به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۴ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۹۹۶۸۲

هاشمی: مجلس مردمی با دولت عاقل در کنار رهبری ایران را به جایگاه اصلی خود در تاریخ می رساند

گروه سیاسی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای خانه کشاورز، دیدار با کشاورزها را خوشایند و حتی درد دل‌های آنان را با همه تلخی‌ها، شیرین دانست و گفت: امروز برای همه روشن است که بخش اصلی زندگی انسان‌ها در همه جوامع مربوط به کشاورزی است و برکت کشاورزی، برکت جامعه است.
هاشمی: مجلس مردمی با دولت عاقل در کنار رهبری ایران را به جایگاه اصلی خود در تاریخ می رساند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خشکسالی سال‌های اخیر را که آمیخته با عوامل طبیعی و دخالت‌های بشری است، برای کشاورزی و زندگی انسان‌ها خطرناک دانست و با اشاره به طرح‌های مربوط به آب و آبیاری در دوران سازندگی، گفت: یکی از آن طرح‌ها، احداث کانال سراسری در طول غرب به شرق سه استان شمالی کشور بود که اگر به آن توجه می‌شد، امروزه نه شاهد غرقابی زمین‌ها در بخش‌های مربوط به استان گیلان و نه شاهد خشکسالی در بخش‌های مربوط به استان گلستان و به ویژه دشت‌های حاصلخیز ترکمن صحرا  بودیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر ذخیره‌سازی 3 میلیارد مترمکعب آب حاصل از برف و باران در شمال البرز و هدایت آنها از طریق کانال سراسری به زمین‌های مستعد کشاورزی، گفت: برای حفظ محیط زیست هم می‌توانستیم بخشی از آن آبها را در رودخانه‌ها جاری نماییم و آب‌های اضافه‌ی جاری شده از البرز را به سوی استان‌های مازندران و گلستان هدایت کنیم.

وی به خروج آب‌های کشور از مناطق شمال غربی و غرب کشور اشاره کرد و گفت: در کنار این بی‌آبی‌ها که بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه و ایلام و حتی خوزستان را در بر می‌گیرد، زمین‌های بسیار مناسبی داریم که در صورت رونق کشاورزی، علاوه بر حل مشکل بیکاری جوانان آن منطقه، دستاوردهای امنیتی نیز خواهیم داشت.

آیت الله هاشمی در بخش دیگری از سخنان خویش با ابراز تأسف از به هدر رفتن سرمایه‌های ارزی و ریالی کشور، در سال‌هایی که به خاطر افزایش قیمت نفت درآمدهای هنگفتی متوجه کشور شده بود، گفت: به جای استفاده معقول از آن سرمایه‌ها و آینده نگری برای روزهایی مانند امروز که نفت در پایین‌ترین قیمت خویش است، به سوی روزمرگی رفتند و به خاطر بعضی از بی‌تدبیری‌های سیاسی، لطف و عنایت خداوند را از دست دادیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از تلاش‌های دولت و به ویژه تیم دیپلماسی که یک پرونده سیاسی 13 ساله را با برجام به سرانجام رسانده‌اند، گفت: به محض اینکه دنیا فهمید ملت ایران تصمیمات سیاسی را خودش و براساس عقل و منطق و شیوه‌های صلح‌جویی می‌گیرد و بر مواضع اصولی خویش پایداری می‌نماید، آماده پذیرش واقعیت‌ها شد و به جای تهدید و تحریم به میز مذاکره برگشت.

وی ایران هراسی و ایران گریزی کشورهای جنوب خلیج‌فارس را به خاطر القای دیگران دانست و گفت: ما تجربه‌ی بسیار تلخ‌تری با آنان در زمان هشت سال دفاع مقدس داشتیم که با کمک‌های نظامی، سیاسی، تبلیغاتی و اطلاعاتی از ارتش بعث حمایت می‌کردند، اما پس از جنگ که تنش زدایی اساس برنامه‌های دولت سازندگی در سیاست خارجی شد، دولت‌های عربی به جای تکرار توهم دشمنی با ایران به همکاری روی آوردند و الان هم باید بدانند که این دشمن تراشی‌ها هیچ فایده‌ای برای آنان، منطقه و حتی نظم بین‌المللی ندارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تضاد همیشگی تندروهای دلواپس با جمهوری خواهان آمریکا در طول 36 سال عمر انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: فقط در مقطع مخالفت با برنامه‌های دولت یازدهم برای حل مسأله هسته‌ای با هم یکی شده‌اند و مردم آگاه و امیدوار به برنامه‌های دولت می‌دانستند در این مسیر با موج‌های بدی مواجه خواهند شد و خود را برای همه‌گونه حمایت از دولت برخاسته از ملت آماده کرده بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره تلویحی به ردّ صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه اشاره کرد و گفت: امیدواریم مسؤولان مربوطه با عقلانیت، دیانت و انسانیت نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند و بگذارند انتخابات پرشور و حماسی داشته باشیم.

وی با تأکید بر وفاداری همه‌ی احزاب و جناح‌های درون خانواده انقلاب به نظام و رهبری و همچنین حمایت‌های مردم از اندیشه‌های امام و آرمان‌های شهدا، اظهار داشت: مردم از دل و جان حامی رهبری نظام هستند و اگر انتقادهای سیاسی دارند، به برخی از نهادها و شخصیت‌های مدعی بر می‌گردد که البته این نوع انتقادات در نظام‌های دموکراسی طبیعی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «فیلتر بررسی صلاحیت نامزدها نباید برای بعضی ها غیرقابل عبور و برای بعضی‌ها دیگر سهل و آسان باشد»، گفت: مجلس مردمی با دولت عاقل در کنار رهبری هوشیار ایران را به جایگاه اصلی خود در تاریخ می‌رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به مظلومیت ایران در مسأله تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران از اول پیروزی انقلاب گرفتار ترور بود و بسیاری از شخصیت‌های ما را که از رئیس جمهور تا نخست وزیر گرفته تا رئیس قوه قضائیه، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و وزرای کابینه‌های مختلف را به شهادت رساندند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خویش، خانه کشاورز را نهادی محبوب و مأمن کشاورزان توصیف کرد و گفت: انجام 200 عنوان خدمات ارزنده برای بخش‌های مختلف کشاورزی، جایگاه این سازمان غیردولتی را در میان کشاورزان ارتقا بخشیده است.

آیت الله هاشمی با تأکید مجدد بر اهمیت توجه به طرح‌های مربوط به آب و آبیاری، گفت: با توجه به مسأله تغییر اقلیم که دغدغه بسیاری از کشورها شده است، باید بسیاری از عوامل منفی را کنترل نماییم و توجه به آبیاری‌های عالمانه تحت فشار یکی از آن راه‌ها برای جلوگیری از سرعت شتابنده حرکت جهان به سوی گرم شدن است.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، سیستم گلخانه‌ای را یکی از شیوه‌های رایج در سال‌های اخیر دانست و با تأکید بر این نکته که می‌تواند یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب باشد، گفت: دولت باید برای تمام طرح‌هایی که مصرف آب را کاهش و درآمدهای کشاورزی را افزایش می‌دهد، وام‌های ارزان قیمت در اختیار کشاورزان بگذارد و کشور را به سوی استغنا از درآمدهای نفت سوق دهد که یکی از اصول مهم در تدوین سند چشم‌انداز بوده است.

در آغاز این دیدار، آقایان دکتر عیسی کلانتری، صمیمی، صادقی، امیری رودان و تقوی، رئیس و اعضای خانه کشاورز ضمن بیان مشکلات کشاورزی و کشاورزان از جمله کم آبی، فرسایش خاک و سیاست‌های نادرست دولت‌ گذشته، به بیان راه‌کارها و پیشنهادات خود پرداختند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی