به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۹۸۹۶۰

پیش بینی ثبات بازار ارز تا پایان سال

گروه اقتصادی: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، نوسانات بازار ارز کاسته می‌شود و تا پایان سال نرخ ارز به ثبات می‌رسد.
پیش بینی ثبات بازار ارز تا پایان سال
محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیش‌بینی خود از بازار ارز بعد از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: در مدت اخیر بازار ارز تا حدودی تحت تاثیر هیجانات قرار گرفته است. وی افزود: روند کاهشی و یا افزایشی که طی ماه‌های اخیر در بازار ارز اتفاق افتاده است منطبق با یک سیاست و یا منطق مشخص و درست نبوده است و بیشتر نوسانات احساسی بوده است. مدیر عامل شرکت دخانیات ادامه داد: اکنون که برجام به نتیجه رسیده است امکانات مطلوبی برای کشور فراهم می‌شود که به ویژه بخش خصوصی می‌تواند از این امکانات استفاده بهینه را ببرد تا چرخه اقتصادی ما به شکل بهتر و مطلوب‌تری حرکت کند و در نهایت باعث شود تولید ناخالص ملی بالا برود.
 
برخوردار تصریح کرد که بهتر است بانک مرکزی که نسبت به نرخ واقعی ارز آگاه است نرخ را در بازار در حدود نرخ واقعی کنترل و مدیریت کند و از نوسانات جلوگیری کند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین پیش‌بینی کرد که طبیعتا نرخ ارز در پایان سال به دلیل افزایش مسافرت‌ها نوساناتی خواهد داشت چرا که خرید ارز بالا می‌رود اما این نوسانات به گونه‌ای نخواهد بود که مانعی برای فعالان اقتصادی ایجاد کند.