به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۹۹۳۳۳

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان

گروه جامعه: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: حقوق بازنشستگان کشوری از 750 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش می یابد.
افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان
نوبخت در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور یکی از سیاستهای مهم در لایحه بودجه سال آینده را کاهش نابرابری ها در پرداخت به شاغلان و بازنشستگان اعلام کرد. وی گفت: یک میلیون و 260 هزار بازنشسته کشوری داریم که بیش از یک میلیون نفر از این قشر، حقوقشان 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است. نوبخت افزود: برای جبران این نابرابری دولت موافقت کرد که پرداخت به این بازنشستگان 20 درصد افزایش یابد و این افزایش برای بازنشستگانی که حقوقشان از 750 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است بصورت متغیر خواهد بود و حداقل حقوق به 1 میلیون تومان برای بازنشستگان خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت در ادامه به اجرای تبصره 10 قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون به منظور افزایش حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی حقوق ثابت کارکنان این وزارتخانه ها از امسال 35 درصد افزایش خواهد داشت. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین با اشاره به برخی اقدامات دولت در بودجه سال آینده برای ترمیم دریافتی کارکنان دولت گفت: 1100 میلیارد تومان نیز برای تقویت وضع معیشتی کارکنان دولت در استانها در لایحه بودجه 95 در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیش بینی کرد تا پایان سال ، نود درصد از سقف220هزار میلیارد تومانی درآمدهای پیش بینی شده در بودجه امسال محقق شود. وی افزود: علیرغم محدودیت منابع مالی در ماههای اخیر ، تلاش شده است که این مشکلات بر استانها و جامعه تاثیرگذار نباشد و باید همه منابع به نحو مناسب توزیع شود تا هم چرخ اقتصاد کشور گردش کند و هم به صرفه جویی در هزینه ها توجه داشته باشیم. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: پیش بینی میشود تا پایان امسال بابت طرحهای عمرانی ، 34 هزار میلیارد تومان پرداخت شود.