به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۹۹۳۰۳

ایتالیا 5 بیمارستان در ایران می سازد

گروه اقتصادی:‌ خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از گروه ایتالیایی 'بی تی پی (BTP)' خبر داد که این گروه 29 دی و بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی، برای ساخت پنج بیمارستان در ایران توافق اصولی امضا کرده است.
به گزارش ایرنا خبرگزاری فرانسه نوشت که 'پسینا کاستروزینی (Pessina Costruzioni)' یکی از شرکت های این گروه است که سه بیمارستان هزار تختخوابی در تهران خواهد ساخت. گروه 'بی تی پی' در رشت و نیشابور نیز بیمارستان های 500 تختخوابی خواهد ساخت. صنایع ایتالیایی امید فراوانی به اجرا شدن برجام و برداشته شدن تحریم های ایران بسته اند. در ماه نوامبر کارلو کالندا (Carlo Calenda) معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در راس یک هیأت بزرگ اقتصادی شامل مدیران و نمایندگان 178 شرکت، 20 اتحادیه تجاری و 12 گروه بانکی به ایران سفر کرد.
 
فدریکا گوییدی (Federica Guidi)، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا نیز چند ماه پیش اطمینان داد که این کشور مانند دوران پیش از تحریم ها بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی ایران خواهد بود. پیش از برقراری تحریم ها، تجارت ایران و ایتالیا به 7 میلیارد یورو می رسید. اکنون میزان تجارت ایران و ایتالیا 1.6 میلیارد یورو است که 1.2 میلیارد یوروی آن صادرات ایتالیا به ایران می باشد. حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 27 ژانویه (5 تا 7 بهمن) به اروپا سفر می کند. وی در اولین مرحله از این سفر، روز پنجم بهمن برای گفت و گو با مقامات ارشد ایتالیایی وارد رم می شود. رئیس جمهوری ایران پس از ایتالیا از فرانسه دیدار خواهد کرد.