به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۵۰۲۲۵

شوخی با مردم!

شوخی با مردم!
محمد توکلی
روز یكشنبه مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای با امضای آیت‌اله جنتی درباره موضوع خروج دولت ايالات متحده آمریکا از برجام واکنش نشان داد. بر اساس آنچه در این بیانیه آمده است دستگاه دیپلماسی زمینه را برای خروج‌ترامپ از برجام فراهم کرده است؛ اتهامی بس بزرگ و عجیب. در پایان این بیانیه نیز از رئیس‌جمهور خواسته شده است تا از مردم عذرخواهی کند. در این باره گفتنی‌هایی است:
۱. بیانیه‌های مجلس خبرگان بر خلاف بیانیه‌های مجلس شورای اسلامی تنها با امضای رئیس این مجلس منتشر می‌شود و در نتیجه مشخص نیست که بیانیه اخیر که در آن با لحنی نه چندان مناسب به دستگاه دیپلماسی و رئیس‌جمهور هجمه شده است مورد تایید چند نفر از همکاران حسن روحانی در مجلس خبرگان است.
۲. بنابر آنچه از قانون اساسی، قوانین موضوعه کشور و سخنان رهبران نظام فهم می‌شود وظیفه مجلس خبرگان رهبری نظارت بر عملکرد مقام رهبری و دستگاه‌ها و نهادهای زیر مجموعه این جایگاه است و مشخص نیست انتشار چنین بیانیه‌ای در یک حوزه کاملاً تخصصی وآن هم راجع به دولت مطابق قانون چه ارتباطی با شرح وظایف این مجلس دارد.
۳. اختلافات مبنایی و ریشه‌ای آیت‌الله جنتی با جریانات میانه‌رو و اصلاحی در کشور موضوعی قابل کتمان کردن نیست و بسیار بعید است که ایشان هم این اختلاف و عناد را تکذیب کنند، بلکه به آن افتخار هم خواهند کرد.
همین اختلاف سبب حذف بسیاری از چهره‌های خدوم در دوره‌های مختلف انتخابات از سوی شورای نگهبان تحت مدیریت ایشان شده است. به نظر می‌آید که آقای احمد جنتی در جایگاه مهمی که در این سا‌ل‌ها بر آن تکیه زده‌اند هم بدون توجه به لزوم روحیه فراجناحی در آن همچنان به همان شیوه عمل کرده و در جایگاه رئیس مجلس خبرگان هم بزرگان جریان میانه‌رو را مورد الطاف ویژه خود قرار می‌دهند!
۴. بنا بر عقل سلیم، قانون اساسی و سخن بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی «میزان رای ملت است» ؛ در بیانیه روز گذشته مجلس خبرگان شاهد آن هستیم که رئیس این مجلس و همفکران او خود را در جایگاه سخنگوی مردم قرار داده‌اند و از طرف مردم از رئیس‌جمهور روحانی خواسته‌اند تا به خاطر برجام از مردم عذرخواهی کند. چه خوب است اگر این افراد در دفعات بعدی که خواستند سخنگوی مردم شوند برای یکبار هم که شده به «میزان رای ملت است» توجه نشان دهند و تعداد آراء خود و همفکران‌شان را در دوره‌های مختلف انتخابات با دیگران بسنجند.
۵. و نکته آخر؛ این روزها از جمله سخت‌ترین روزهایی است که ایرانِ ما تجربه کرده است. بدیهی‌ترین موضوع در چنین روزهایی حفظ وحدت و انسجام است و آنان که در پی تفرقه و نفرت‌پراکنی هستند به خوبی نسبت دور خود با منافع ملی را نشان می‌دهند. امید است نهادهای تاثیرگذار و مهمی همچون مجلس خبرگان تحت‌تاثیر مشاوران تندرو قرار نگیرند و به آشفته‌سازی ایران کمک نکنند. سکوت مسئولان دیپلماسی در برابر توهین‌ها و تهمت‌ها در این پنج سال تنها به دلیل حفظ وحدت و منافع ملی بوده است، که اگر جز این بود نه از تاک نشان می‌ماند و نه از تاک‌نشان

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۱:۲۷
بدون شک وحدت و انسجام بسیار خوب است! امّا اگر غربگران و حامیان برجام از این افتضاح درس عبرت بگیرند و دنبال دار زدن خود علیرغم دلسوزی ما دلواپسان نباشند! و اینقدر به دنبال غرب و اینبار اروپا که در تاریخ عهد شکنی هایشان خون به جگر تاریخ پژوهان و ادنش آموزان ما می کند، ندویده و گدایی گشایش نکنند! ما مشکلی با هم نداریم. یک تفکری شکست خورده و پشیمان شده است. ما هم حامیان آن تفکر را بخشیده و روی سرمان می گذاریم! امّا اگر اصرار به ادامه خطای فاحش داشته باشند ، چه کنیم؟ (359681)
پيام
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۳:۰۶
مامور موساد گفته بهتر است ايراني ها را به جان هم بينداريم (359682)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۰
نه آقایون شکست نفسی میکنند !!! این مردم هستند که باید از مسئولین عذرخواهی کنند. (359683)