به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۱۳۶۶۹۰

گلابی‌ها مقصرند!

داریوش احمدیان
انتشار تصاویر میوه خوردن یک نماینده مجلس در هنگام نطق رییس‌جمهور روحانی که چندی پیش رخ داد واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. از تلاش ناکام برخی نمایندگان مجلس برای ایجاد محدودیت برای خبرنگاران و عکاسان در صحن علنی مجلس تا حمایت گروهی دیگر از نمایندگان و سیاسیون از حق طبیعی عکاسان برای حضور در صحن علنی مجلس و انجام کار حرفه‌ای که بر عهده دارند. مدتی بعد یک نماینده عضو شورای شهر تهران نیز هنوز به کرسی نمایندگی پارلمان شهر تکیه نزده به خاطر انتشار تصویر خمیازه کشیدنش دلواپس حضور عکاسان شد و تلاش کرد تا از همین آغاز به کار شورای شهر حضور خبرنگاران و عکاسان در جلسات شورا را محدود کند.

به طور طبیعی در مواجهه با چنین تلاش‌هایی برای ایجاد محدودیت علاوه بر هزاران محدودیت و مانع مرسوم، اهالی رسانه از خود موضعی مخالف نشان داده و این قبیل اقدامات را اجرای سیاست مبتنی بر سانسور دانستند. شاید این موضوع ‌که در این جدال سیاسی-رسانه‌ای حق با کیست در درجه دوم اهمیت قرار دارد و آنچه هشداردهنده است این است که در هر دو سوی سیاست ایران افرادی پیدا می‌شوند که اولین مواجهه‌شان با یک فعال رسانه‌ای زبان تهدید و سانسور است و بیش و پیش از هر اقدام و اظهارنظری به تصمیمات حذفی که تنها صورت مسئله را پاک می‌کند می‌اندیشند. این نوع اقدامات و اظهارات نشان می‌دهد که دستگاه مختصات فکری بخش عمده‌ای از  مسئولان محترم کشور به شدت کهنه و دور از واقعیات امروز است.

سانسور و ایجاد محدودیت در دنیای امروز یک شوخی است و نگاهی که بر این مبنا تصمیم می‌گیرد نگاهی عقب‌مانده از زمان و محکوم به شکست خواهد بود. در حاشیه همین موضوع شاهد آن بودیم که رسانه انحصاری صداوسیما که به طور طبیعی می‌بایست حداقل در این موضوع صنفی همراه اهالی رسانه می‌بود در گزارشی که بیشتر شبیه رپورتاژآگهی است‌تریبون یکطرفه‌ای را در اختیار نماینده‌ای که این حواشی را ایجاد کرده قرار می‌دهد و در کمال تعجب او همان ادبیات هتاکانه را که در صحن مجلس شاهدش بودیم نسبت به خبرنگاران و عکاسان تکرار می‌کند و در کمال تعجب گزارشگران سیما نیز با خنده به نوعی حرف او را تایید می‌کنند. ظاهراً برای آنکه ادبیات خاص این نماینده محترم شامل حالمان نشود باید گلابی‌هایی را که ایشان در هنگام نطق رییس‌جمهور میل کرده‌اند به عنوان مقصر این ماجرا اعلام کنیم!

 
مرجع : روزنامه بهار

خاتم حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ۱۷:۴۴
مقاله جالبی بود راستی تیتر
حمایت ديكتاتورهاي چین و روسيه از قتل‌عام مسلمانان میانمار
هم واقعا غم انگیز و باعث تاسف و تاثره که برخی بازم میخوان این زشتی و گناه را بر گردن غرب و امریکا بیندازند! (355451)