کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه ارتباطی با اهل فرهنگ دارد جناب جهانگیری؟!

21 مرداد 1397 ساعت 1:25


گروه سیاسی: سیدمحسن امامی‌فر (روزنامه‌نگار) در یادداشتی نوشت:  اسحاق جهانگیری گفته است امروز بیش از هر زمان دیگری باید به مردم امید داد و جالب آن که در ادامه افزود، انتظار در این مورد از اهل فرهنگ بسیار زیاد است.

قبل از این که این اظهارنظر از جهانگیری را بخوانم، با خبری مواجه شدم مبنی بر این که پس از کاهش ارزش لیر ترکیه و متعاقبِ درخواست اردوغان از مردم جهت فروش طلا و دلار در حمایت از لیر، مردم در مقابل صرافی ها برای فروش دلار و طلاهایشان صف بسته اند.

شاید در ظاهر این دو خبر به هم ارتباطی نداشته باشند اما واقعیت این است که در ایران به دلیل این که هیچ چیز و هیچ کس سر جای خود نیست، بی اعتمادی گسترده میان مردم و دولت در مفهوم کلان خود شکل گرفته است.  وقتی اظهارات مقامات با اقدامات شان در جهات مخالف هم می باشد.

 همین بی اعتمادی باعث می شود ایرانیان در کاهش ارزش ریال نقش مضاعف ایفا نمایند. در ادامه روند اعتمادسوز فعلی، پس از سیاست های ناکارآمد سالیان متمادی و از بین رفتن اعتماد مردم، ناباورانه انتظار امید دادن به مردم از اهل فرهنگ شکل می گیرد.

 در حالی که مردم اقدامات اصولی دولت مردان و مسئولان را مطالبه دارند و صرفا پس از بهبود وضعیت زندگی شان امیدوار می شوند. انتظار امید دادن از اهل فرهنگ بیشتر به شانه خالی کردن از مسئولیت شباهت دارد.

 اصلا اوضاع بحرانی و نابه سامان فعلی چه ارتباطی با اهل فرهنگ دارد که انتظار امیدوار کردن مردم از سوی آن ها را دارید جناب جهانگیری؟!  متاسفانه این روزها مسئولان بیش از آن که صراحت در کلام داشته باشند، به فرافکنی افسارگسیخته روی آورده اند.


کد مطلب: 156885

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/156885/ارتباطی-اهل-فرهنگ-جناب-جهانگیری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir