به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۶۶۴۰۵

دعواي ظلی‌پور و فراستی مهمتر است!

گروه سياسي: داوود حشمتی - روزنامه‌نگار در نقدي نوشته است: حسن روحانی امروز در شاهرود گفته: مجبور شدیم۳۰هزار میلیارد تومان از خزانه به  مالباختگان پرداخت کنیم. من از تعجب کردن این همه روزنامه نگار و فعال مجازی و سیاسی تعجب می‌کنم که مگر چه  اتفاق جدیدی افتاده که تعجب کردید؟ صبحتان به خیر. یعنی تا حالا نمی‌دانست که دولت دست در جیب ملت کرده و 30 هزار میلیارد تومان بدهی نزولخواران را پرداخت کرده است؟ آن زمان که باید فشار وارد می کردید که مانع از این کار شوید کوتاهی کردید. اما به جای شما تریبون‌های نماز جمعه دولت را وادار کردند این پول را پرداخت کند.

از سال 96 این موضوع را دنبال می‌کردم. قبل از انتخابات اصولگرایان این دام را پهن کردند و تحریک کردند که این موسسات ورشکسته شده است. تریبون‌های نماز جمعه گفتند: «دولت موظف است آن را پرداخت کند.» کدام پول را پرداخت کند؟ پول کسانی که تا 84 درصد سود می‌گرفتند. اصل پول کجاست؟ من نمی دانم ، اما احمد توکلی می‌گوید دستکم در میان فرزندان علما و بیوت و غیره و ذالک بدهکاران فراوانی هستند که از  موسسه ثامن وام گرفتند  پرداخت نکردند. قرار بود سال گذشته اسامی اعلام شود که نشد.
 نوشتم :این پولها آنقد بی‌صاحب و بی‌حساب و کتاب بود که 4 هزار نفر رفتند برای کلاهبردای بالای 200 میلیون از این حساب‌ها. نوشتم: از نگاه من بیش از همه مردم مقصرند. مردمی که برایشان مهم نیست برای پرداخت بدهی همین نزول‌خواران دولت 20 هزار میلیارد تومان از بیت‌المال برداشته و بدهی آنها را پرداخت کرده است. هیچ‌کس از دولت سئوال نکرد چرا از جیب مردم بدهی این نزولخواران گردن‌کلفت نجومی پرداخت می‌شود.
نوشتم:‌ چرا اساسا بايد دولت بدهي اين افراد را بپردازد؟ چرا امام جمعه تهران پرداخت بدهي اين موسسات را از تريبون نماز جمعه وظيفه دولت اسلامي معرفي مي‌كند؟ معرفي افراد پشت پرده موسسات مالي باید يك مطالبه ملي باشد.
نوشتم: آيا تشكيلات عريض و طويل دولت شامل: بانك مركزي، وزارت اطلاعات و وزرات اقتصادْ اسامي اين افراد بدهكار را ندارد كه براي مردم بيان كند؟ از پاسخي كه نوبخت مي‌دهد مي‌توان اين‌گونه نتيجه گرفت: دولت «مي‌داند»اما «توان» و «جرات» معرفي آن‌ها كه «راست راست» مي گردند و بدهي‌شان را از جيب ملت پرداخت مي شود، ندارد. كاري را كه يك دولت با آن همه قدرت جرات انجامش را ندارد، چطور از يك روزنامه نگار ساده مي خواهند انجام دهد؟
نوشتم: اگر مي‌خواهيد ببينيد بحران‌سازي‌هاي اخير چگونه به نفع سرمايه‌داران عمل مي‌كنند و يك شبه پولدارتر مي شوند به روند خلاصه وار زير نگاه كنيد. و در ادامه روند این کلاهبرداری بزرگ را تشریح کردم.
نوشتم: آیا فرزندان علما بدهی بانکیشان را پرداخت کرده‌اند؟ / چرا احمد توکلی به وعده خودعمل نکرد؟

مواردی که دستکم در یک سال گذشته به این موضوع پرداختم آنقدر زیاد است که لیست آن در همین پست هم جا نمی‌شود. اگر می‌خواهید بدانید چه زمان  و کجا این پولها به یغما رفت من به شما می‌گویم: همان روزهایی که برای دستگیری مائده هژبری همه‌ بسیج شده بودند و فریاد می‌زدند، این اتفاق افتاد. همان زمان اینجا نوشتم که اولویت را محدود کنندگان آزادی برایتان تعیین می‌کنند تا شما به این مسائل توجه نکنید.  الان هم اگر ته مانده‌ای از دغدغه‌ واقعی برایتان باقی است، بپرسید 12 هزار میلیارد از این پول به ابوالفضل میرعلی داده شد. مابقی را چه کسانی بردند؟ مالکان موسسه مالی اعتباری فرشتگان چه کسانی هستند؟ الان هم اگر ته‌مانده‌ای از دغدغه برایتان هست به خبرهای پولشویی در بانک شهر (که امانی گفت) و پولشویی در تراکم فروشی (که محمود صادقی خبر داد) بپردازید. هرچند می‌دانم جذابیت دعوای آرش ظلی‌پور و فراستی بیش از اینها مهم است.