیار خوبی داشتیم که در لیگ‌های قدرتمند اروپایی بازی می‌کرد‌ند اما متاسفانه این موضوع چند سالی است اتفاق نمی‌افتد و بازیکنان‌مان باید تلاش‌شان را برای رسیدن به این موضوع بیشتر کنند. البته در مجموع روابط ما با فدراسیون قطر بسیار خوب است و این موضوع را بررسی خواهیم کرد که این علت را پیدا کنیم. به نظر من هیچ بحث سیاسی نمی‌تواند پشت این موضوع پنهان شده باشد.

 

* آیا نگرانی از بابت پشت پرده‌های این تصمیم قطری‌ها ندارید؟

 

به هیچ وجه نگرانی ندارم، چرا که قطری‌ها از ظرفیت فو‌تبا‌ل ما استفاده می‌کند نه ما از ظرفیت فو‌تبا‌ل قطر. نگرانی ندارم چرا که رتبه و برنامه فو‌تبا‌ل ما بسیار قوی‌تر از کشورهای حوزه خلیج فارس است و اگر آنها از پتانسیل‌ فو‌تبا‌ل ایران استفاده نکنند مطمئنا خودشان هستند که ضرر می‌کنند نه ما. اگر در این باره نیاز باشد حتما با مسئولان قطری صحبت خواهم کرد.


کد مطلب: 97146

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/97146/کفاشیان-کسی-نگفته-نباید-انتخابات-شرکت-کنی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir