به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۱۵۴۲۲۴

رقصنده با رانت!

رقصنده با رانت!
صادق صدرایی
پخش تلویزیونی اعتراف‌گیری از دخترکی ۱۷ ساله به جرم آنکه چند ویدئو از خود را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده چند روزی است تیغ تیز انتقادات را به سمت صداوسیما و دیگران برده است.

مانند همیشه هم آنانکه باید پاسخگوی این وضعیت باشند سکوت کرده‌اند و به احتمال فراوان پس از چند روز با چهره‌ای حق به جانب خواهند گفت که کار خوبی کردیم و بعد از این هم چنین خواهیم کرد، هر کسی هم منتقد ما است وابسته به دشمن است!

درباره این موضوع می‌توان از زوایای مختلفی سخن گفت. از ابعاد حقوقی این ماجرا که حتی می‌تواند به شکایت مائده هژبری از صداوسیما و آمران این برنامه بینجامد تا بحث درباره آنکه این چنین اتفاقاتی چه اثرات جبران نا‌پذیری را بر روح و روان تک تک اعضای جامعه وارد می‌آورد. حتی موضوع نقض غرض آنان که چنین برنامه‌ای را ترتیب داده‌اند هم وجهی دیگر از این بحث است.

آمران و عاملان ساخت برنامه مورد اشاره با هدف اینکه فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام را محدود کنند به دنبال زمینه‌سازی در جامعه با این برنامه هستند و از طرف دیگر در این توهم به سر می‌برند که ساخت چنین برنامه‌هایی باعث دوری اقشار جامعه از آنچه در نظر آنان رفتاری غیراخلاقی است خواهد شد. اما شاهد هستیم که در عمل این شکل مواجهه باعث گسترده‌تر شدن آن رفتار شده و مدافعان فضای مجازی را قوی‌تر از قبل به میدان آورده است.
اما در کنار این مباحث آنچه بیشتر از هر موضوعی سبب انتقاد و تعجب مردم شده است مقایسه رفتار مسئولان و صداوسیما با این دختر نوجوان و پرونده‌های مفاسد کلان اقتصادی است.

چند روز بیشتر از انتشار فهرست‌هایی هر چند ناقص از دریافت‌کنندگان ارز دولتی نمی‌گذرد. فهرست‌هایی که نشان داد چه افراد و سازمان‌هایی با وجود دریافت ارز۴۲۰۰ تومانی و استفاده از این رانت دولتی همچنان برای سودجویی بیشتر در روز روشن بر سر مردم کلاه می‌گذارند و کالای خود را با چند برابر قیمت در بازار می‌فروشند.

هر روز خبرهای تازه‌ای از مفاسد کلان اقتصادی در دوران شهردار سابق منتشر می‌شود و طبق گفته رییس شورای شهر تهران معلوم شده است که پرونده‌ها در ستاد کل نیروهای مسلح و داسرای نیروهای نظامی در حال رسیدگی است و...

آیا این رانت‌خواران و مفسدان دانه‌درشت و شناخته شده اقتصادی هم این چنین بازجویی می‌شوند و فیلم اعترافاتشان منتشر خواهد شد و یا برعکس توصیه‌های دینی و تجارب بشری تنها فشار و اجبار حاکمان بر دختران بی آزاری است که یا به موضوعی اجتماعی اعتراض دارند و یا چند ویدئو از خودشان را در صفحات شخصی‌شان منتشر کرده‌اند؟!
 

رئیس زاده علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۱:۵۴
به باور من صحبت کردن و یا توصیه به صدا و سیما و کیهانیان و....آب در هاون کوبیدن و ژاژ خواییدن است
منافع عده ای در نفیمدن است.
..نه اینکه متوجه نیستند نه اینکه حرف مردم را نمی دانند و نه!
در نظر سنجی های پنهان و پیدا نظر مردم را نسبت به خود و کارهایشان را می دانند و حتی نفرت مردم را از خود !اما منافع آنها در همین نفهمیدن و خود را به نفهمی زدن هاست...... (360252)
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۷:۴۷
دراینکه صدا وسیما بد سلیقگی کرد حرفی نیست اما این شیطنت شما هم دست کمی از بدسلیقگی صدا وسیما نداره . شما با روش درست مردم را به حجاب و عفاف دعوت کن.خدایی هست حساب وکتابی هست شما به جهت انصاف باید هم چنین اقداماتی رو از طرف برخی نکوهش می کردید و هم اقدام صدا وسیما را نقد می کردید نه تخریب. بروید خودتان را اصلاح کنید. (360254)
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۸:۰۶
اومدن یک نفر رو بی آبرو کنن و از رقصیدن منعش کنن ولی با ندانم کاری و اعتراف گیری دخترای ایران رو رقاصه کردن!! برین ببینید چند کمپین رقص بعد از اون برنامه در فضای مجازی ایجاد شده... (360255)
ناشناس
United States
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۸:۲۲
دختران بی ازار!! همینا هستن که محیط مجازی رو الوده می کنن و بنیان خانواده رو می پاشونن.
جالبه و.کسی که اشتباه کرده همه شدن مدافعش! (360257)
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۲:۴۳
این از بی تدبیری صدا و سیماست که بدون توجه به نظرات کارشناسی به تشخیص نادرست خودش این غائله رو درست کرد. از کجا معلوم یک عده با اهداف پلید برای ضربه به نظام و دین و فرهنگ و از هم پاشاندن خانواده ها این تز ها را به خورد مسئولین ندانم کار رسانه میلی نداده باشند. (360264)
مرمر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۷:۵۹
..... خدا هست خودش مجازات می کنه خدا را شکر خدامون آبرو بر نیست مثله شما ها (360270)
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۵:۴۷
سلام
از کسی دفاع نکردن بلکه فساد بزرگتری رو معرفی کردن
درضمن از مدیران صداوسیما خیلی بیشتر انتظار میره تا یه دختر 17 ساله (360273)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۸:۵۰
متاسفانه در مورد کودکانه نگری و کج اندیشگی صدا و سیما اگر شک داشتم الان به یقین تبدیل شد. از یک رسانه ملی این چنینی، ساخت چنین برنامه ای بسیار عجیب است. متاسفانه اعتماد مردم به عملکرد صدا و سیما روز به روز کمرنگ و کمزنگ تر میشه. تهیه و پخش چنین برنامه ای خیلی کار ناپخته و کودکانه ای بود. باعث تاسف است. (360258)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۰۹:۲۵
اتفاقا با این کارها به گسترش آن تن میدهند مثل روسری نکردن که الان داره همگانی میشه خداییش چند نفر از ما ها مسلمان واقعی هستیم اگر هستیم چرا و چرا با خشونت رفتار می کنیم (360259)
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۰:۲۰
من فقط موندم اینایی که با رقص این دختر مشکل دارن تو عروسی های خودشون چیکار میکنن (360260)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۱:۲۱
در کنار اینکه رانت و مفسد اقتصادی را باید تقبیح کرد، باید در مقابل افرادی که از یک رقاصه .... دفاع می کنند هم نباید ساکت نشست.
با استدلال این نویسنده، با دزدهای کوچکتر نباید به دلیل وجود دزدیهای بزرگتر کاری داشت. (360261)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۱:۴۸
رفتار این دختر از منظر اجتماعی رفتار درستی نبوده.ولی رفتار رانت خواران ،اختلاسگران و آنهایی که ....ا مثل خوره به جان کشور ،مردم و اعتقاداتشان بیافتند به مراتب و هزاران بار بدتر است.لطفا دلسوزان واقعی بعد از دلسوزی های کوچک به دلسوزی های بزرگتر نیز فکر کنند و گر نه این فسادهای کلان خانمان سوز روزی بصورت سیل،دار و ندار کشور را با خود خواهد برد.مسئولان با هزاران ترفند نابجا مشغول اداره کشور که چه عرض کنم ،مشغول تحمیل زیاده خواهی های خود هستند. (360262)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۲:۰۰
فعلا که کیهان گفته مراحل قانونی اعتراف گیری طی شده!!!!!!
باید به حال این مملکت تاسف خورد که به آسانی حقوق بدیهی و اولیه انسان زیر پای افراد سیاسی له می شود البته از ماست که برماست!! (360263)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۴:۱۶
این قضیه هم مانند ضرب و شتم دختر شل حجاب در پارک توسط مامران انتظامی خواهد شد. اول مامور را مقصر دانستند اما بعد از او تقدیر هم کردند و از کارشان ابراز رضایت و تقدیر هم کردند. (360268)
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۴:۳۹
هیتلر می گفت قانون مانند تار عنکبوت است که جانوران بزرگ از آن رد میشوند و آنرا پاره میکنند و جانداران کوچک در آن گیر افتاده و گرفتار آن میشوند. (360269)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ۰۰:۱۲
دزدی و اختلاس و ربا و زنا و...همه جزو منکرات است و وجود هرکدام از این محرمات باعث تعطیلی اجرای حدود دیگر نمی شود.
همه سلبریتی ها جمع شده اند که این دختر خانم را به برهنگی بیشتر سوق دهند!!!!!!!!!
صدا وسیما یک جور به این دختر ظلم کرد و سلبریتی ها جور دیگر.
سلبریتی ها جرات رقص ندارند حالا به این بابا گیر داده اند که برقص برقص برقص برقص... (360274)