به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۱۰۹۶۸۱
ماجرای غارت 8 ساله و فیش‌های حقوقی!

آلزایمر حاد دلواپسان و افراطیون

آلزایمر حاد دلواپسان و افراطیون
اشکان بنکدارجهرمی

گروه مقالات: دولت در اقدامی شایسته دستور بررسی و حذف حقوقهای چند صد ملیونی برخی مدیران بانک‌ها، بیمه ها، شرکتها و سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی را داد و به دنبال آن معاون اول رئیس‌جمهور سریعاً مصوبه هیأت وزیران درباره تعیین ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، قضات و شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و. . . را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ نمود این اقدام شایسته که در جهت رفع تبعیض اجتماعی بین اقشار مختلف مردم به شمار می‌رود به حق قابل تقدیر است.

مخالفان (دلواپسان و افراطیون) اما به مانند گذشته در فرار به جلو، نه تنها این اقدام دولت را مثبت به حساب نیاوردند بلکه آن را به حربه‌ای برای مقابله سیاسی با رقیب پیروز تبدیل نمودند. اقلیت شکست‌خورده، ظاهراً فراموش کرده‌اند که چه کسانی پایه گذار حقوق‌های این چنینی بوده‌اند و روال دولت گذشته در ولنگاری مالی و برداشت‌های بی‌حد و حصر غیر قانونی از بیت المال را از یاد برده اند. البته شاید کاسبان تحریم و حامیان اختلاس‌های چند ده هزار میلیارد تومانی سخاوت گسترده دولت قبل در برابر امثال بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد، خاوری مدیر عامل پیشین بانک ملی و صدها مورد کوچک و بزرگ دیگر را مصلحتاً فراموش کرده باشند! ولی قطع به یقین قشر متوسط و ضعیف کشور که به سبب حیف و میل بیت المال در 8 سال ریاست جمهوری صاحب هاله نور به خاک سیاه نشستند آلزایمر سیاسی ندارند که آن روزهای سخت را به این زودیها از خاطر ببرند.

روزنامه آقای مهرداد بذرپاش و همچنین کیهان‌نشینان اکنون طوری رفتار می‌کنند که گویی حقوق دویست ملیونی چند مدیر (که البته بسیار ناحق می‌باشد) از اختلاس‌های فوق‌العاده کلان تاریخ ایران (موسوم به غارت 8 ساله) که در زمان دولت محبوبشان رخ داد بیشتر است! یادمان نمی‌رود که آن دولت نه تنها در برابر غارت خزانه هیچ اقدامی ننمود بلکه با پنهانکاری به نوعی مشوق این اختلاسها‌ی چند ده هزار میلیارد تومانی هم بود و این در تضاد با رویه دولت حاضر در برابر افشای حقوق دویست ملیونی چند مدیر است. گرچه این تبعیض حقوقی حاصل قوانین مصوب در مجلس و دولت به اصطلاح پاکدست گذشته بود ولی این بار نه تنها لاپوشانی صورت نگرفت بلکه سریعاً با این ظلم آشکار برخوردی قاطع صورت گرفت تا جایی که حتی مسیرهای قانونی این درآمدهای ناحق به هدف انسداد همیشگی مورد بررسی قرار گرفت.

البته حیف و میل بیت المال در دولت قبل به اختلاس‌ها محدود نمی‌شد. معجزه هزاره سوم با حاتم بخشی به کشورهای درشت و کوچک دیگر از جمله جیبوتی، جزایر کومور، ونزوئلا، السالوادر، بورکینافاسو و. . . . از شرق آسیا گرفته تا جنوب آفریقا و آمریکا، به ویژه کشورهای لاتین تبار را مرهون مدیریت جهانی خود ساخته بود. احمدی‌نژاد در حالی با سخاوتی شگفت‌انگیز به دولتهای کمونیست آمریکای جنوبی کمک می‌کرد که ملت مسلمان ایران به اعتراف وزیر بهداشتِ همان دولت حتی از داروهای ابتدایی محروم بودند. چه پدرها که به دلیل قحطی دارو تا آخر عمر فلج شدند و خانواده‌ای را بی‌درآمد رها کردند و حتی سربار فقر آنها نیز شدند تا احمدی نژاد به خیال خودش در برابر دنیا ژست نجات دهنده بگیرد. چه جوانانی که در آغوش مادران خود ذره ذره جان دادند تا امثال بابک‌ها بتوانند اتومبیلهای لوکس چند ده میلیاردی وارد کنند. احمدی نژاد با آن درآمد افسانه‌ای نفت متأسفانه آنچنان اطرافیان و مدیران خود را در غارت بیت المال آزاد گذاشت که عطش بهره بردن از این شکار حرام هنوز در دل و جان برخی مدیران وجود دارد. اکنون اما امید است با اقدام مجلس دهم و دولت، قانوناً راه هرگونه تضییع بیت المال بسته و بسته‌تر شود.

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۶:۲۳
دولت محترم در این مدت 3 سال چرا اقدامی در این خصوص انجام نداده و حالا یاده ش افتاده . واقعا مایه شرم خجالت است که یک عده ا ی چنین دست به چپاول بیت المال می زنند من استاد دانشگاه نمی دانم این مدیر عامل مگر چه کار می کند که مستحق چنین حقوق نجومی است کار یک استاد دانشگاه و معلم به خدا مشکلتر و حساستر از آن مدیر عامل است (339135)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۲۱:۰۲
بسیار عالی فرمودین. واقعا مگه یه مدیر چه گلی به سر مملکت میزنه که 250000000 حقوق میگیریه و خیلی دیگر از انسانهای دلسوز خیلی کمتر میگیرند. (339163)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۲۱:۳۸
به ضرس قاطع نمی تونم بگم اما به احتمال قریب به یقین مدیرانی که حقوق نجومی برای خود بر داشتند با اتاق فکر اصولگرایان افراطی در ارتباط بوده اند آنان برای اینکه در سال آخر دولت نقطه ضعفی پیدا کنند و آن را به پیراهن عثمان تبدیل نمایند به مدیران وابسته به خودشون ماموریت دادند حقوقی چند صد میلیونی برای خود برداشته و فیش آنها را در فضای مجازی منتشر کنند.(توضیح اینکه این بحث نیاز به بررسی دقیق تر داره) (339169)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۱:۳۳
منتظر هستیم تا پس از بررسی دقیقتر، ما رو هم به فیض اعلی برسونید.
شما همتون علامه هستید. (339189)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۳:۴۱
اگه به ضرس قاطع نمی تونی بگی خب نگو !
ها ؟! درسته ؟! نگو ! نگو عزیزم آخرتتو به خاطر دنیای دیگران تباه نکن !
نگو باشه ؟! نگو ! (339201)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۳:۴۴
واقعا جای تامل دارد ، هیچ بعید نیست فرضیه جالبی فرمودید باید بررسی شود خیلی از مدیران سابق همچنان هستند (339261)
احمد
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۱:۵۳
به یاد داریم که دلواپسان اجازه بر کناری مدیران میانی را به آقای رو حانی نمی دادند.به راستی که آلزایمر گرفتین. (339193)
ابراهیم موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۶:۲۹
در اینکه این حقوق ها بر اساس شایسته سالاری نیست و ناحق بوده حرفی نیست. اتفاقا در این قضیه نقش شبکه های اجتماعی به وضوح قابل مشاهده است و آزادی گردش اطلاعات باعث فاش شدن این موضوع شد.چیزی که در ۸ سال خفقان احمدی نژاد نبود و باعث شد آقایان یواشکی آش را با جاش بخورند و وقتی لو رفت که دیگر دیر شده بود.لذا هر کسی حق اعتراض به این ماجرا را دارد جز دارودسته دولت به اصطلاح پاکدست. (339138)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۲
متن فوق را در شبکه های اجتماعی و سایر سایتها و رسانه ها منتشر کنید (339142)
رضا .ف
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۶
چرا دولت فعلی بابت غارت بیت المال و خیانت به 80 میلیون ایرانی در زمان دولت قبل شکایت نمیکند .زمانی که یک سارق دستگیر میشود و شاکی او یک یا دو سه نفر باشد به حبس و رد مال محکوم میشود چگونه است شخصی که .....اکثریت زیر دستان او به اختلاس و کلاهبرداری از بیت المال محکوم شده اند آزادانه زندگی و تبلیغ و سخنرانی میکند و طلبکار است .مدعی العموم چرا ساکت است .حتی از مراجع توقع داریم در اینمورد سکوت نکنند آنها همیشه پشتیبان مردم بوده اند . (339143)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۷:۴۵
یکی از پیام هایی که فیش حقوقی چند صد میلیونی برای دلواپسان دارد اینه که تاکید بر تعهد لزوما زمینه ساز پاکدستی مدیران نیست. این موضوع در 8 سال گذشته در موارد متعدد ثابت شد ولی اجازه ندادند صدای آن به بیرون درز کند و....حتی جلوی برخورد مجلس با رحیمی را گرفتند.پس برای مبارزه با فساد خرد و کلان در عرصه های سیاسی و اقتصادی فضای باز رسانه ای لازم است تا نقش نظارتی بر عملکردها را ایفا کنند. (339144)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۸:۱۵
مردم به این جنگ های درون حکومتی کاری ندارند ، دولت به وظیفه خود با عزل و معرفی این خائنین به دستگاه قضا عمل کند و مطمئن باشید در این صورت مردم خودشان حقیقت را تشخیص داده و اهداف دلواپسان را نقش بر اب می کنند . (339147)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۸:۴۱
بسیار عالی و عین واقعیت بیان کردید دست مریزاد.
اما این حقوق و پاداشتها اصلا ربطی به این دولت ندارند بلکه از خیلی قبل این چنین بوده است در شرکت و بانکهای خصوصی سهامداران میزان پاداش آقایان را تعیین میکنند که به کلیه کارکنان بدهند اما خودشان بالا کشیده اند .در شرکتهای دولتی که سهامدار دولت است دولت سقف حقوق و پاداش را تعیین میکند لذا نه اختلاس و نه دزدی شده که آقایان به دولت نسبت میدهند (339151)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۳:۴۸
احسن بر شما عین واقعیت اینست و مابقی بهره برداری سیاسی (339262)
منصور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۸:۴۹
مقاله بسیار خواندنی و کاملا حقیقی بود . اما این شیوه دلواپسان است که همیشه دلواپس منافع خود هستند . دلواپسان به هیچ چیزی ایمان و تعهد ندارند و فقط و فقط و فقط به فکر منافع شخصی خود و باندشان هستند (339153)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۹:۱۷
البته این آلزایمر شامل همه مردمه و خودمون هم خیلی وقتها از اشتباهات درس نمی گیریم و فراموشی ما رو میگیره (339154)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۱۹:۳۵
صد البته با مدیرانی که موقعیت خود را فرصتی برای دستبرد زدن به بیت المال و اندوختن ثروت های کلان قلمداد میکنند باید با شدت تمام برخورد کرد، اما ایا کسانی که خبر دریافت های چند میلیونی چند تن از مدیرانی را که اتفاقا ریشه در دولت قبل دارند به عنوان فرصتی برای پنهان سازی گذشته تاریک خود و سکوت مرگبار خود در برابر اختلاس های میلیاردی دوستانشان مغتنم شمرده اند بدانند که با سر دادن ندای آی دزد آی دزد نمیتوانند انگشت های اشاره ای را که به سمت خودشان نشانه رفته به سوی دیگران منحرف کنند. (339156)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۲۱:۰۶
حساب و کتاب دستگاههای دولتی به دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس میباشد میرود آیا دیوان محاسبات تا حالا خواب بوده . (339164)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۲۱:۱۷
صد البته با مدیرانی که موقعیت خود را فرصتی برای دستبرد زدن به بیت المال و اندوختن ثروت های کلان قلمداد میکنند باید با شدت تمام برخورد کرد، اما ایا کسانی که خبر دریافت های چند میلیونی چند تن از مدیرانی را که اتفاقا ریشه در دولت قبل دارند به عنوان فرصتی برای پنهان سازی گذشته تاریک خود و سکوت مرگبار خود در برابر اختلاس های میلیاردی دوستانشان مغتنم شمرده اند بدانند که با سر دادن ندای آی دزد آی دزد نمیتوانند انگشت های اشاره ای را که به سمت خودشان نشانه رفته به سوی دیگران منحرف کنند. (339167)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۲۱:۲۰
کلی گویی که نمی شود کسی را متهم کرد. اگر راست می گویید تصاویر مربوط به فیش های حقوقی در دولت قبل را چاپ کنید. (339168)
کوکو
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۲۲:۰۲
آنچه مسلم است این حقوق ها مربوط به الان نیست، اما چرا حالا افشا و زیر زره بین قرار می گیرد جای تعجب دارد.
دلواپسان یک بار آن همه حیف و میل بیت المال را که خسارت مالی و اجتماعی آن چندین برابر این حقوق هاست را به روی خود نمی آورند و نسبت به مسببان آن هیچ دلواپسی نشان نداده اند. (339170)
غارتگر
Estonia
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ ۲۳:۴۵
اقای بذر پاش پسر احمدی نژاد .این پول های که باش روزنامه واین تشکیلات را راه انداختی را از کجا اوردی .شاید با موتور رفتی مسافر کشی ? (339184)
ودود
Germany
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۰:۱۷
واقعا خیلی عالی بود (339185)
شعبانزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۰:۳۶
آنهاییکه به روحانی رای داده اندهیچ انتظاری ازاحمدی نژادودارئدسته اش نداشتندوندارندامااعتدال درزیرمجموعه دولت روحانی به اغمارفته وهرکسی دردریافتهاسازخودش رامیزند!واین دورازانتظاربودوهست.مردم میگوینددولتیکه توانایی نظارت درزیرمجموعه اش رانداردواعتدال رادرنظام پرداختهاحاکم سازدومتخلفین رابدون حب وبغض عزل نمایدچگونه میتوتنداعتدال رادربخشهای دیگرجاری وساری نماید؟! (339188)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۱:۵۲
نظر من چه مشکلی داشت که درج نکردی بهار (339192)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۴:۲۶
باید از وزارت اقتصاد و دارایی گذشته و حال پرسید آیا مالیات این دریافتها را گرفته .در بسیاری از کشور ها در آمد بالا تا 90درصد مالیات میدهد و عدالت رعایت میشود .وزارت اقتصاد و دارایی سکوت خود را بشکند.ویا در قوانین تجدید نظر کنند. (339202)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۶:۳۶
یعنی حال میکنم که هر اتفاقی میفته خیلی سریع و بدون دغدغه توپ رو میدازین تو زمین دولت قبل.خیلی ترسیدین که احمدی نژاد میخواد بیاد ها... (339205)
طبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۶:۰۹
احمدی نژاد همونی هست که ولنجک مخفی شده و می ترسه به خاطر تخلفات گستردش بره دادگاه؟؟؟ احمدی نژاد همونی هست که می ترسه با یه روزنامه مصاحبه کنه ؟؟؟احمدی نژاد همونی هست که می ترسه مخالفتش با برجام رو علنی بیان کنه؟؟؟ (339278)
92 94 96
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۶:۵۸
آقای احمدی نژاد بی شک می دانند کاندیدا نشدن در انتخابات سال 96 به معنی ترس و وحشت ایشان از تکرار شکست های سنگین 92 و94 است!؟ امیدواریم بر ترس و وحشت خود غلبه کنند و کاندیدا شوند...!؟ (339284)
.......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۶:۵۲
در دوران دیرین دیرین که کیهان به تنهایی 10 درصد کل یارانه پرداختی به همه روزنامه‌های کشور را دریافت میکرد گرفتن پول های کلان اشکال نداشت. (339207)
mom
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۸:۵۵
البته مالدیو رو از قلم انداختی به خاطر کاره های دولت قبل بود که با قطع رابطه کرد .... احسنت به این دیپلماسی (339215)
کردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۲:۰۳
اینکه مدیریت نهادهای دولتی جهت پرداخت حقوق به ردیف حقوق ها نگاه نکند و چشم بسته امضاء نماید ربطی به دولت قبل و بعد ندارد حتی اگر مصوبه از دولت قبل بوده باشد شما جلوش بگیر اسمون ریسمون نباف برای ملت (339237)
طلوع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۲:۵۶
آقای نوبخت میگه این حقوق ها طبق مصوبات دولت قبل بوده!
خوب اگه راست میگید چرا تا حالا کاری نکردین؟
چطور دولت قبل همه جا گند زده و باید اصلاح بشه اونوقت اینجا گندی در کار نبوده چون به نفع خودشون بوده و تازه وقتی لو رفته آقایان صداشون در اومده؟؟؟
تناقض های حرف های دولت رو میشه به راحتی درآورد!
کمی باید از تعصب فاصله بگیریم. (339246)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۳:۲۲
ما الزایمر نداریم اولین افشا گری توسط آقای طیب نیا انجام شد دست این دولت درد نکنه خداوند پشت پناهت ون ما خواهان عدالت اجتماعی هستیم ما خواهان قانون کار هستیم کارگر برده نیست (339255)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۳:۳۲
این اختلاس و چپاول بیا مال است و مخفی کردن آن از طرف بعضی ها جای بسی تامل (339258)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۱۷:۱۹
چرا دولت روحانی افشاگری نمی کنه . اگر پشت پرده اختلاس های میلیاردی و خیانت های دولت گذشته را بیان نکند . در انتخابات بعدی صددرصد شکست خواهد خورد. افشا کنید تادیر نشده. (339287)