کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطالبات برخی تهیه‌کنندگان سینما باقی‌ست

ایسنا , 28 دی 1394 ساعت 14:59

گروه فرهنگی: تهیه‌کننده فیلم «من» معتقد است: باید برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها با تهیه‌کنندگان قراردادهای محکمی بسته شود تا آنها ضرر نکنند.


سعیدخانی که امسال فیلم «من» را به طور مشترک با سعید سعدی تهیه کرده است‌،درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌های مختلف به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: باید بپذیریم یکسری استان‌ها پتانسیل و ظرفیت برگزاری جشنواره فیلم فجر را ندارند و خوب است جشنواره در یکسری استان‌های خاص برگزار شود که هم ظرفیت لازم را دارند و هم می‌توانند به موقع پول تهیه‌کنندگان را بدهند، زیرا متاسفانه در بیشتر مواقع مطالبات تهیه‌کنندگان به طور کامل پرداخت نمی‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه دو سال پیش جشنواره در تمام استان‌ها برگزار شد، ادامه داد: دو سال پیش وزارت کشور بودجه خوبی را به برگزاری جشنواره در تمام استان‌ها اختصاص داد که فضای خوبی ایجاد کرد اما متاسفانه هنوز بخشی از مطالبات تهیه‌کنندگان آن فیلم‌ها، باقی مانده و به طور کامل با آنها تسویه حساب نشده است.

 

این تهیه کننده و پخش کننده سینما خواستار حمایت استانداری‌ها از برگزاری جشنواره فیلم فجر شد و توضیح داد: وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند تمام هزینه‌های برگزاری جشنواره در استان‌ها را تامین کند و خوب است استان‌های علاقه‌مند، خودشان وارد ماجرا شوند. ضمن اینکه باید با تهیه کنندگان قراردادهای محکمی بسته شود تا منافعشان تامین شود نه اینکه مانند سال‌های گذشته مطالبات آنان بی پاسخ بماند.

 

خانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره جای خالی اسامی فیلم‌هایی که از بخش «نگاه نو» به بخش «سودای سیمرغ» راه یافته‌اند در جدول سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر به ایسنا گفت: نبودن نام این فیلم‌ها نوعی اجحاف به آنهاست، زیرا تماشاگرانی که برای خریدن بلیت‌های سودای سیمرغ مراجعه می‌کنند، نام این فیلم‌ها را نخواهند دید. در حالی که پیش از این قرار بود فیلم‌هایی که از بخش نگاه نو به سودای سیمرغ راه پیدا می‌کنند، نامشان در جدول این بخش درج شود. هرچند این فیلم‌ها هم به طور کامل داوری می‌شوند، اما نبودن نام‌شان در جدول سودای سیمرغ، برای تماشاگران سوء تفاهم ایجاد می‌کند.

 

وی همچنین درباره همکاری‌اش با کارگردان‌های فیلم اولی توضیح داد: این کارگردان‌ها با ایده‌های خوب و تازه می‌آیند و ما به عنوان بخش خصوصی می‌توانیم با آنها وارد دیالوگ و تعامل شویم و فیلم‌های خوبی را با بودجه مشخص بسازیم. از آنجا که پیش از این در فیلم‌های آقای رضا کاهانی با سهیل بیرقی به عنوان دستیار ایشان آشنا شده بودیم‌، تمایل به همکاری دوباره داشتیم و این همکاری در ساخت فیلم «من» شکل گرفت.

 

به گزارش ایسنا، فیلم «من» به تهیه کنندگی مشترک سعید سعدی و سعید خانی اولین ساخته سینمایی سهیل بیرقی است که با بازی لیلا حاتمی‌،،امیر جدیدی، بهنوش بختیاری،علی استادی، علی منصور، سعید عطاییان و مانی حقیقی ساخته شده است.

 

همچنین علی علویان صداگذاری را برعهده داشته است و کارن همایونفر، موسیقی این فیلم را ساخته است.

 

لیست عوامل اصلی این فیلم به شرح زیر است: نویسنده و کارگردان: سهیل بیرقی، مشاور کارگردان: عبدالرضا کاهانی، تدوین: شیما منفرد، مدیر فیلمبرداری: معین رضا مطلبی، طراح صحنه و لباس: فرحناز نادری، طراح چهره‌پردازی: عظیم فراین، مدیرصدابرداری: ناصر انتظاری،مدیر تولید:کامران حجازی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: امید جزینی، دستیار اول فیلمبردار:احمد کاووسی، مدیر تدارکات: جواد سلیمانی، تهیه‌کنندگان: سعید سعدی و سعیدخانی.

 

علی منصور، سعید عطائیان، احمد غفوری، داود بخشی‌خانی، داود مرتضوی و مرتضی آقا حسینی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

سهیل بیرقی که اولین تجربه مستقل کارگردانی‌اش را مقابل دوربین برده است، تاکنون مدیر برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان فیلم‌سازانی چون عبدالرضا کاهانی، واروژ کریم مسیحی،حسن فتحی،بهرام توکلی و... بوده است.

 

این فیلم در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید.


کد مطلب: 99110

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/99110/مطالبات-برخی-تهیه-کنندگان-سینما-باقی-ست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir