به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۹۸۸۸۴
بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی زندانیان

ترامپ: تبادل زندانيان با ايران آبروريزی بود

گروه بين‌الملل: وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای جزییات تبادل زندانیان با ایران را تایید کرد و همزمان یکی از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري آينده آمريکا تبادل زندانيان را آبروريزي خواند.
یگانه صالحی و جیسون رضائیان
یگانه صالحی و جیسون رضائیان
شبکه تلويزيوني سي ان ان گزارش داد؛ دونالد ترامپ از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا در واکنش به تبادل زندانيان ايران و آمريکا گفت: من از اين تبادل زندانيان خيلي خوشحالم ولي باز هم مي گويم که اين موضوع آبروزي تمام عيار و رسوايي کامل است.

بیانیه آمریکا درباره آزادی زندانیان در ایران
در همين حال، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای جزییات تبادل زندانیان با ایران را تایید کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا عصر روز شنبه در تایید تبادل زندانیان با ایران بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد از طریق یک کانال دیپلماتیک که با تمرکز روی بازگرداندن شهروندان آمریکایی به خانه بنا شده بود ما می‌توانیم تایید کنیم که ایران 4 شهروند آمریکایی زندانی در این کشور شامل امیر حکمتی، سعید عابدینی، جیسون رضاییان و نصرت الله خسروی رودسری را آزاد کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است ایران هم‌چنین متعهد شده است تا به همکاری با آمریکا برای یافتن رابرت لوینسون و اطلاع از سرنوشت وی ادامه دهد. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: ما نیز آزادی 7 زندانی را که 6 تن از آن‌ها تابعیت ایرانی - آمریکایی دارند و پیش از این محکوم شده یا در انتظار محاکمه در دادگاه به سر می‌برند فراهم کردیم. آمریکا هم‌چنین هرگونه پیگرد قانونی پلیس بین‌الملل (اینترپل) و اتهامات علیه 14 ایرانی را لغو کرده است.

همسر جیسون مجاز به خروج از ایران شد

یک مقام آمریکایی می‌گوید یگانه صالحی، همسر جیسون رضائیان خبرنگار بازداشت‌شده واشنگتن‌پست که امروز آزاد شده، اجازه یافته که به همراه همسرش، ایران را ترک کن د. اين مقام آمریکایی به روزنامه واشنگتن‌پست گفته که مقامات ایران با خروج «یگانه صالحی» همسر «جیسون رضائیان» از کشور و در حقیقت با همراهی وی با همسرش، موافقت کرده‌اند. خانم صالحی اوایل مرداد ماه سال گذشته به همراه همسرش «جیسون رضائیان» بازداشت ولی پس از چندی آزاد شده بود. وی نیز همچون جیسون، فعال مطبوعاتی است و قبلاً در روزنامه نشنال ابوظبی، مشغول بوده است.
«سیامک نمازی» آزاد نشده است

یک منبع آگاه قضایی گفت: نفر پنجمی که آزاد شده سیامک نمازی نیست و هیچ ارتباطی با تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی ندارد. یک منبع اگاه قضایی در گفتگو با میزان، ضمن رد خبر آزادی سیامک نمازی از زندان گفت: شخصی که آزاد شده است متیو نام دارد و آزادی وی هیچ ارتباطی به تبادل زندانیان آمریکایی و ایرانی ندارد.