به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۹۹۳۰۶
با صدور بیانیه‌ای‎؛

نیوزلند هم روند لغو تحریم‌های ایران‌را آغاز کرد

گروه اقتصادی:‌ وزارت خارجه نیوزلند طی بیانیه‌ای درباره اجرای برجام اعلام کرد که این کشور، روند داخلی لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده و امیدوار است که تا ماه فوریه تکمیل شود.
نیوزلند هم روند لغو تحریم‌های ایران‌را آغاز کرد
به گزارش محافل رسانه‌ای نیوزلند، متن این بیانیه به شرح زیر است:  «اینک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به مفاد توافق را مورد تایید قرار داده است و این امر راه را برای لغو تحریم‌های سازمان ملل هموار خواهد کرد. نیوزلند امیدوار است این توافق بتواند شالوده اعتمادسازی و گشایش فصل تازه‌ای در همکاری‌های خاورمیانه را بنا کند.
 
نیوزلند هم اکنون روند داخلی لغو تحریم‌های سازمان ملل را آغاز کرده و امیدوار است که تا ماه فوریه تکمیل شود. این امر شامل لغو آن دسته از معاملات با ایران که مستلزم ثبت در وزارت امور خارجه و تجارت بود نیز خواهد شد. طبق شرایط مندرج در توافق، برخی محدودیت‌ها که به تازگی تحمیل شده از جمله محدودیت‌های اعمال‌شده پیرامون انتقال کالاهای حساس نیز مشمول لغو خواهد شد. ایران قبلا پنجمین بازار بزرگ صادرات نیوزلند بود. امیدواریم که لغو تحریم‌های سازمان ملل ما را قادر سازد که روابط تجاری و اقتصادی مستحکم‌تری با ایران برقرار کنیم.»
مرجع : ایلنا