به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۱۵۵۰۸۴
پروژه متروی اهواز نماد بی‌لیاقتی‌ها

متروی اهواز را هم در کتاب گینس ثبت کنید...!

علیرضا رئیس‌زاده
ساخت متروی کلانشهر اهواز۱۴ سال پیش شروع شد و مسئولان شهر اهواز و خوزستان قول دادند که در اسرع وقت خط اول آن را که ۲۲ کیلومتر بود راه‌اندازی کنند، بدین منظور بسیاری از میادین و خیابان‌ها را بستند و مردم همیشه مظلوم اهواز به همراه بسیاری از کسبه و بازاریان با تمام مزاحمت‌ها و آزار و اذیتی که دیدند به امید راه‌اندازی مترو تحمل کردند اما تا امروز که ۱۴ سال از آن تاریخ می‌گذرد این مترو هنوز راه‌اندازی نشده و تنها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ بله ۲۸ درصد!

تلخ‌تر آن که هنوز اطراف بساری از میادین وخیابان‌ها مسدود می‌باشد، مخصوصا درامانیه که سایت اداری اهواز و خوزستان است. مسئولان امر اعلام کردند که فاز اول مترو به طول ۷ کیلومتر( بله فقط به طول ۷ کیلومتر!) در سال ۹۳ افتتاح خواهد شد که البته نشد، گفتند ۹۴ و بعدش ۹۵ و سپس قول ۹۶ را دادند و در سال گذشته چندین بار اعلام کردند به طور قطع فاز اول متروی اهواز به طول ۷ کیلومتر (خواهشا این همه سال و تعداد کیلومتر را در نظر بگیرید) از سه راه فرودگاه تا مصلی راه‌اندازی می‌شود، صدا و سیمای خوزستان و رسانه‌ها هم چندین باراین خبر را پخش کردند اما در عین ناباوری در تیر ماه امسال اعلام شد به خاطر اختلاف پیمانکار با شهرداری و استانداری و شورای شهر و... فاز اول مترو ۲۰ ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود!

 واله باید برای مردم خوزستان با این مسئولان و این قول‌ها و این همه مظلومیت گریست، به خدا دردآوراست شما یک بار دیگر مرور کنید؛ اگر به قول مسئولان هم وعده آخری که می‌گوید ۲۰ بیست ماه دیگر درست باشد (البته مردم که دیگر اعتماد‌ی ندارند) یعنی تقریبا ۲ سال دیگر باید صبر کرد، برای یک خط مترو آن هم در دنیای مدرن امروز که در نهایت سر جمع می‌شود ۱۶ سال انتظار برای یک پروژه؛  واقعا که تلخ نفرت‌انگیز  است. از اعتماد و احساسات این مردم چقدر باید سوءاستفاده شود؟ شما بقیه کار‌ها را در خوزستان همینطور در نظر بگیرید. در این جا قبل از هرآنچه که به یغما رفته اعتماد مردم مظلومی است که صدایشان به هیچ عدالت خانه‌ای نمی‌رسد و گرنه یکی از مسئولان مرتبط با این پروژه می‌بایست نقره داغ می‌شدند تا عبرتی می‌شد برای بقیه مسئولان در این استان فاجعه‌زده.

راستی شما هنوز انتظار دارید مردم خوزستان با این وضعیت به این مسئولان اعتماد کنند و به آینده امیدوار باشند؟ آیا کسی در بالا دست نیست تا مسئولانی که چنین می‌کنند بازخواست‌شان کند؟ یا مردم خوزستان شهروندان درجه ۲ کشور هستند؟ مقامات قضایی نباید برای چنین مسئولانی که اعتماد عمومی را خدشه‌دار که هیچ نابود کردند اعلام جرم کنند؟ آیا جرمی بالاتر از این که مردمی امیدوار را چنین نا امید کنند؟ اصلا انسان چطور هضم کند و باور که بیش از یک قرن پیش کل راه‌آهن کشور با این همه تونل، سختی و مشقاوت در طول ۱۱ سال ساخته شد حالا در خوزستان بعد از صد سال در طول ۱۴ سال نتوانستند ۷ کیلومتر خط مترو را راه‌اندازی کنند  و در آخر هم می‌گویند متروی اهواز بعد از این همه سال فقط ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؟

حقیقتا آدم نمی‌داند این قصه تلخ و درد آور را کجای دلش بگذارد؟ چه جوابی برای مغازه‌دارانی دارید که بیش از یک دهه به امید فردایی بهتر تعطیلی کسب و کار خود را تحمل کردند؟ انصاف و وجدان خود را قاضی قرار دهید این شرم‌آور نیست؟ از طرفی بسی جای شگفتی است به جز چند رسانه همان صداوسیمای خوزستان و دیگر رسانه‌ها نباید مسببین و ناکارآمدان در این پروژه را از دم تیغ تیز انتقاد بگذرانند و مورد بازخواست قرار دهند؟ آیا این یکی از وظایف رسانه‌ها نیست؟ چرا شهردار و شورای اهواز پاسخگو نیستند اصلا وزارت کشور و دیگر مسئولان مملکتی چرا پاسخگو نیستند؟ حالا که بر همگان ثابت شده  اینکاره نیستید و توانایی انجام پروژه‌ای به این کوچکی را ندارید (مدیریت جهانی هم که یادتان هست انشاءاله!) چرا مردم را اسیر موانع و حصارهای کذب کردید؟ چرا آنها را بر نمی‌دارید تا دردی از دردهای مردم ناامید اهواز کاسته شود؟ گرفتاری‌های خوزستان مظلوم تمامی ندارد؟
* مدرس دانشگاه

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۰:۰۱
برای آقای نوبخت بیشتر متاسفم با آن وعده تو خالی که به مردم اهواز بابت راه اندازی مترو دادند.بعد از مردم میخواهیم به مردم اعتماد کنند...... (360407)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۷:۴۵
وقتی بچه ای را به خاطر قولی که بهت داده مواخذه کنی سرش را پائین می اندازد و حرفی برای گفتن ندارد.ولی مسئولین دولتی ما با این همه وعده و وعید هیچ وقت قولهای خودرا عملی نکردند.همانطور که برای گردخاک،آلودگی آب و رودخانه ،بی آبی وهزاران درد این منطقه و الان دود ناشی از هور العظیم کاری نکردند.میشه بگوئید اینان برای چی انتخاب شده اند؟؟؟ (360408)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۷:۴۵
وقتی بچه ای را به خاطر قولی که بهت داده مواخذه کنی سرش را پائین می اندازد و حرفی برای گفتن ندارد.ولی مسئولین دولتی ما با این همه وعده و وعید هیچ وقت قولهای خودرا عملی نکردند.همانطور که برای گردخاک،آلودگی آب و رودخانه ،بی آبی وهزاران درد این منطقه و الان دود ناشی از هور العظیم کاری نکردند.میشه بگوئید اینان برای چی انتخاب شده اند؟؟؟ (360409)
سامان جلفایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۰:۵۱
نویسنده محترم یک جایی اشاره جالبی داشتند گفتند ایا مردم خوزستان شهروندان درجه ۲ کشور هستند خیلی جالب بود بله در پایخ ایشان باید گفت بله !این که از موضوعات بدیهی کشور .اگر نیستند چرا در طول همین سالها در تهران و برخی شهر ها چندین خط مترو افتتاح شد و راه اندازی شد من خودم اصلالتا تهرانی هستم چندین خط در طول همین سال راه اندازی شد خوب مردم خوزستان با تهران چه فرقی باید داشته باشنند؟ خدایی ظلم بزرگی
من نگرانم اه مردم خوزستان ما را یک روزی نابود کند
ممنونم
سامان از سن پترز بورگ (360420)
Pesare zagroooos
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۱:۲۳
اقا واله این موانع و حصارها بخاطر مترو زندگی ما رافلج کرده اصلا ما مترو نخواستیم تو را بخدا یکی بیاد اینا را بردار...ما امیدی از همون اولش نداشتیم... (360421)
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۴:۴۳
باسلام
مسئولین خوزستانی تاکی میخواهندناکارامدی خودرابابردن راندمان بالاجبران کنندفقط ازدکترممنونیم که همیشه دردخوزستان راباقلم زیبایش بیان میکند (360427)
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۶:۳۹
بسیار عالی بود
مظلومیت مردم خوزستان که به فرموده امام دین خود به اسلام را ادا کردند مایه شرمساری دولتهاست (360430)
نسرین از مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۲۳:۴۰
موضوع جالبی را کنکاش کردید خیلی جالب بود ممنونم از پیگیری سایت شما در مورد مسایل خوزستان..
اما شگفتی و انچه برای من عجیب است این که چطور خوزستان با این همه سرمایه باید به ان این همه بی توجهی و بی مهری بشود؟ .... (360435)
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۰۲:۲۶
خوزستان همیشه مظلوم بوده وهست چون مسئولینی ضعیف دارد .بسیار عالی بود مقاله انشالله که ذره ای انتقادها تاثیر داشته باشد تا مشکلات حداقل کم تر شوند (360438)
زهرا گلستانی اتش دره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۰۳:۵۹
انشالله وزیر کشور قولش یادش باش که گفته مترو اهواز ۹۷ افتتاح میشه افتتاح نشد اقای رحمانی فضلی ..... (360440)