به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۱۲۳۸۲۹
تکلیف ادعاهای احمدی‌نژاد چه شد؟

رویه غیراخلاقی متداول شده

رویه غیراخلاقی متداول شده
محمد نظرگاه

آنان که مناظره‌های ۸۸ را به خاطر دارند حتما هنوز برایشان این سوال باقی مانده است که تکلیف ادعاهای احمدی‌نژاد چه شد؟ اگر او راست می‌گفت چرا برای آنان که چنان اتهامات سنگینی علیه شان پیش چشمان حیرت زده مردم مطرح شد مجازاتی در نظر گرفته نشده است؟ و در مقابل اگر مطالب مطرح شده توسط رییس‌جمهور سابق خلاف واقع بوده است چرا برای اتهام‌زنی‌های این شخص مجازاتی در نظر گرفته نشده است؟

غرض از بیان این مقدمه کوتاه اشاره به رویه‌ای است که یک جریان خاص سیاسی در برابر دولت در پیش گرفته است. رویه‌ای غیر اخلاقی که در پوشش فساد ستیزی به دنبال رسیدن به قدرت است. یکی از نمونه‌های واضح از این هوچی گری‌های معطوف به کسب قدرت نشست خبری بود که برخی نامزدهای اصولگرا یکی دو روز پیش از انتخابات۹۴ برگزار کردند و در آن انواع و اقسام اتهامات را علیه مسئولان دولت مطرح کردند. البته این رفتار مورد انتقاد و اعتراض چهره‌های اصولگرایی مانند علی لاریجانی و احمد توکلی قرار گرفت و مردم هم با صدای بلند به چنین نمایش‌هایی نه گفته‌اند.

این رویه غیر اخلاقی همچنان ادامه دارد و شاهد آن هستیم که هر از گاهی برخی چهره‌های سیاسی جای نقد و اتهام زنی را با هم اشتباه گرفته و به بهانه نقد دولت اتهامات سنگینی را علیه دولتمردان مطرح می‌کنند. این اقدام در حالی است که بارها از سوی مقامات ارشد قضایی تاکید شده است که تا پیش از اتمام مراحل رسیدگی نباید به افراد درگیر در یک پرونده اتهامات اثبات نشده را نسبت داد. دیگر نکته قابل طرح در این موضوع این پرسش است که آیا نباید برخورد قاطعی با آنان که جو جامعه را با اتهام‌زنی‌هایشان ملتهب می‌کنند انجام گیرد؟

به واقع اگر در همان غائله ۸۸ به اتهام زنی‌های رییس جمهور سابق به برخی بزرگان و چهره‌های سیاسی رسیدگی قاطع می‌شد ریشه این رویه غیر اخلاقی که متداول شده است خشکانده نمی‌شد؟ سخن آخر آنکه قطعا هیچ کس به دنبال تبرئه مفسدان نیست و همه جناح‌های سیاسی می‌بایست برای مبارزه واقعی با مفاسد اقتصادی همراهان سیاسی شان را که دچار فساد شده‌اند از خود دور کرده و به محکمه بسپارند اما همانقدر که فساد اقتصادی امری نامیمون است، نمایش فساد ستیزی و پیش گرفتن رویه‌ای غیر اخلاقی برای تخریب دولت نیز رفتاری ناپسند و شایسته ملامت است.

فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ۱۶:۳۸
کاملا موافقم متاسفانه قانون برای دوجناح یکسان و عادلانه اجرا نمیشه و چربش بیشتری بنفع اصولگرایان و ارگانهای خاص داره (347465)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ۱۷:۲۷
واقعیت این است که ریشه ی تمام مفسده های اقتصادی در فساد سیاسی نهفته است.در هر نقطه ای از جهان اگر گروهی بخواهد انسداد سیاسی و اقتدارگرایی ایجاد کند در واقع مرتکب فساد سیاسی شده که نتیجه محتوم آن فساد اقتصادی گسترده و از هم گسیختگی تمام شئون زندگی یک جامعه است.لذا اگر برادران اصولگرا می خواهند با مفاسد مبارزه کنند اول باید نگاهشان را اصلاح کنند با نگاه غلط مبارزه با فساد و اصلاح امورات غیر ممکن است. (347467)
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ۱۷:۲۸
اونهایی که در هشت سال مملکت رو چاپیدن و اختلاس کردند و به بهانه تحریم ها بردند و خوردند دستشان با همان تهمت زنان در یک کاسه است. ... (347468)
عباسعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ۱۸:۵۲
از ریاست جمهوری تقاضا میشود که طبق قانون با متخلفین و اتهام زنان برخورد بشود وپرونده دروغگویان بدادگاه امن الهی معرفی بفرمائید (347472)
شیعه علی ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ۱۹:۱۲
مشکل اصلی اینجاست که هرچه به اصطلاح مدعیان ولایتمداری وارزشهای تحریف شده ازناحیه دلواپسان گفته میشودحتی کریه ترین سخن وافترائات که ازدهان منافقین کمتردرمیآدجرم محسوب نمیگرددوپیگردندارد.بنابراین خودراخسته نکنیدکه قانون کاپیتالیسیون درخصوص برخی صاحبان زبان فحش وناسزاونیزاندکی ازسرداران ...صدق میکند!خداوکیلی جوانان مابه همه چیزدارندشک میکنندوازعلماومتفکران ایران عزیزاستدعاداریم به دادجامعه برسندکه ناعدالتی وریاءدرهمه ابعادداردجامعه رامی بلعد! (347473)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ۰۲:۴۷
محمود جایگاه رییس جمهور و ملت ایران را نزد دنیا بسیار سخیف جلوه داد از زمان او کارهایی در نزد رجل سیاسی مد شد که حتی مردم عادی هم از گفتن برخی کلمات ابا دارند او آمارهای مشکوک و تخریب رقبا را به هر شیوه رواج داد چون از آن پس فقط به تخریب میپردازند و کاندیدها برنامه ارائه نمیدهند و یکی از معضلات عدم برخورد قوه قاطعانه با اختلاس و فساد است . (347480)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ۱۳:۵۷
احمدی نژاد سمبل اصول گرایان افراطی است. تایید عدم پایبندی آنان به اصول! (347505)