به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۴۸۲۵۳

کوچ تلگرامی مسئولان دولتی!

کوچ تلگرامی مسئولان دولتی!
صادق صدرایی
مسئولان دولتی یکی یکی از کوچ خود از پیامرسان تلگرام به پیامرسان‌های داخلی خبر می‌دهند و ظاهراً برخی رسانه‌ها نیز در حال اعلام پایان کار کانال‌های تلگرامی و حضور در پیامرسان‌های داخلی هستند. این اقدامات که برخی آن را مقدمه فیلتر تلگرام می‌دانند نشانگر آن است که تصمیم‌گیران هنوز آن طور که باید و شاید علت انتخاب تلگرام از سوی مردم را به درستی فهم نکرده و تصور می‌کنند نتیجه این اقدامات حذف تدریجی تلگرام از سوی مردم و حضور در پیامرسان‌های داخلی خواهد بود.

در روزهایی که از سال نو می‌گذرد بخش خبری در صداوسیما نبوده است که حداقل یک خبر و گزارش خود را به بیان معایب تلگرام و تبلیغ پیامرسان‌های داخلی اختصاص نداده باشد، برنامه‌های تلویزیونی به وقفه در حال تبلیغ پیامرسان داخلی خاصی هستند که ظاهراً سازمان صداوسیما نیز از آن منفعتی می‌برد و حالا مسئولان دولت نیز از حذف کانال‌های تلگرامی خود و حضور در پیامرسان داخلی خبر می‌دهند.

در مواجهه با چنین وضعیتی پرسش اولیه آن است که مگر مردم به دلیل آنکه فلان مسئول دولتی در تلگرام است این پیامرسان را انتخاب کرده و یا چون صداوسیما به این شکل پر حجم پیامرسان‌های داخلی را تبلیغ نمی‌کرد از آن‌ها گریزان بوده‌ و هستند که حالا با آن اقدام مسئولان در‌ترک تلگرام و این اقدام صداوسیما در تبلیغات پر شمار و غیرحرفه‌ای برای پیامرسان‌های داخلی از تلگرام به سمت داخلی‌ها کوچ کنند؟ !

مطابق آمار بیش از ۴۰میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند؛ بیاییم فرض کنیم همین امروز تمام این ۴۰میلیون نفر وارد پیامرسان‌های داخلی شوند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ! آیا اساساً این پیامرسان‌های بومی از نظر فنی ظرفیت پذیرش این حجم از مخاطب را دارند؟ !

به قول فلاسفه فرض محال، محال نیست؛ پس فرض کنیم که پیامرسان‌های ایرانی همچون تلگرام و حتی بهتر از آن آماده پذیرایی از این حجم وسیع کاربر هستند، آیا مشکل این پیامرسان‌ها که باعث عدم استقبال جامعه شده است لزوماً مسائل فنی است که با ارتقاء استانداردهای فنی آن شاهد حضوری همگانی در آن باشیم؟ ! تصمیم‌گیران در این موضوع و فعالان حوزه سیاسی به خوبی بر این نکته واقفند مشکل اساسی پیامرسان‌های داخلی عدم اعتماد موجود میان ملت و ساختار رسمی قدرت در کشور است.

هنگامی که هیچ توجهی به این وجه مهم از این موضوع نشده است و به جای اعتمادسازی فضا به سمت و سویی در حرکت است که شاهد افزایش بی اعتمادی هستیم به طور طبیعی نمی‌توان انتظار داشت که با دستور مسئولان، تغییر پیامرسان مقامات دولتی و یا تبلیغ پر حجم در صداوسیما شاهد استقبالی از محصولات بی کیفیت داخلی در حوزه پیامرسان‌ها باشیم.

1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۲۱:۲۴
یک سوال !
مردم ما به قوانین محیط زیست ، راهنمایی و رانندگی و... کم توجه هستند . به نظر شما علت آن چیست ؟
مشخص است : ضعف فرهنگی
مساله تلگرام هم همین است : مردم ما نسبت به محصولات داخلی فرهنگ ندارند . نه تنها سروش بلکه کالاها و لوازم داخلی.
اول دولتی ها باید خود را اصلاح کند و محصولات داخلی را حمایت و استاندارد کند و دوم مردم حمایت کنند.مردم هم بدانند اگر ریگی به کفششان نباشد اتفاق خاصی نمی افتد . قوه ی قضاییه هم ثابت کرده و ثابت خواهد کرد که باید ظرفیت تحمل خود را در آزادی بیان بالا ببرد (359282)
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۰۱:۴۶
با سلام
شما فرمودید علت اصلی نا به سامانی های موجود فقر فرهنگی مردمه به نظر شما توی این چهل سال کار فرهنگی انجام نشده؟ اگر انجام نشده اشکال کجاست؟ اگر انجام شده چرا جواب نداده؟
مایه تاسفه که پس از گذشت نزدیک به چهل سال از انقلاب هنوز با چنین مسائلی درگیر هستیم
فراموش نکنیم که در کنار وزارت ارشاد سازمان های دیگری هم هستند که خودشون رو توی حوزه فرهنگ وارد کردند و ردیف بودجه دارند (359307)