به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۹۸۵۸۸

با 5 کی‌بورد برتر اندروید آشنا شوید

گروه فناوری:در اسمارت‌فون‌های امروزی که کمتر خبری از کی‌بوردهای سخت‌افزاری دیده می‌شود، برنامه‌های کی‌بورد جزء یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های موبایل محسوب می‌شوند، به‌عبارتی دیگر بدون داشتن یک برنامه کی‌بورد کارکردن با یک تلفن‌همراه لمسی عملا غیرممکن می‌شود.
با 5 کی‌بورد برتر اندروید آشنا شوید
معمولا در اسمارت‌فون‌های تولیدی توسط کمپانی‌های مطرح شاهد استفاده از کی‌بوردهایی با طراحی و امکانات متفاوت هستیم اما گاهی یک برنامه جانبی برای کی‌بورد می‌تواند شما را در داشتن تجربه ای شیرین‌تر در استفاده از تلفن‌همراه یاری‌کند.
 1- Smart Keyboard Pro
 اسمارت‌کی‌بورد را می‌توان مخلوطی از حجم‌کم و بهینه، با امکانات زیاد دانست؛ این کی‌بورد به‌راحتی می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف‌کند، در اسمارت‌کی‌بورد طراحی کلیدها از نظر ظاهری و ابعاد قابل تغییر هستند، بنابراین می‌توانید به‌راحتی اندازه کلیدها را مطابق با سایز نمایش‌گر خود انتخاب‌کنید و یا از اسکین‌های متفاوتی برای آن بهره بگیرید. اسمارت کی‌بورد را می‌توان از نظر پشتیبانی از زبان‌های مختلف یکی از بهترین‌ها دانست، تقریبا زبانی در دنیا نمانده که این برنامه آن‌را پشتیبانی نکند. یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه قابلیت کالیبرکردن صفحه‌نمایش برای کاهش ایرادات تایپی است. نسخه پرو اسمارت‌ کی‌بورد با قیمت 2 دلار عرضه می‌شود اما می‌توانید آن‌را به‌رایگان از سایت‌های دانلود فارسی دریافت‌کنید.
 
2- SwiftKey
 SwiftKey یکی از نام‌آشناترین برنامه‌های کی‌بورد در دنیاست، این برنامه تاکنون جوایز زیادی را دریافت‌کرده و جزء بهترین‌های گوگل‌پلی به‌شمار می‌رود. سویفت‌کی هنگام ورود به گوگل پلی با توجه به سبک جدیدی که در تایپ با تلفن‌همراه به‌وجود آورد توانست به‌سرعت محبوب‌ شود، مطمئنا تایپ یک کلمه و حتی یک جمله بدون نیاز به‌فشردن تک‌تک حروف بسیار سریع‌تر و لذت‌بخش‌تر است، در سویفت‌کی شما می‌توانید یک کلمه را بدون نیاز به فشردن هر کاراکتر به‌صورت مجزا و تنها با وصل‌کردن حروف به‌هم تایپ‌ کنید. عملکرد این برنامه در زبان‌ فارسی را نمی‌توان چندان راضی‌کننده دانست، زیرا دیکشنری کلمات فارسی این برنامه علاوه‌بر محدود بودن قادر به شناسایی کلمات به‌صورت عامیانه نیست و کلمات کاملا به‌صورت رسمی تایپ می‌شوند، البته امکان افزودن کلمه‌های جدید به این دیکشنری وجود دارد بنابراین با افزایش زمان و ثبت کلمات بیش‌تر، عمل‌کرد این کی‌بورد رضایت‌بخش‌تر می‌شود. سویفت‌کی از نظر مصرف رم و باتری در سطح متوسطی قرار دارد بنابراین اگر باتری و یا رم مورد استفاده در تلفن‌همراه شما ضعیف است، از این برنامه استفاده نکنید.
 
3- MultiLing
 همان‌طور که از نام این برنامه مشخص است مهم‌ترین ویژگی آن پشتیبانی از زبان‌های گوناگون است، در MultiLing علاوه‌بر قابلیت تایپ با تمامی زبان‌های دنیا شما می‌توانید همه نکات‌ نگارشی را در متن خود پیاده و به این ترتیب متنی عاری از مشکلات نگارشی داشته‌ باشید. در بخش طراحی MultiLing هرچند کامل به‌نظر می‌رسد اما می‌توانست ظاهری زیباتر و ظریف‌تر را به خود بگیرد. از دیگر قابلیت‌های این کی‌بورد می‌توان پشتیبانی خوب از تبلت‌ها اشاره کرد، هنگامی‌که MultiLing را در یک تبلت و به‌صورت افقی اجرا می کنید، صفحه‌نمایش به دو بخش تقسیم می‌شود تا تمامی کلیدها به وسیله دو انگشت شست قابل دسترسی باشد. این کی‌برد حجم بسیار کمی‌ دارد و از نظر مصرف باتری و رم درحد بسیار خوبی قرار می‌گیرد.
 
4- Flesky
 Flesky یک کی‌بورد فانتری و سرشار از امکانات مختلف است؛ طراحی این کی‌بورد به‌زیبایی هرچه تمام صورت گرفته و البته اگر طراحی آن‌را دوست نداشتید، می‌توانید ازبین هزاران پوسته موجود برای فلسکی یکی را انتخاب‌ کنید. این کی‌بورد از طیف وسیعی از اموجی‌ها که این‌روزها استفاده از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار رواج دارد، پشتیبانی می‌کند و با داشتن انیمیشن‌های مختلف هنگام فشردن یک کلیک، می‌تواند به‌‌راحتی شما را به‌وجد آورد. طراحی کلیدها در فلسکی با ابعادی بزرگ‌تر به‌نسبت دیگر برنامه‌ها صورت گرفته که این خود تایپ‌را آسان‌تر می‌کند و تعداد خطاهای موجود در متن را کاهش می‌دهد، تنها مشکل فعلی این اپلیکیشن عدم پشتیبانی از زبان‌فارسی است که البته ممکن‌است در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌آن افزوده‌شود.
 
5- google Keyboard
 فکر می‌کنم هیچ لیست بهترینی نمی تواند عاری از محصولات‌گوگل باشد، گوگل‌کی‌بورد را می توان یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای اسمارت‌فون‌های اندرویدی دانست، هرچند در ظاهر این برنامه هیچ امکانات خاصی به‌نسبت سایر کی‌بوردهای موجود در لیست ندارد اما طراحی ساده و سبک آن به‌خوبی می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف‌کند، پشتیبانی از زبان‌فارسی در این برنامه به‌خوبی صورت گرفته است، طراحی گوگل کی‌بورد به‌صورت متریال بوده و درسطح خوبی قرار دارد. ازنظر مصرف باتری و رم، گوگل‌کی‌بورد را می‌توان در زمره بهترین‌ها دانست.
مرجع : آی تی رسان