کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این آنزیم دیابت را به تاریخ می سپارد

جام جم آنلاین , 27 دی 1394 ساعت 19:11

گروه علمی:دانشمندان علوم پزشکی موفق به کشف آنزیمی شده اند که مانع از اثرگذاری مخرب مواد قندی بر بدن می شود.


این کشف مهم می تواند زندگی میلیونها بیمار را که از بیماری دیابت رنج می برند نجات دهد و به همین دلیل به عنوان یکی از خبرهای مهم پزشکی در روزهای نخستین سال ۲۰۱۶ لقب گرفته است.
دانشمندان دریافته اند این آنزیم که در تمامی پستانداران وجود دارد نقش مهمی را در محصولات جانبی گلوکوز بالای خون تنظیم می کند.به عقیده دانشمندان، کشف این آنزیم را می توان گامی مهمی در تنظیم و به کنترل درآوردن سوخت و ساز قند در بدن به شمار آورد.

آنها اعلام کرده اند که هدف درمانی جدیدی را برای عارضه ای همچون دیابت نوع دوم و چاقی پیدا کرده اند و تلاش می کنند با کار بر روی داروهای جدید، عملکرد این آنزیم را تقویت کنند.دانشمندان مرکز تحقیقات بیمارستان دانشگاه مونترال کانادا این آنزیم جدید را که «G۳PP» نام دارد کشف کرده اند.کشف این آنزیم در حین بررسی های دقیق آنها بر روی یک مکانیسم پیچیده صورت گرفت.

این دانشمندان مشغول انجام بررسی هایی در زمینه کشف مکانیسم هایی بودند که گلوکز اضافی موجود در سلول های «بتا» را به «گلیسیرین» تبدیل می کند.آنها امیدوارند که با دستکاری این فرآیند از تبعات منفی و مخرب مربوط به سطوح بالای گلوکز در خون که به چاقی، ابتلا به دیابت و سایر ناراحتی های قلبی منجر می شود، جلوگیری کنند.


کد مطلب: 99006

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/99006/این-آنزیم-دیابت-تاریخ-می-سپارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir