به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۹۹۴۳۱
کشته شدن 10 تن در انفجار بمب در قاهره

20 کشته در حمله به‌ هتلی در سومالی

گروه بین‌الملل: در جریان حمله عاملان انتحاری الشباب به هتل و رستورانی در موگادیشو، پایتخت سومالی و گروگان گیری در این هتل دست کم 20 تن از جمله چند غیرنظامی کشته شدند.
20 کشته در حمله به‌ هتلی در سومالی
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، در میان قربانیان حمله عاملان انتحاری الشباب و گروگان‌گیری این گروه شبه نظامی در هتلی ساحلی و یک رستوران در موگادیشو چند زن و کودک نیز به چشم می‌خوردند. هشت تن از اعضای این گروه وابسته به القاعده نیز کشته شدند. شاهدان گفتند، شبه نظامیان یک خودروی بمب گذاری شده را داخل هتل ساحلی "بیچ ویو" در ساحل "لیدو" رانده و همزمان با تیراندازی نیروهای الشباب این خودرو منفجر شد.

یکی از شاهدان گفت: پس از انفجار چهار مرد مسلح را دیدم که به داخل هتل آمده و به همه شلیک می‌کردند. من نیز حین فرار مورد اصابت گلوله قرار گرفتم و زخمی شدم. دومین انفجار هم در نزدیکی رستوران غذاهای دریایی در همین ساحل رخ داد و مردان مسلح بازهم به سوی غیرنظامیان شلیک کردند. منابع پلیس در موگادیشو به رویترز گفتند: نیروهای دولتی صبح امروز (جمعه) توانستند به و گروگان‌گیری که اعضای گروه الشباب عامل آن بودند پایان دهند. درگیری‌ها دست‌کم 20 کشته بر جای گذاشته است. یک خبرنگار آزاد که در محل انفجار حضور داشت، گفت: مردان مسلح الشباب به سمت این رستوران یورش برده و به سمت مردم تیراندازی کردند. نیروهای امنیتی به محل آمده و در حال حاضر نیز در اطراف رستوران هستند.

کشته شدن 10 تن در انفجار بمب در قاهره

از سوی دیگر، منابع مصری می‌گویند، به دنبال انفجاری در یکی از خیابا‌ن‌های غرب قاهره،‌ دستکم ده تن از جمله هفت پلیس کشته شدند. داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. انفجار در خیابا‌ن‌ منتهی به منطقه اهرام در شهر جیزه، واقع در غرب قاهره رخ داد و دستکم ده تن از جمله هفت نیروی پلیس کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار به دنبال یورش پلیس به آپارتمانی در این خیابان که احتمال می‌رفت محل اختفای گروهی مسلح باشد، رخ داد. برخی منابع از احتمال افزایش آمار کشته‌های انفجار به دلیل شدت جراحت آسیب‌دیدگان آن سخن می‌گویند. خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از مسئولان محلی اعلام کرد که این حادثه به دلیل وقوع انفجاری در یک کارگاه تولید مواد منفجره و بمب‌های دستی در جریان یورش نیروهای امنیتی رخ داد و هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

فرماندهان امنیتی، گروه تحقیقات جنائی و یگان خنثی‌سازی مواد منفجره فورا خود را به محل حادثه رساندند. ماشین‌های آمبولانس نیز کشته‌ها و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. به گفته مسئولان امنیتی شدت این انفجار به حدی بود که باعث خسارت شدید به ساختمان شد. روز قبل از این انفجار در حمله دیگری در شهر العریش هشت تن از جمله سه افسر و پنج سرباز کشته شدند که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. ‌خبرگزاری "اعماق" وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه تروریستی مسئولیت این انفجار را برعهده می‌گیرد.