به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۹۸۴۷۳
مسی: از فوتبال متشکرم

توپ طلا براي پنجمين بار به نابغه آرژانتینی رسید

گروه ورزشي: لیونل مسی بالاتر از کریستیانو رونالدو و نیمار به عنوان بهترین بازیکن سال 2015 فوتبال جهان انتخاب شد و همچنین لوئیس انریکه برترین مربی سال شد.
توپ طلا براي پنجمين بار به نابغه آرژانتینی رسید
 پس از ماه‌ها انتظار و معرفی نامزدهای برترین‌های فوتبال جهان در سال 2015، امشب همه نگاه‌ها به زوریخ خواهد بود؛ جایی که قرار است از بین سه ستاره فعلی فوتبال جهان یعنی لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار بهترین بازیکن جهان مشخص شود و ارزشمند‌ترین جایزه فردی فوتبال جهان را به نام خود ثبت کند. برای انتخاب بهترین فوتبالیست سال 2015 که آخرین عنوان مراسم زوریخ بود کاکا به روی صحنه آمد تا از بین لیونل مسی، نیمارو کریستیانو رونالدو جایزه توپ طلا را به یکی از این ستاره بدهد. در نهایت این لیونل مسی بود که توانست به عنوان بهترین فوتبالیست سال 2015 جهان انتخاب شود و برای پنجمین بار این عنوان را به خود اختصاص داد و برترین فوتبالیست جهان شد تا رکوردش را جاودانه‌تر از قبل کند. مسی در حالی این عنوان را کسب کرد که همسر و فرزندش در بین تماشاگران حاضر بودند. خورخه مسی پدر لیونل مسی نیز در بین حاضران بود و نکته جالب واکنش‌های پسر اول لیونل مسی یعنی تیاگو به سخنرانی وی بود.
 
لیونل مسی 72 درصد از آرا را که مربوط به مربیان،‌ کاپیتان‌ها و کارشناسان فوتبال جهان به خود اختصاص داد تا قاطعانه به عنوان برترین فوتبالیست سال انتخاب شود. این در حالی است که رقیب او کریس رونالدو 24 درصد و 4 درصد نیز به نیمار رسید. 
مسی بعد از کسب این عنوان گفت: لحظه بسیار خاصی برای من است که بار دیگر روی این صحنه قرار می گیرم، بعد از اینکه سال گذشته در مراسم بودم برنده شده کریس رونالدو را دید. این پنجمین توپ طلای من است، این بسیار بیشتر از چیزی است که در کودکی تصور آن را می کرم. می خواهم از تمام کسانی که به من رای دادند و همه هم تیمی هایم تشکر کنم. در پایان هم می خواهم از فوتبال به صورت کلی ممنون باشم چرا که با تمام مسائل خوبی و بدی که برای من پیش آورد باعث شد یاد بگیرم و رشد کنم.

  مسی  در نشست خبری پيش از انتخاب نهايي هم گفته بود: دقیقا همان طور که کریستیانو اشاره کرد باید بگویم که بودن اینجا به خودی خود باعث افتخار است و برای من خیلی زیباست که اینجا در بین سه نامزد نهایی حضور دارم. اینجا هستم که لذت ببرم. اگر من برنده شوم یا دیگری برنده شود برایم هیچ فرقی ندارد و اگر کس دیگری غیر از من برنده شود، همان طور لذت خواهم برد که خودم برنده شدم. ولی باید بگویم که خوشحال می‌شوم اگر پنجمین توپ طلایم را نیز کسب کنم. هر سال تلاش می‌کنم که از سال قبل عملکرد بهتری داشته باشم. سال گذشته نیز عملکرد خوبی داشتیم ولی امسال به نظر من بارسلونا فوق‌العاده بود و سال را با اتفاقات خیلی خوبی به پایان رساندیم و همه خوشحال بودند و این برای ما اتفاق بزرگی بود.
 
در ادامه خبرنگاری از لیونل مسی پرسید اگر ابتدای فوتبال از شما سوال می‌کردند کسب 5 توپ طلا را ترجیح می‌دهید یا یک قهرمانی در جام جهانی چه می‌گفتید که او گفت: بارها به این سوال پاسخ دادم و جواب من این است که جام جهانی را ترجیح می‌دهم. این سوال اصلا برای من اهمیت ندارد و مشخص است که جام جهانی برای من اهمیت بیشتری دارد.
 
او درباره خریدهای جدید بارسلونا گفت: حضور آردا توران و آلکسیس تیم ما را قوی‌تر از قبل کرده و من از این بابت خوشحالم که دو بازیکن خیلی خوب به جمع ما اضافه شدند. پس از تمجید رونالدو از مسی که گفته بود دوست دارد پای چپ او را داشته باشد مسی نیز به تمجید از رونالدو پرداخت و گفت: رونالدو خصوصیاتی دارد که او دوست دارد به آن ها دست پیدا کنم و مثل رونالدو شوم.

همچنين تیم منتخب سال 2015 به شرح زیر است:
دروازه‌بان: مانوئل نویر (آلمان،‌ بایرن مونیخ)
مدافعان: تیاگو سیلوا (برزیل،‌پاری سن ژرمن) - سرخیو راموس (اسپانیا، رئال مادرید) - مارسلو (برزیل،‌ رئال مادرید) - دنی آلوس (برزیل، بارسلونا)
هافبک‌ها: پل پوگبا (فرانسه، یوونتوس) - لوکا مودریچ (کرواسی، رئال مادرید) - آندرس اینیستا (اسپانی، بارسلونا)
مهاجمان: نیمار (برزیل،‌بارسلونا) - مسی (آرژانتین، بارسلونا) - رونالدو (پرتغال، رئال مادرید) 

در ادامه مراسم انتخاب بهترین مربی فوتبال جهان در سال 2015 برگزار شد که طی آن لوئیس انریکه به عنوان بهترین مربی فوتبال جهان در سال 2015 انتخاب شد. او همراه بارسلونا توانست به سه گانه در فوتبال اروپا دست یابد.
 
دیگر گزینه‌ها پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا و خورخه سامپائولی سرمربی تیم ملی شیلی بود که در رده‌های بعدی قرار گرفتند. البته تنها سامپائولی در این مراسم حاضر بود.
مرجع : مهر