به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۰۷۲۲۲
آزمون دفاع از اخلاق و کرامت انسانی

اصولگرایان؛ سقوط آزاد اخلاق برای کسب قدرت

واقعا این جماعت قدرت‌پرست و منحرف، چقدر با این حدیث شریف پیامبر اعظم (ص) که: «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق – من برای کامل کردن مکارم اخلاق برگزیده شده‌ام»، سنخیت دارند؟
اصولگرایان؛ سقوط آزاد اخلاق برای کسب قدرت
کرم محمدی*

گروه سیاسی: انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی بمثابه دیگر انتخابات‌های پرشور نظام مردمسالار دینی ایران اسلامی با مشارکت ملت فرهیخته برگزار شده؛ از جمله صحنه‌های شکوه‌مندی بود که مردم فهیم؛ رشید و با تدبیر و دور اندیش این سرزمین به آن ورود کرده و سرانجام حماسه‌ای سیاسی را در هفتم اسفند ماه رقم زدند اما موضوع انتخابات شهر اصفهان و ابطال آرای منتخب سوم این شهر از جمله نکات تامل برانگیز این انتخابات است.

اگر چه در ارتباط با ابطال آرای این منتخب مردم؛ بین شورای نگهبان و وزارت کشور و حقوقدانان؛ سیاسیون و جناح‌های مختلف اختلاف نظرات حقوقی و مبنایی وجود دارد و حتی رئیس‌جمهور محترم بعنوان مجری قانون اساسی نیز به آن واکنش نشان داده است؛ اما این نوشتار در صدد دفاع و طرفداری از عملکرد اخیر شورای نگهبان یا وزارت کشور نیست.

آنچه مورد توجه این مقال است؛ زیر پا نهاده شدن اخلاق و کرامت انسانی توسط عده‌ای برای رسیدن به مطامع سیاسی و جناحی است و از آن تاسف‌بارتر، حمايت شرم‌آور برخي به اصطلاح اصولگرايان از اين سقوط اخلاقي است! بدنبال اظهارات حقوقی رئیس جمهور محترم و اینکه در خصوص خانم مینو خالقی باید مجلس آینده تصمیم بگیرد؛ براساس آنچه رسانه‌ها نوشته‌اند یکی از کانال‌های وابسته به اصول‌گرایان در اصفهان مبادرت به انتشار عکس‌هایی نموده و آنرا به خانم خالقی منتسب کرده‌اند. بلافاصله خانم خالقی انتساب این تصاویر را به خود تکذیب و آن را مونتاژ شده و فتوشاپ اعلام کرد.

به فرض محال حتی اگر این عکس‌ها مربوط و متعلق به نامبرده باشند؛ منتشرکنندگان آن براساس کدام مجوز شرعی و آموزه دینی و اخلاقی خود را مجاز و مکلف به انتشار آن دیده‌اند؟ واقعا این جماعت قدرت‌پرست و منحرف، چقدر با این حدیث شریف پیامبر اعظم (ص) که: «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق – من برای کامل کردن مکارم اخلاق برگزیده شده‌ام»، سنخیت دارند؟ و یا مگر انقلاب اسلامی؛ انقلاب ارزش‌ها نبوده و نیست؛ چرا و چگونه عده‌ای راحت و بدون دغدغه ارزش‌های آنرا پیش پای‌‌‌ سیاست‌‌‌ و مطامع جناحی ‌‌‌له ‌‌‌و قربانی می‌کنند؟ این پیروی از چه ‌‌‌اصولی ‌‌‌است که عده‌ای با فراغ بال و افتخار برای ضربه زدن به رقیب سیاسی؛ خود را مجاز به بازی کردن با آبروی یک انسان می‌دانند؟!

این چه گرفتاری است که دچار برخی از سیاسیون مملکت شده و یک روز کاندیداهای مخالف فکر خود را لیست‌‌‌ انگلیسی‌‌‌ نام نهاده و فردا روز مردم پایتخت این کشور را به جرم عدم همراهی با سیاست‌های آنها؛‌‌‌ اهل کوفه‌‌‌ می‌نامند و سپس برای رسیدن به مقصود سیاسی و جناحی خویش؛ مانند آب خوردن حیثیت و آبروی دیگران را هدف قرار می‌دهند و با کمال تاسف برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های غلط  و ناکارآمد همفکران خود مبادرت به قلب واقعیات می‌نمایند؟ حال آیا اینگونه با کرامت انسانی هم وطنانمان بازی کردن؛ حرکت در راستای حفظ بزرگواری ملت ایران وتداوم راه نورانی آن یگانه دوران است؟

همگان به یاد دارند که حضرت امام خمینی (ره) در سال 1361 یعنی در اوج جنگ تحمیلی؛ فرمان تاریخی هشت ماده‌ای را در راستای حفظ ‌‌‌کرامت انسان‌‌‌ صادر فرمودند. معظم له در فرازی از بند‌‌‌ ‌‌‌آن فرمان چنین مرقوم فرموده اند: «... و یا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده و لو برای یک نفر فاش کند. تمام اینها جرم [و] گناه است و بعضی از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آنها موجب حد شرعی می‌باشد.‌‌‌»

لذا در تاسی به مکارم و فضائل و آموزه‌های اخلاقی اولیا الهی؛ اصول‌گرایان امروز در برابر آزمونی تاریخی قرار گرفته‌اند. آنان باید در باب این پرده دری و بی حرمتی آشکار و زیر پا نهادن بی‌شرمانه حریم خصوصی و بی اخلاقی وقیحانه؛ نظر خود را به صراحت بیان و مرزبندی خود را با چنین رویکرد مخرب و غیر اخلاقی اعلام نمایند. اینکه برخی از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری خود را مجاز به هر نوع اتهام‌زنی بدانند واز طرف دیگر بخشی از وابستگان به یک جناح خاص حریم خصوصی مردم را نادیده گرفته و اخلاق را زیر پا بگذارند؛ با چه رویی و با کدام کارنامه می‌خواهیم فرزندانمان را به راه ‌‌‌راست ‌‌‌دعوت کنیم؟! اگر اینگونه وبی محابا بی‌اخلاقی درجامعه باب و رویه شود؛ بدون شک سنگ روی سنگ بند نخواهد شد واین سرآغاز انحطاط یک جامعه خواهد بود.

جا داشت و دارد تا رسانه ملی در برابر این حرکت ضد اخلاقی و مخالف کرامت انسانی؛ واکنش نشان می‌داد و با استفاده از سیره نبوی (ص) و الگوی اخلاقی ائمه اطهار (علیهم السلام)؛ اینگونه حرکات را محکوم و در تضاد با ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی معرفی می‌نمود. با کمال تاسف جمعی از آنانی که در ادعا بیش از دیگران خود را متدین می‌دانند؛ در عرصه عمل کمترین وقعی به رعایت اصول اخلاقی ننموده و برای شکست و ناکامی رقبای سیاسی به هر وسیله‌ای ولو نا مشروع متوسل می‌شوند. مطلب را با جمله‌ای از حضرت آیت‌الله  مکارم شیرازی خطاب به آقای دکتر روحانی به پایان می‌برم که می‌فرمایند: ‌‌‌«در تماس تلفنی با رئیس جمهور به ایشان گفتم که به دنبال تحقق برجام اخلاقی در کشور هم باشید‌‌‌.» این مهم نشان از دغدغه جدی مراجع معظم تقلید نسبت به فروپاشی اخلاق در بخش هایی از جامعه دارد.
* فرماندار شهرستان گیلان‌غرب

اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۱:۴۶
بايد تمامي نهادهاي قانون با تمام توان وقدرت جلو اين قانون شکنی رابگيرند واجازه ندهند اين چنين واضح واشكار هم قانون شكني كنند وهم ابروي افراد راببرند چرا كه اگر اينبار اين قانون شكني را به پيش ببرند چه تضميني وجود دارد كه دراينده در مورد ديگران همين قانون شكني را اعمال نكند (336256)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۱:۵۵
این بود اصول و ارزشهایی که ازشون دم میزدید؟ تجسس در زندگی مردم به دنبال چیزی که بتونید با اون ابروی رقبای خود رو ببرید و از میدان رقابت خارج کنید؟ از شر اصول و ارزشهای شما به خدا باید پناه برد. (336258)
رضا
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۳:۱۳
بر همگان است که در مقابل جماعت قانون شکن بایستند. (336268)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۴:۲۱
اگر در همون سال ۸۸ وقتیکه هاله نور در مناظرات اون کار زشت را انجام داد باهاش برخورد میشد کار به اینجا نمی کشید. ولی آقایون نه تنها برخورد نکردند بلکه حمایت کردند. حالا هم از کار شنیع یکی از مریدان معجزه هزاره حمایت می کنند.فقط اینو بدونند که یک روزی همین بلا بر سر ناموس خودشان می آید و باید دید آنموقع هم همین نظر را دارند؟! چوب خدا صدا ندارد. (336279)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۵:۲۰
باز به آقای احمدی نژاد که باعکس های واقعی بگم بگم راه انداخته بود(حق این عمل را نداشت ایشان) تا این مورد جدید ایشان که رفته اند با عکس های مونتاژی بگم بگم راه انداخته اند.
وای بر همه ما که به کجا داریم می رویم.
اخلاق را ذبح کرده ایم.
چه کسی چنین اجازه ای داده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر آن روز که آقای احمدی نژاد عکس افراد را ازپوشه درآورد و بگم بگم راه انداخته بود با او برخورد شده بود کار به اینجا نمی رسید.
«لا إله إلّا اللّه» (336286)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۵:۲۲
مگراحمدی نزاد عکس خانم موسوی را نشان نمیداد اینها هیچ ارزشی حتی به دینشون قائل نیستند (336287)
ابوذر از قوچان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۶:۳۴
براي بسياري از مردم اين سئوال پيشش آمده چرا با مسئولان طراز اولي كه اين همه اختلاس كرده و كشور را به فلاكت كشيده اند هيچ برخوردي صورت نمي گيرد ، در حاليكه در اين قضيه ، گيريم كه اين خانم در محفلي در خارج كشور و شايد بناچار روسري نداشته اند ، آيا اين مسئله اينقدر مهم بايد جلوه داده شود؟؟!!
آيا منصب رياست جمهوري بالاتر است يا نمايندگي مجلس؟؟!!
مثلاً چرا رئيس جمهور قبلي با بي كفايتي تمام براي دو دوره احراز صلاحيت مي شود و اين همه گندكاري مي كند و الان هم كسي به او نمي گويد بالاي چشمت ابروست؟! (336304)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۸:۰۱
حداقل به این آیه قرآن عمل کنید ای مدعیان اصولگرایی!!!!!
ای کسانی که ايمان آورده ايد ، از گمان فراوان بپرهيزيد زيرا پاره ، ای از گمانها در حد گناه است و در کارهای پنهانی يکديگر جست و جو مکنيد و از يکديگر غيبت مکنيد آيا هيچ يک از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد ? پس آن را ناخوش خواهيد داشت و از خدا بترسيد، زيرا خدا توبه پذير و مهربان است

آیه 12 سوره حجرات (336324)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۸:۲۳
قبل از بیان حرفم از همه بزرگان عذرخواهی میکنم اما بیان این نکته لازم است اخلاقی که بر اساس «برجام اخلاقی » رعایت شود منشأ اعتقادی نخواهد داشت بلکه اخلاقی مبتنی بر بده وبستان ومنفعت طلبی خواهد بود.و زمینه ای فراهم خواهد کرد که تا سالهای سال از بد اخلاقی برای باج خواهی استفاده شود. ما معتقدیم بزرگان حوزه و دانشگاه سرمایه های فرهنگی کشورند و در مقابل انحرافات و بد اخلاقی های جامعه مسئولند و بار اصلی اصلاح اخلاق بر دوش این بزرگواران است نه دولت. (336327)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۱۸:۳۹
اصل 25 قانون اساسی
«بازرسی ونرساندن نامه ها ،ضبط وفاش کردن مکالمات تلفنی ،افشای مخابرات تلگرافی وتلکس ، سانسور ، عدم مخابره ونرساندن آنها ، استراق سمع و هرگونه تجسُس ممنوع است مگر به حکم قانون ». وقتی رئیس جمهور سابق نوار ضبط شده در سازمان تأمین اجتماعی آنهم توسّط کسی که سمت قضائی داشته را در مجلس پخش کرد وهیچکس نگفت بالای چشمت ابروست نتیجه اش بهتر از این نمی شود . (336328)
امینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۲۰:۵۳
برجام مبتنی بر راستگویی،حق طلبی،صداقت با مردم وکرامت وبزرگی ملت ایران است.برجام اخلاقی هم می تواند چنین باشد. (336341)
ابوعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۲۲:۴۵
خدا به فریاد این مملکت برسد که هرکجا رعایت اخلاق به نفع آنهاست بر آن تاکید می کنند و هرکجا نیست آن را زیر له می کنند! (336353)