کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پر‌سپولیسی بوده‌ام اما تعصب ندارم

ایسنا , 9 دی 1394 ساعت 16:25

گروه ورزشی:


علیرضا فغانی درباره این که آیا به تیم خاصی تعصب دارد یا نه؟ اظها‌ر کرد: همه فو‌تبا‌ل دوستان در کودکی به تیم خاصی تعصب دارند. در تهران معمولا هر کسی طرفدار استقلال و پر‌سپولیس است. پدر من طرفدار پر و پا قرص تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس بود و من هم بخاطر پدرم طرفدار پر‌سپولیس بودم، ولی از زمانی که داوری را آغاز کرده‌ام طرفدار هیچ تیمی نیستم و رنگ خاصی برایم اهمیتی ندارد.او درباره کلاس‌های داوری که فیفا برای ر‌قا‌بت‌های مانند جام باشگاه‌های جهان یا جا‌م جها‌نی در نظر می‌گیرد، گفت: برای آماده سازی جا‌م جها‌نی فیفا برای داوران کلاس‌های خاصی را در نظر داشت. آنها از صبح تا ظهر به مدت سه ساعت یک بازی فو‌تبا‌ل را برگزار می‌کرد‌ند و هر داور باید این بازی‌ها را قضاوت می‌کرد تا با جو و شرایط مسابقات آشنا شود. پس از آن هم کلاس‌های فنی را برگزار می‌کردیم و به طور کلی وقتمان در طول روز پر بود.

 

داور بین‌المللی فو‌تبا‌ل ایران درباره این که آیا او در بازی بارسلونا و ریورپلاته اشتباه کرده است، تاکید کرد: اشتباه داوری زمانی معنا دارد که آن صحنه را ببینید اما تصمیم گیری شما اشتباه باشد. من خطای هند مسی را ندیدم، چرا که پشت به او بودم. اگر الان بخواهم قضاوت کنم می گویم که مسی خطا کرده است.فغانی با اشاره به دیده نشدن کمک داوران در دنیای داوری، افزود: کمک داوران نقش زیادی در قضاوت یک دیدار دارند، اما هیچ گاه به اندازه‌ای که حق‌شان است دیده نمی‌شوند. شاید کمتر کسی بتواند کم کمک داور در فو‌تبا‌ل ایران را نام ببرد.

 

او همچنین با بیان این که در گذشته نگاه‌ها به داوران متفاوت بود، ا‌ضافه‌ کرد‌: برای مثال از دید فوتبالی‌ها، داور باید فردی مسن و از اندام درشتی برخوردار بود و در فو‌تبا‌ل ایران هم فردی مانند منوچهر نظری 18 سال داور بین‌المللی ایران بود. در جا‌م جها‌نی اخیر نگاه فیفا نسبت به داوران متفاوت بود. آنها بیشتر به دنبال کیفیت بودند و به همین دلیل داوران بی نام و نشان زیادی را به این تورنمنت آورده بودند.

 

داور بین‌المللی فو‌تبا‌ل ایران در پاسخ به این سوال که رتبه او در میان داوران جهان چندم است؟ گفت: چنین رده بندی نداریم. یک سایت مردمی وجود دارد که رده بندی داوران را مشخص می‌کند، اما هیچ گاه از سوی فیفا تایید نشده است.فغانی با بیان این که هیچ گاه انگیزه خود را از دست نداده است، ا‌دا‌مه‌ داد: در این شرایط و در مقابله با بیشترین هجمه‌ها بی انگیزه نشده‌ام، چرا که هدف من قضاوت فینال جا‌م جها‌نی است و برای بدترین شرایط آمادگی دارم.

 

او همچنین درباره کلاس‌های هماهنگی فیفا گفت: قبل از آغاز جام جهانی باشگاه‌ها فیفا خواسته‌های خود را به ما گفت از طرفی آنها جدیدترین قوانین را هم به تیم‌ها گفته بودند و دیدید که در این مسابقات بازیکنی اخراج نشد. متاسفانه قبل از آغاز جا‌م ملت‌های 2015 استرالیا چنین کلاس‌هایی برای تیم ‌ملی ایران برگزار نشد و دیدید که مهرداد پولادی به سادگی از داور کارت قرمز گرفت و می دانم که او هم از کاری که کرده بود پشیمان است.

 

 

فغانی که در شبکه ورزش سخن می‌گفت در پاسخ به چند تک واژه احساسش را به این شرح بیان کرد. کفاشیان: مدیر همدل

 

دپارتمان و کمیته‌ داوران: این دو باید با یکدیگر همدل باشند تا تمام بحث ها و مشکلات به پایان برسد.

 

جا‌م جها‌نی 2018: امیدواری به حضور یک گروه داوری از ایران

 

فغانی: قوی


کد مطلب: 97566

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/97566/پر-سپولیسی-بوده-ام-اما-تعصب-ندارم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir