کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقصنده با رانت!

20 تير 1397 ساعت 1:00


صادق صدرایی
پخش تلویزیونی اعتراف‌گیری از دخترکی ۱۷ ساله به جرم آنکه چند ویدئو از خود را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده چند روزی است تیغ تیز انتقادات را به سمت صداوسیما و دیگران برده است.

مانند همیشه هم آنانکه باید پاسخگوی این وضعیت باشند سکوت کرده‌اند و به احتمال فراوان پس از چند روز با چهره‌ای حق به جانب خواهند گفت که کار خوبی کردیم و بعد از این هم چنین خواهیم کرد، هر کسی هم منتقد ما است وابسته به دشمن است!

درباره این موضوع می‌توان از زوایای مختلفی سخن گفت. از ابعاد حقوقی این ماجرا که حتی می‌تواند به شکایت مائده هژبری از صداوسیما و آمران این برنامه بینجامد تا بحث درباره آنکه این چنین اتفاقاتی چه اثرات جبران نا‌پذیری را بر روح و روان تک تک اعضای جامعه وارد می‌آورد. حتی موضوع نقض غرض آنان که چنین برنامه‌ای را ترتیب داده‌اند هم وجهی دیگر از این بحث است.

آمران و عاملان ساخت برنامه مورد اشاره با هدف اینکه فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام را محدود کنند به دنبال زمینه‌سازی در جامعه با این برنامه هستند و از طرف دیگر در این توهم به سر می‌برند که ساخت چنین برنامه‌هایی باعث دوری اقشار جامعه از آنچه در نظر آنان رفتاری غیراخلاقی است خواهد شد. اما شاهد هستیم که در عمل این شکل مواجهه باعث گسترده‌تر شدن آن رفتار شده و مدافعان فضای مجازی را قوی‌تر از قبل به میدان آورده است.
اما در کنار این مباحث آنچه بیشتر از هر موضوعی سبب انتقاد و تعجب مردم شده است مقایسه رفتار مسئولان و صداوسیما با این دختر نوجوان و پرونده‌های مفاسد کلان اقتصادی است.

چند روز بیشتر از انتشار فهرست‌هایی هر چند ناقص از دریافت‌کنندگان ارز دولتی نمی‌گذرد. فهرست‌هایی که نشان داد چه افراد و سازمان‌هایی با وجود دریافت ارز۴۲۰۰ تومانی و استفاده از این رانت دولتی همچنان برای سودجویی بیشتر در روز روشن بر سر مردم کلاه می‌گذارند و کالای خود را با چند برابر قیمت در بازار می‌فروشند.

هر روز خبرهای تازه‌ای از مفاسد کلان اقتصادی در دوران شهردار سابق منتشر می‌شود و طبق گفته رییس شورای شهر تهران معلوم شده است که پرونده‌ها در ستاد کل نیروهای مسلح و داسرای نیروهای نظامی در حال رسیدگی است و...

آیا این رانت‌خواران و مفسدان دانه‌درشت و شناخته شده اقتصادی هم این چنین بازجویی می‌شوند و فیلم اعترافاتشان منتشر خواهد شد و یا برعکس توصیه‌های دینی و تجارب بشری تنها فشار و اجبار حاکمان بر دختران بی آزاری است که یا به موضوعی اجتماعی اعتراض دارند و یا چند ویدئو از خودشان را در صفحات شخصی‌شان منتشر کرده‌اند؟!
 


کد مطلب: 154224

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/154224/رقصنده-رانت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir