کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«فرصت کم» براي بررسي صلاحيت‌ها!

حق‌الناس‌بودن آراي مردم مهم است يا وقت اندك؟

28 دی 1394 ساعت 8:56

سئوال و ابهام اصلي اين است آيا به دليل «فرصت زماني اندك» مي‌توان حق الناس را ناديده گرفت؟ آيا تمديد چند روز براي بررسي صلاحيت‌ها ارزش اين را نداشت و ندارد تا «حق الناس» فدا نشود؟


سهیل فارسی


گروه سياسي: بیش از 60 درصد از داوطلبین انتخابات مجلس دهم توسط شورای نظارت استان‌ها رد صلاحیت شده‌اند! جالب اينكه سخنگوي محترم شوراي نگهبان در مصاحبه با ايسنا در تاريخ 26 دي ماه مي‌گويد: «تعداد دیگری از افراد با توجه به فرصت کمی که داشتیم احراز صلاحیتشان با توجه به مستندات پرونده‌شان ممکن نبود.» اين در حاليست كه مقام معظم رهبری بارها بر حق الناس بودن آراي مردم تاكيد نموده و اخيرا هم گفتند: حتی آنهایی که من و نظام را هم قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند و راهبرد نظام مشارکت حداکثری است.

سئوال و ابهام اصلي اين است آيا به دليل «فرصت زماني اندك» مي‌توان حق الناس را ناديده گرفت؟ آيا تمديد چند روز براي بررسي صلاحيت‌ها ارزش اين را نداشت و ندارد تا «حق الناس» فدا نشود؟ آقايان شوراي نگهبان، آيا مي‌دانند رد صلاحيت اين حجم و درصد بالا از كانديداها، حق الناس چند ميليون راي دهنده و به عبارت صحيح تر «حق الناس» را ضايع و بلااثر مي‌كند؟

با رهنمودهای رهبری انقلاب خصوصا درباره حق الناس بودن آراي مردم، و تلاش و تدبیر آقای رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با لطف الهی و حضور حماسی ملت هوشیارمان در خرداد ماه سال 92 بحران هسته ای ختم به خیر شد و دوران نو و پر امیدی از تاریخ معاصر کشورمان آغاز شده است که امیدواریم این شور و امید ملت با برگزاری پر شور انتخابات مجلسین در اسفند ماه سال جاری تکمیل شود تا همدلی و همزبانی مصداقی عینی پیدا کند و در حد شعار و ادعا باقی نماند.

به تعبیر مقام معظم رهبری که پرچمدار جذب حداکثری و دفع حداقلی در نظام هستند و رهنمودهایشان گره گشاست نظارت استصوابی به این معناست که باید تشخیص صالح از غیرصالح باشد و این مهم بواسطه تفسیری از اصل 108 قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است و این شورای و هیئت های نظارت استانی موظف اند که صالح و غیرصالح را بر اساس حق الناس سنجیده و رای و نظر شخصی و علایق فردی را دخالت نداده و جانب انصاف و حق را رعایت کنند که یحتمل همینگونه خواهد بود.

انتخابات پر شور و مردمی که آرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی یعنی میزان بودن رای مردم در اداره کشور را محقق می سازد قطعا با ردصلاحیت های گسترده نمی تواند محقق شود. باید همه ما به آرمان های حضرت امام و توصیه‌های مکررشان به شورای نگهبان، دولت و مسئولان التزام واقعی داشته باشیم و خدایی نکرده به صدای دشمنان انقلاب و نظام شدت و حدت نبخشیم. در این بین وظایف آقای رئیس‌جمهور و عقلای قوم در پیشبرد مصالح عمومی کشور قطعا لازم الانجام و مهم خواهد بود.


کد مطلب: 99020

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/99020/حق-الناس-بودن-آراي-مردم-مهم-وقت-اندك

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir