به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۱۱۲۲۵۸
صريح با پیمان‌شکناني كه يك شبه مستقل شدند!

کجا شد عهد و پیمان را چه کردی؟

این بدعهدی آشکار، یک رسوایی بزرگ است که اگر در یک کشور بیگانه صورت می‌گرفت مردم و رسانه‌ها این جماعت را رسوای عالم شان می‌کردند.
کجا شد عهد و پیمان را چه کردی؟
اسماعیل حسین پور

گروه سياسي: در این وارونگی هوا و زمانه، بدعهدی و پیمان شکنی هم نوعی وارونگی اخلاقی و سیاسی است که سخت ناپسند است ولی شگفت تر آن است که این پیمان شکنان نه مردم عادی که برخی نمایندگان محترم مجلس هستند که از نردبان یک لیست بالا رفته اند و حالا که خود را بر صدر نشانده اند هنرمندانه پای بر پیمان شان نهاده اند و با نیشخندی هنرمندانه به لیست و حامیان دیروز خود پشت کرده اند!

هر چند این نمایندگان محترم حق دارند به دلایلی که شاید فقط برای خودشان خوشایند و قانع کننده باشد از پشت کردن به یک لیست، به عنوان هنر استفاده از فرصت‌ها برای فردایشان یاد کنند ولی این جماعت عهد شکن باید بدانند که از این پس آن پیمان شکنان در خاطر خطیر این مردم بازندگان بزرگی هستند که هر چند شاید مدتی در عرصه سیاست نامی از آنها باقی بماند ولی قطعا نیک نام نخواهند بود.

کسی که در آغاز میثاق نامه یک تشکل را امضاء می‌کند که به آن مجموعه و تصمیماتش وفادار بماند و بعد در روز روشن چشم در چشم مردم و موکلینش خود را بی نیاز از آن لیست بداند بگوید وفادار به آن تفکر نمی ماند این بدعهدی آشکار، یک رسوایی بزرگ است که اگر در یک کشور بیگانه صورت می‌گرفت مردم و رسانه‌ها این جماعت را رسوای عالم شان می‌کردند.

البته این طشت از بام افتادن و پیمان شکنی در جامعه ی اخلاق مدار ما نیز یک بی اخلاقی بزرگ و سوء استفاده از اعتماد و امید و رأی مردم است و مردمی که این پیمان شکنان پشت به اخلاق و جوانمردی کرده را راهی بهارستان کرده اند به عنوان کسانی که وکلایشان را با عهدی آشکار راهی خانه ی ملت کرده اند حق دارند این ناراستان جای خوش کرده در بهارستان را بیشتر و بهتر بشناسند. مردم حق دارند به قول مولوی عزیز این وکلا را به چالش بکشند و بپرسند:
کجا شد عهد و پیمان را چه کردی؟ امانت‌های چون جان را چه کردی؟
قطعا بسیاری از اینان که در ایام انتخابات درس اخلاق‌مان می‌دادند و قطعا سرآمد ما مردم کوچه و بازار هستند پیش و بیش از ما با قرآن و حدیت و روایت مأنوس بوده و هستند و از نکوهش عهدشکنی و پیمان شکنی در قرآن با خبرند. آنگاه که خداوند سبحان می‌فرماید:
وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کانَ مَسْوءُلاً. (اسراء: 34)
به پیمان‌های خود وفادار باشید زیرا از پیمان‌ها سؤال خواهد شد.
و یا امام راستان و آزادگان حضرت علی (ع) می‌فرمایند:
ما ايقن بالله من لم يرع عهوده و دممه ﴿ غررالحكم/ص٣٦٦﴾
كسي كه عهد و پيمان خود را رعايت نكرد، به خداي سبحان يقين نياورده است.

با این وجود قطعا برخی نمایندگان که آشکارا اخلاق و عهد و پیمان را برای برخی اهداف زودگذر آن هم در جایی که «عصاره فضائل ملت» آنجا گرد آمده‌اند این گونه زیرپا نهاده اند باید به ما موکلانشان حق دهند که به این جماعت عهد شکن و سوگند شان در مجلس هم شک کنیم.
این نمایندگان باید به عنوان نماد بی اخلاقی و پیمان شکنی به مردم شناسانده شوند تا مردم بدانند که چهار سال بعد کسانی را راهی خانه ی ملت کنند که حداقل به اخلاق و عهد و پیمان پایبند باشند. ادب حکم می‌کند در کنار این پیمان شکنی آشکار، قدردان نمایندگان و نیکان و شایستگانی باشیم که هر تفکر و اندیشه ای داشتند بر عهدشان استوار ایستادند و پا پس نکشیدند.
این بیت هاشم جاوید شاعر شیرازی را زیبنده ی این خوبان می‌دانم که:
جان فدای نفس نادره مردانی باد
که کم و بیش نگشتند به هر بیش و کمی

مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۰:۱۹
متاسفم که به تعدادی رای دادیم که یک شبه خود فروشی کردند . حرکت این عده خیانت آشکار در حق ملت است و باید محاکمه بشن (341432)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۶:۰۲
از لیست امید 150 تا 160 نفر رای اوردند یعنی کثریت مجلس فراکسیون امید می شد...ولی در ناباوری و بی اخلاقی محض 50 اصولگرا که در لیست بودند به اصولگریان پیوستند و به لاریجانی و پایداریها رای دادند به جای اقای عارف....30 نفر دیگر هم از ترس رد صلاحیت توسط نظارت استصوابی شورای نگهبان در دوره بعدی مجلس جدا و خود را مستقل اعلام کردند !!!...در کجای دنیا نمایندگانش چنین خیانتی بزرگی به رای و اعتماد دنیا می کنند ؟؟؟؟؟؟!!!! اسامی همه این خائنین به مردم را منتشر کنید.... (341462)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۰:۳۲
تقریبا تمام چند لایه اول و اصلی اصلاحطلبان در تمام ایران رد صلاحییت شده بودند بعضی از این افراد به دروغ خود را به لیستها قالب کردند ضمن آنکه باید چنین افرادی افشا و رسوا شوند نباید از این امر هم ناامید شد چون همیشه در طی مسر رسیدن به هدف اشتباهاتی هست و افراد ضعیف و ترسو در همین مواقع شناسایی و غربال می شوند و مطرود شوند، مهم اینست که ماهیت آنها نمایان شده و در دفعات بعد باید با دقت بیشتری لیستها را معرفی کرد (341483)
آریاپارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۲:۲۶
تند نرو برادر..کجا 150 160 تا؟!!...کلا لیست امید بین 120 الی نهایتا 130 نفر پیروز شدند..البته غیراصولگرایان(تندرو) خداروشکر اکثریت رو کسب کردند. (341493)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۰:۱۹
برادر بزرگوار قبل از انتخابات خانم هاشمی گفتن ما نمیخواستیم آقایان ک-ج وب-ن درلیست قراربگیرد آیا سران گوش شنوا داشتن اول از همه گوش این آقایان رابگیرید بعداینها را رسوای عالم بدانید یعنی تهران 15میلیونی 4تا آدم (آدم)پیدا نمی شد. این بی اعتمادی اول به این وریها برمی گرده بعد به رسوای جهانیان ... (341433)
جداشدگان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۰:۲۲
فهرست افراد جداشدگان امید و اعلام کنید تا ما هم بدونیم کدام افراد جداشدند. (341434)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۳
بله چرا اسامی اعلام نمی شود. لطفا اطلاع رسانی شود (341438)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۰:۲۲
اسامیشان را منتشر کنید تا رسوای عالم و آدم شوند (341435)
آریاپارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۲:۲۹
ممکن است اصلاح پذیر باشند اگر اسامی آنها منتشر شود معلوم است که دیگر به جرگه اصلاحات حقیقن برنخواهند گشت..ضمنا آبرو کسی را بردن دست کم معمولا در مرامنامه اصلاح طلبی نیست. (341494)
عباس
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۳:۲۷
خواهش و حتی التماس میکنیم اسامی انها را اعلام کنید این کمترین حق مردم است تا اتها را بشناسند و با فشار افکار عمومی این ۴ سال زهرشان شود.
حداقل تحت عنوان اطلاع رسانی از مستقلها اسامی اعلان شود. بعد مردم خود میدانند چه کنند.
چنانچه فشار و نگاه انزجار گونه مردم با الهه راستگو کرد , بحدیکه حتی جرات یک ظهار نظر و یا یک حضور عادی بین مردم را ندارد. (341496)
آباداني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۰:۵۴
اينها از همان ابتدا هم معلوم بود كه اعتقادي به ليست اميد ندارند.
بايد تعهد كتبي از اعضاي ليست اميد گرفته مي شد تا در صورت خلف وعده كردن به مردم معرفي مي شدند.
اينها از اعتماد مردم سو استفاده كردند و باعث شدند مردم نيز اميدشون رو از دست بدهند.

البته نظام به گونه اي عمل كرد و به گونه اي در صلاحيتها كار كرد كه حتي مستقليني كه احتمال 10% مي رفت كه اصلاح طلب باشند نيز حذف شدند. و اين اتفاق با مردم سالاري ديني منافات صريح دارد.

روحيه اميد را از جوانان گرفتند
در اين دوره جواناني رد صلاحيت شدند كه هيچ ... (341436)
اهل میثاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۰
دوست عزیزنویسنده عهدوپیمان:توصیف موضوع چندان اثربخش نیست وبرای روشن ترگشتن آن ارجاع میدم به جامعه شناسی خودمانی جناب حسن نراقی.به هرحال این امرناپسنددرجامعه ایرانی متداول بوده وهست بخصوص درعرصه سیاسی بیشترنمودپیداکرده است آنهم بخاطرترس ونیازمیباشد!بیگمان درصدی ازکارگزاران این مرزوبوم بویژه نمایندگان مجلس جرات بیان آنچه دردل دارندداشتنداین مملکت بجایی میرسیدواینهمه مشکل نداشت وریاءوچاپلوسی کمرنگترمی گشت.نکته مهم دیگرضعفهای جدی دولت تدبیروامیددرپیگیری مطالبات مردم وعدم عمل به تعهدات ونیزناکارآمدی. (341439)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۱:۲۳
وقتی یک نفر یک شبه با چند کلام حرف زدن شعارگونه از آزادی، اصلاح طلب بشه، بیشتر از این نباید انتظار داشت... هویت جبهه تغییر و اصلاحات کشور زیر سوال رفته... ما هدف هامون این روزا نامشخص و صرفا بر مبنایی امور روزمره است... و این چیزی است که در آینده موجب انزوای دوباره خواهد شد... عملکرد دولت هم که بسیار نومید کننه است... (341440)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۱:۴۱
اگر ميشود لطف كنيد اسامي اين نمايندگاه را منتشر كنيد . (341441)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۱:۴۷
بدترین چیزی که انسان راعذاب میده دورو یی است ازاین جماعت دوری کنید جماعتی که هرلحضه به طرفی می چرخند اینها قابل اعتماد نیستند بترسید ازاین جماعت (341442)
آنتی ویروس
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۱:۴۸
اصلاحات تا وقتی تکلیف خودش رو با ولایت فقیه .استکبار آمریکا و وقایع 88 روشن نکنه دیگه نمیتونه تو این کشور به طور مستقیم حکومت کنه مگر اینکه خودشو بچسبونه به اینو اون که در اون صورت هم مضرات خاص خودشو مثل همین موضوع داره.. (341443)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۱:۲۳
اصولگرایان هم تا وقتی که تکلیف خودشونو با احمدی نژاد و دارودسته اختلاسگرش مشخص نکنند شکستهای بزرگتری را تجربه خواهند کرد. در ضمن این تیم ذخیره های اصلاحات بود که اینجوری اصولگرایان را شکست داد وای به روزیکه تیم اصلی اصلاح طلبان به میدان رقابت بیاید.
موضع اصلاحات در مورد وقایع ۸۸ هم روشن بوده و آن برگزاری محکمه و محاکمه عادلانه تمامی افراد دخیل در ماجراست.ولی خب کاسبین فتنه جرات این کار را ندارند. (341473)
آریاپارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۲:۳۲
اگر اصلاحات بخواهد در مورد سه موضوع ذکر شده توسط شما دقیقا همان و یا حتی شبیه موضع اصولگرایان را بگیرد دیگر فرقی با جبهه مقابل ندارد و هیچ گونه اقبال عمومی دیگر نخواهد داشت بنابراین راه حل شما بسیار سطحی و غیرکارشناسی است...اتفاقا به نظر میرسد به دلیل موضع های متفاوت و جسورانه اصلاحات در برخی مسائل سبب محبوبیت بیش از پیش آن شده است همچون آنکه : "ما با هیچ کشوری حتی اسرائیل سرجنگ نداریم" . (آیت الله هاشمی). (341495)
رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۳:۴۹
جناب آنتی ویروس از نظر شما با روسیه بودن (با اینهمه خیانت)مشگلی نیست و فقط با امریکا باید مرز بندی بشه .محمود که با ولایت فقیه مشگل داشت و 11 روز قهر کرد و 8 سال کرد و ......الان مجازه تبلیغات کنه ؟و استارت 88 رو آقا محمود شما زد عکس ناموس مردم رو در سیما نشون داد و تهدید به افشاگری کرد و ملت رو خس و خاشاک نامید .باعث تاسف است که باز جناحی عمل میکنید و وجدانتان را قاضی نمیکنید . (341497)
امیر ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۱:۵۳
حساب دو دوتا چهارتاس رای پیش اصلاح طلبهاست پول و قدرت دست اصول گراها (341446)
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۲:۳۲
با خودتونین با هم کنار بیاین.... (341447)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۲:۳۳
این آشی بود که شورای نگهبان پخت و قابل پیش بینی بود (341448)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۲:۵۳
سلام اسامی اعضا اعتدال هستند تعهداتمان را بگذاریم برای انتخابات سال دیگر البته اگر اینوریها باز فریب نخورند که من شک دارم (341449)
منصور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۱:۴۶
تنها راه باقی مانده این است
اگه اونا بلدند چرا ما بلد نباشیم (341479)
ع م امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۲:۵۶
این جماعت نان ذلت خورده اند
ارجِ انسان را بـه یغما بـرده اند
نـزد ایـن بـد سیرتـان طالع بین
هر دروغی میشود عین الیقین
کار ایشان از نصیحت هم گذشت
چون حریم و حرمت انسان شکست
آخـر و پـایـان دنیا مـردن است
توشه ها را نزد قاضی بردن است
............................................ (341450)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۳:۱۷
اینا نشون دادن نماینده واقعی مردم نیستن و هدفشون فقط ورود به مجلس بوده واجدنا و شرعا مدیون مردم هستند وحتی حقوقشون بخصوص از نظر شرعی جای اشکال داره البته مقصر اصلی شورای نگبان هس که افراد صالح زیادی رو رد کرد (341451)
کیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۰
اسامی رو منتشر کنید (341452)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۳:۴۱
به نظر من نباید از جداشدگان گله ای داشته باشیم چون پاکسازیهای شورای نگهبان موجب روی آوردن جریان اصلاحات به چنین افراد ..... شد و شورای نگهبان می دانست که سیاست پاکسازی به آنجایی خواهدانجامید که هم اکنون روی داده، بعضی تطمیعهای بعدا از انتخابات نیز وجود داشته است...... (341453)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۱
وقتی ادم هدف گیریش خوب نیست ریگ زیاد برمیداره تا شاید یکیش به هدف بخوره اصلاحات مجبور بود اما همین که سر پاست نقطه روشنی است گروهها یی که رنگ میبازند جانشین می خواهند جانشین شناخته نشده ریسکه اما لیست امید حتی برای مخالفان هم ریسک نیست (341454)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۴:۴۱
افرادبیریشه واصل هدف شان رسیدن به مقام است لذا برای اینها «هدف وسیله را توجیه ی می کند». (341455)
ارسلان
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۴:۴۳
خوب است تا بهار نیوز اسامی تئوریسین هایی که گفتند تا اینگونه افراد را به لیست امید راه بدهند را هم منتشر کند. (341456)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۴:۵۰
پیمان شکنان آدم های حقیری هستند که بخاطر به به و چه چه گفتن چند روزه صاحبان قدرت عمری تمام اعتبار اخلاقی،اعتقادی و سیاسی خود را به بادخواهند داد.ما از اصولگرایان همه نوع رفتار دیدم از دروغگویی و عوامفریبی گرفته تا بدعهدی و پیمان شکنی و انواع کارهای پست و مزورانه دیگر.قطعا اینان جزء خاسرین دنیا و آخرت خواهند بود. (341457)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۵:۰۲
واقعا متاسفم برای نمایندگانی که آخرت خود را به دنیا فروختند و از نردبان حزبی بالا رفتن و بعد رنگ عوض کردند عیبی ندارد مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین ان شاله نتیجه این عملشان در زندگی دنیوی و اخروی آنها اثر منفی و نکبت بار را به امید خدا می گذارد. (341458)
ملت بیدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۹
اصلاح طلبان خود را نماد ازادی بیان اندیشه و.... می دانند ولی از همه دیکتاتور هستند (341459)
منصور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۱:۴۴
چرا ؟؟؟
چون از کسانی که خیانت کردند و نمک خوردند و نمکدان شکستند گلایه مندیم دیکتاتوریم ؟؟؟؟ منطق شما در این حده ؟؟؟ (341478)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۱:۲۵
شما احتمالا خواب تشریف دارید (341489)
فهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۱:۴۸
ایکاش معنا و مفهوم دیکتاتوری را میدانستی تا پیداکردن مصادیقش برایت آسانتر میشد . (341492)
علیرضا
Switzerland
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۵:۵۰
لطفا شما هم مثل احمدی نژاد لیست رو توی جیبتون نگه ندارید.
ظاهرا این افراد یکی دو نفر نیستند.
اسامی را منتشر کنید که چه کسانی به لیست پشت کردند.
ان شالله توی انتخابات بعدی خدمتشان میرسیم. (341461)
اميد
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۶:۰۶
اينان نمونه بارز بي اخلاقي وپيمان شكني هستند كه بايد به موكلانشان معرفي شوند اما بدانند كه با اين ننگي كه براي خودشان خريدند دوباره نماينده شدن شان را بايد فقط در خواب ببينند ! (341463)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۶:۰۶
آقاجان لیست امید ائتلافی بود بین اصلاح طلبان و مستقلین و اصولگرایان خوشفکر
تا تندروها وارد مجلس نشوند که موفق هم شد و زیبایی این تاکتیک را نشان داد .
این مطالب که می نویسید سطح توقع را الکی بالا می برید .

در لیست امید یکی از اصولگرایان و مستقلین دکتر مطهری وفادار ماندند به آن و مابقی اصولگرایان ؟؟؟؟؟ (341464)
علی
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۷:۰۳
بهتره که اسامی پیمان شکنان منتشر بشه (341465)
منصور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۱:۴۲
آره . بهر و سایر اصلاح طلبان حداقل اسامی عهد شکنان را منتشر کنید تا مردم بهتر این افراد را بشناسند (341477)
rezvan
Germany
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۸:۱۷
امنیت در انسو برایشان بیشتر است و نان بز رگتری در تنوری بزرگتر برای خود ونزدیکان وفامیل ها میپزند...و شاد وشنگول میشوند.... (341466)
رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۱۸:۲۳
گذشته از دورنگی و دورویی این افراد باید از این روش اصلاح طلبان انتقاد کرد چگونه بعد از این همه سالیان سیاست ورزی دوست و دشمن را نمیشناسند .آیا سابقه این افراد را نمیدانستند .درست است که سیاست دنیای دیگری است ولی نه آنقدر که این دوستان پیمان امضاء کنند و خیانت کنند مگر ادعای مسلمانی ندارید این رویه منافقین است چند صباح صندلی مجلس ارزش خیانت را ندارد این تاثیر بدی برجامعه خواهد داشت و دیگر کسی به عهد و پیمان پایبند نمیماند . (341467)
منصور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۱:۴۲
دقیقا همینطوره . دقیقا یه عده با ورود و قرار گرفتن در لیست اصلاحات راهی مجلس شدند و سریعا رنگ عوض کردند . خیانتی بالاتر از این نیست . بزرگان اصلاحات باید به افکار عمومی و مردم پاسخگو باشند چون ما به حرف بزرگان اصلاحات به غیر اصلاح طلبان لیست امید رای دادیم (341476)
مصطفی
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۰:۵۵
من از خار سر دیوار دانستم // که ناکس کس نمیگردد به این بالا نشینی ها (341471)
منصور
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۱:۳۹
از همون اول هم معلوم بود جای چند نفر در لیست تهران و خیلی ها در لیست شهرستانها اضافیه . خیلی ها مثل آقای ک.ج قطعا اگر در لیست امید اصلاح طلبان نبودند الان در مجلس جایی نداشتند . خود ما زمانی که نام برخی را در لیستمان نوشتیم راضی نبودیم اما بخاطر تاکید ها ان سید بزرگوار و خرد جمعی که گرفته شد برای راه پیدا نکردند تندروها به برخی میانه روها نه چندان مورد نظر رای دادیم و اما الان این باعث سرخوردگی و ناراحتی مردم میشود . این خیانت بارز است به آرای مردم . اینها پیش خدا و بندگان خدا رفوزه شدند (341474)
فواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۵۶
یکبار به مصلحت سنجی شما اعتماد کردیم و به اعتبار شما به افرادی که اسمشان را نشنیده بودیم یا به خوشنامی نمیشناختیم یا افکارشان با ما همخوانی نداشت رای دادیم و به اصرار ری جمع کردیم..... حداقل اسامی افرادی که نه به شما بلکه به رای ما خیانت کردند ر اعلام کنید. (341482)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۱:۱۴
اصلاح طلبی کارگران و اقشار ضعیف را دریابد (341485)
كرمي همداني
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۱:۱۷
بهروز نعمتي را جند نَفَر در تهران ميشناسند،
ولي بيش از يك ميليون رأي اورد،
خجالت نمي كشد؟ (341486)
Wqw
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۱:۱۷
رمز موفقیت سال ۷۶ مردمی بودن اصلاحات بود یعنی همه اقشار با هم متحد شدند.
رمز شکست سال ۸۴ فاصله گرفتن از توده های مردم بود. رییس مجلس وقت که در انتخابات 84 کاندید شده بود با همین تکیه بر توده ی مردم بیشترین رای اصلاح طلبان را آورد (341487)
فهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۱:۳۷
به نظر من رهبران اصلاحات سطحی نگرانه عمل کردندچون از اول هم مشخص بود که اینها با شناخت از افکار عمومی که اینبار حنای اصولگرایان رنگی ندارد خود را به اصلاحات چسباندند تا به هدفشان برسند و اینکارشان چیزی جز دورویی نبوده است کاری که قرآن آن را از صفات منافقان اعلام کرده است و از آنها توقعی جز پیمان شکنی هم نداشتیم . (341491)
علی
۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۷:۴۹
چقدر بدبخت وبیچاره اند که اخلاق وجوانمردی راباختند وبدانند دست خدا بالای همه دست هاست (341499)