به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۹۸۷۸۶

پزشكيان: استاد‌اخلاق‌بودن و تكه پاره كردن؟

گروه سياسي: دکتر مسعود پزشکیان، وزیر دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات خلاف آداب مرتضی آقاتهرانی گفت: امر به معروف از نظر برخی آقایان یعنی اینکه بزنند و افراد را فلج کنند.
نماینده تبریز در مورد سخنان آقاتهرانی درباره آیت الله هاشمی‌رفسنجانی و رئیس جمهور اسبق کشورمان به سايت نامه‌نیوز گفت: گویا امر به معروف و نهی از منکر از نظر آقایان یعنی اینکه بزنند و افراد را فلج کنند در قرآن و گفتار رسول (ص) و امامان نیز گفته شده است که مردم را با رفتارتان به ایمان دعوت کنید. وی اظهار داشت: اوضاع و احوال کنونی جامعه ما به ویژه ناهنجاری‌های اخلاقی نتیجه رفتار همین دوستانی است که با چماق و زور می‌خواهند در جامعه اعتقاد و باورهای دینی را تبلیغ کنند. پزشکیان بیان کرد: اینگونه سخن گفتن از نظر ادبیات نیز درست نیست، اینگونه سخن گفتن نه تنها برای یک ریس جمهور و یا یکی از دلسوزان نظام بلکه برای یک فرد خاطی نیز به کاربردن این ادبیات مناسب نیست.

وی تاکید کرد: کسی که می گوید من استاد اخلاق هستم حق ندارد حکم برای افراد صادر کند و یا بخواهد آن را اجرا کند، اصلا اینگونه حرف زدن شایسته نیست. این نماینده مردم در خانه ملت گفت: درواقع اگر کسی هم خاطی باشد ربطی به اینها ندارد که بخواهند بیایندو برخورد فیزیکی کنند و از نظر قانونی و اعتقادی کسی که این کار را انجام می دهد خودش مجرم است و باید کسی خود همین افراد را امربه معروف و نهی از منکر کند که چرا خلاف قانون و اخلاق حرف می زنند و رفتار می کنند.

گفتني اينكه، مرتضي آقاتهرانی (معلم اخلاق دولت محمود احمدی‌نژاد) اخيرا گفته است:... بچه‌های حاج‌آقا (مصباح يزدي) هم معمولا مراعات این مسأله را باید بکنند که می‌کنند که نظرات ایشان باید دقیق اجرا شود و در حرم کارهایی از این قبیل انجام نمی‌دهند و واقعا هم هیچ موقع دنبال این کارها نبوده‌ایم. این‌طوری که نمی‌شود. به‌همین‌دلیل در صحبتی هم که‌ درباره آقای هاشمی‌رفسنجانی کردم گفتم اگر بنا بود امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فیزیکی بکنیم باور کن خاتمی و تو را می‌زدیم تکه‌پاره می‌کردیم!