به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۱۷
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۹۸۵۹۲
اطلاعیه سپاه درباره دستگیری تفنگداران آمریکایی

سپاه پاسداران ١٠ نظامی آمریکایی را بازداشت کرد

گروه سياسي: روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو شناور رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.
سپاه پاسداران ١٠ نظامی آمریکایی را بازداشت کرد
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در ساعت 16:30 سه شنبه مورخ 94/10/22 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

بنابر اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیمابر «ترومن» آمریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب‌های بین‌المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است. همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است، در زمان توقیف شناورهای رزمی آمریکایی، ناوگروه هواپیمابر «شارل دوگل» فرانسه نیز در شمال‌شرقی جزیره فارسی در آب‌های بین المللی در حال گشت‌زنی بوده است. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای آمریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.

آمریکا: 10ملوان ما در اختیار ایران هستند
پنتاگون وزارت دفاع آمریکا می گوید که ایران دو قایق نیروی دریایی این کشور و خدمه آنها را در اختیار دارد. ظاهرا یکی از قایق ها در جزیره ای در خلیج فارس دچار مشکل شده و نیروهای ایران به کمک آنها آمده اند. پنتاگون گفت اطمینان یافته است که این ملوان ها به سرعت بازگردانده خواهند شد.

یک مقام آمریکایی به بی بی سی گفت که شمار ملوان ها ۱۰ نفر است. این مقام گفت که ایران، آمریکا را مطلع کرد که حال ملوان ها خوب است و "فورا اجازه خواهند یافت به مسیر خود ادامه دهند." پیتر کوک سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که قایق ها میان کویت و بحرین حرکت می کردند که تماس آنها با مقر فرماندهی شان قطع شد. کوک گفت:‌ "ما با ایران در تماس بوده ایم و به ما اطمینان داده شده که خدمه و قایق ها فورا بازگردانده خواهند شد."

مقام های آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند که حادثه در نزدیکی جزیره فارسی در وسط خلیج فارس روی داد. به گفته آنها مشکل فنی برای یکی از قایق ها پیش آمده بود. گفته می شود جان کری وزیر خارجه آمریکا فورا در این مورد با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تماس گرفته است. به گفته مقام های آمریکایی کری ساعت ۱۲:۳۰ به وقت شرق آمریکا از حادثه باخبر شد.