به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶
 
۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۹۹۷۶۴
تجمع دلواپسان در جلوی در سینما؛

به فاطمه معتمدآریا در کاشان چه گذشت؟!

گروه هنری: فیلم سینمایی "یحیی سکوت نکرد" در حالی شب گذشته در شهر کاشان به نمایش درآمد که مراسم با تدابیر شدید امنیتی همراه بود.
به فاطمه معتمدآریا در کاشان چه گذشت؟!
کاوه ابراهیم‌پور (کارگردان فیلم یحیی سکوت نکرد) با اشاره به شرایطی که شب گذشته ( 4 بهمن ماه) بر وی و فاطمه معتمدآریا گذشته؛ گفت: قرار بود شب گذشته (یکشنبه ۴ بهمن ماه) فیلم "یحیی سکوت نکرد" در کاشان به نمایش درآید و بعد از نمایش فیلم؛ با حضور من و فاطمه معتمدآریا (بازیگر اصلی فیلم) نشست نقد و بررسی برگزار شود. وی ادامه داد: هنگامی که می‌خواستیم وارد سالن شویم جمعیتی نزدیک به ۵۰ الی ۶۰ نفر در جلوی در سینما تجمع کرده بودند و با عصبانیت تمام علیه فیلم و خانم معتمدآریا شعار می‌دادند و خواستار خروج ما از شهر بودند. به همین دلیل ما مجبور شدیم از درب پشتی سالن سینما وارد سینما شویم.

وی ادامه داد: زمانی که این گروه خودسر متوجه شدند ما قصد ورود به سالن را داریم؛ به ما حمله کردند و الفاظ به شدت زشت و نادرستی به ما گفتند. آنها به من و خانم معتمدآریا ناسزاهایی می‌گفتند که تاکنون نشنیده‌ بودم اما با کمک نیروی انتظامی سرانجام توانستیم وارد سالن شویم. ابراهیم‌پور ادامه داد: بعد از نمایش فیلم؛ جلسه نقد و بررسی برگزار شد اما در زمان برگزاری باوجود آنکه جمعیت زیادی در داخل سالن مشتاقانه حضور پیدا کرده ‌بودند، گروه زیادی نیز در بیرون سالن با صدای بلند فحاشی می‌کردند و به شدت تلاش داشتند داخل سالن شده و نظم جلسه را به‌هم بریزند که با درایت نیروی انتظامی و مدیریت آن‌ها این امر رخ نداد.

کارگردان یحیی سکوت نکرد با اشاره به اینکه خطاب بیشتر سخنان معترضین معتمدآریا بود، گفت: فاطمه معتمدآریا پیشنهاد کرد بعد از پایان جلسه نقد و بررسی فیلم؛ سالن تخلیه شود و گروه معترض به داخل سالن بیایند و رودرو با هم گفت‌وگو کنند و وی پاسخ سوالات آن‌ها را بدهد. باوجود آنکه نیروی انتظامی این پیشنهاد را پذیرفت و اعلام کرد که آماده همکاری است؛ گروه معترض پیشنهاد را نپذیرفتند و به اعتراضات خود ادامه داد.

ابراهیم‌پور ادامه داد: بعد از پایان جلسه ما به سختی با همکاری نیروی انتظامی از سالن خارج شدیم و به سرعت به سمت ماشین‌های خود حرکت کردیم. در هنگامی که سوار اتومبیل شده بودیم بازهم دو نفر روی سقف ماشین آمده و قصد داشتند با شکستن شیشه‌ها وارد خودرو شوند که نیروی انتظامی مانع آن‌ها شد. همچنین زمانی که درحال حرکت بودیم تعدادی موتورسوار ما را تعقیب می‌کردند ولی نتوانستند به ما دسترسی پیدا کنند. وی ادامه داد: صدای جیغ، فریاد و فحاشی معترضان در طول برگزاری نشست و همچنین بعد از آن کاملا به گوش می‌رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان کاشان درباره اتفاق پیش آمده برای این گروه از هنرمندان سینما به ایلنا گفت: در سومین جلسه سینمای هنروتجربه کاشان برای نقد فیلم "یحیی سکوت نکرد" کارگران این فیلم مجوز حضور در نشست را داشت. ایشان به همراه خانم فاطمه معتمدآریا (بازیگر فیلم) در جلسه حاضر شده بود. مصطفی جوادی‌مقدم ادامه داد: وقتی گروهی از معترضان به حضور فاطمه معتمدآریا در جلسه درخواست مناظره را مطرح کردند؛ مقرر شد پس از پایان نقد و بررسی فیلم؛ مناظره برگزار شود اما در پایان جلسه؛ معترضان حاضر به مناظره و گفتگو نشدند.

وی با اشاره به اینکه خانم معتمدآریا بدون هماهنگی مقامات شهری در این جلسه حضور یافته بود و تنها کارگردان برای حضور در جلسه مجوز داشته است؛ گفت: نماینده ولی فقیه، امام جمعه کاشان، شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان و سایر ارگان‌ها با حضور خانم معتمدآریا در نشست مخالف بودند؛ با این وجود ایشان در جلسه حضور یافته بود. رئیس‌ اداره ارشاد شهرستان کاشان درحالی این موضوع را مطرح می‌کند که کارشناسان و خبرگان سینما معتقدند نمایش و نقد و بررسی فیلم "یحیی سکوت نکرد" مجوزهای لازم را در شهر کاشان داشته و هیچ نیازی به دریافت مجوز برای تک تک افراد حاضر در این نشست نبوده است.