کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران:

حالا باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

ایسنا , 28 دی 1394 ساعت 9:10

گروه اقتصادی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: پس از تحریم‌ها، فرصتها و تهدیدها را پیش رو داریم که باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصتها بهترین استفاده را ببریم و خود را برای مواردی همچون ارزان یا گران شدن ارز آماده کنیم.


حمید رضا خانپور در همایش "به سوی جهانی شدن در پساتحریم" با بیان اینکه برجام باید آغازگر واردات مواد اولیه ارزان قیمت به کشور باشد افزود: در دوران پساتحریم به جای واردات بی رویه و انبوه کالا به کشور باید تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز بنگاههای تولیدی وارد شود و به رونق اشتغال و تولید بینجامد.مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تصریح کرد: با حذف تحریم‌ها بسیاری از شرکتها و برندهای بزرگ و معتبر وارد ایران خواهند شد و باید در برابر آنها توانایی رقابت پذیری داشته باشیم. پسا تحریم، گشودن روزنه‌های استراتژیک در صنایع است و صنایع جدید به آموزشهای جدید، آموزشهای جدید به استانداردهای جدید و به دنبال آن مهارت‌های جدید نیاز دارد، لذا باید کمک کنیم که واحدهای تولیدی دچار ورشکستگی و بحران نشوند.

 

خانپور خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی مناسب به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در زمینه آموزشهای مهارتی و پر کردن حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه، زمینه ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان جویای کار و دانش‌ آموختگان را فراهم کنیم و تربیت نیروهای انسانی ماهر و متخصص را جزو اولویتهای کار خود قرار دهیم.وی با اشاره به وجود چهار میلیون و 700 هزار دانشجوی آماده ورود به بازار کار اظهار کرد: سالانه حدود 900 هزار نفر از این تعداد وارد گردونه بازار کار می شوند که 10 درصد آنها شاغل شده و ارتقای مهارت می یابند و 10 درصد دیگر در دستگاههای دولتی جذب و مشغول کار می‌شوند.

 

او در ادامه افزود: متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلانی که وارد بازار کار می شوند تنها علوم نظری را فرا می گیرند و فن بازار برای تطبیق خود با نیازهای بازار را نمی آموزند، در حالی که افرادی که علوم نظری را با علوم مهارتی تطبیق داده اند خروجی اثربخشی در بازار کار داشته و زمینه اشتغال مولد و پایدار خود را فراهم کرده اند.وی بر لزوم تربیت نیروهای خلاق و کارآفرین تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ مدرک گرایی موجب شد تا بسیاری از جوانان بدون هدف به سراغ رشته‌هایی بروند که تناسبی با بازار کار نداشت.

 

مهدی برآسود، دبیر اجرایی همایش نیز در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر از لحاظ دیپلماسی سیاسی پیشرفت کرده ایم و نتایج آن را هم در تبدیل برجام به فرجام دیدیم، ولی آیا در دیپلماسی تجاری هم چنین قدرتی داریم؟وی افزود: مهمترین هدف ما از برگزاری چنین همایشی این بود که نشان دهیم پس از برداشته شدن تحریم‌ها، صنعتگران، تجّار و تولیدکنندگان ما به چه طریقی با دنیای خارج ارتباط برقرار خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور در سه بخش تکنولوژی، سرمایه و مدیریت با ضعف و کمبود مواجه است و امیدواریم که برگزاری این همایش نقاط ضعف مدیریت را پوشش دهد و مدیران کشور را تبدیل به مدیرانی توانمند و کارآمد کند که کمبود سرمایه‌ها را جبران و از سرمایه گذاری خارجی بهره برداری مطلوبی می کنند.

 

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان اظهار کرد: حلقه مفقوده اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مهارتی است و کمبود نیروهای متخصص و ماهر باید جبران شود.به گفته وی در طول پنج سال گذشته موضوع مهارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شدت پر رنگ و دوره‌های پیشرفته مدیریت در فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

 

نخستین سمینار کاربردی به سوی جهانی شدن با عنوان چالشهای پساتحریم، به مدت چهار روز در روزهای ۲۷و۲۸دی ماه و 4 و 5بهمن ماه سال جاری در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 99026

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/99026/حالا-باید-تهدیدها-فرصت-تبدیل-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir