کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

⚽️ کیروش؛ آئینۀ مدیریت حقی، خودباخته، خارجی‌دوست و سودجوی ایران!

28 دی 1397 ساعت 0:25


گروه ورزشی:  کامبیز نوروزی، حقوقدان در نقدی نوشت: فوتبال را دوست دارم و می بینم. اما نه کارشناس و نه مفسر فوتبالم. حال حرفهای کارلوس کی روش، بعد از مسابقه با عراق، که به گفته اغلب کارشناسان ایران بازی بدی کرد، فراتر از فوتبال بود. کی روش وزیر و باشگاه ها و مردم ایران را به باد یاوه های خود گرفت. به شکلی تحقیرآمیز همه را قربانی ان کرد تا ضعفهای تیمش رابپوشاند. تیمی که 8 سال در اختیار اوست. 

 کی روش در طول 8 سال، بی آنکه مقامی برای فوتبال ایران بیاورد هرچه خواست گفت و همۀ فدراسیون فوتبال هم خدمتگزاران دست به سینۀ او بودند. مدیران فدراسیون فوتبال در این 8 سال، چه در زمان کفاشیان و چه در زمان مهدی تاج، در کمال بی مسئولیتی و حقارت، دست خدمت به کی روش بر سینه نهاده اند و هرچه او گفت اطاعت امر کردند. الان هم سکوت کرده اند هیچ نمی گویند. آنها که مدام شعار غیرت ورزشکار ایرانی می دهند، غیرت خودشان را روی تشک صندلی ریاستشان گذاشته اند و سالها روی آن نشسته اند. 

اما اشتباه نباید کرد. این فقط وضعیت فوتبال و فدراسیون و تاج و کفاشیان نیست. عرصۀ مدیریت کشور به همین اندازه حقارت طلب و در برابر "خارجی ها " خودباخته است و بسیار بیش از هرچیز فقط به منافع خود می اندیشد و حفظ موقعیت خودش، تنها رسالتی است که بر دوش احساس می کند. 

تفاوت فوتبال با عرصه هایی مثل صنعت و کشاورزی و امور اقتصادی و چیزهای دیگر در این است که فوتبال در ویترین است و خیلی از چیزهای آن صاف جلوی چشم مردم اتفاق می افتد. آنچه از خودباختگی در برابر "خارجی ها"، سودجویی های نامشروع، حقارتها، گردن کلفتی در برابر داخلی ها و سرافکندگی در برابر خارجی ها  درمدیریت  فوتبال ایران می بینیم، مستورۀ همان است که پشت پرده در سیاست و مدیریت کشور می گذرد. 

 کی روش، که در گریز از ضعفهایش به مردم و وزیر و باشگاهها می تازد و هرچه می خواهد نثار می کند و همه را خرج حود می کند، علاوه بر فدراسیون، مدیریتهای دیگر کشور را هم خوب می شناسد و می داند که چقدر بی مایه اند. میدان خالی است و او که به جستجویی پولی که در جای دیگری احتمالا پیدا نمی کرد، همه را دست به سینۀ خودش می بیند. اتفاقاً درست هم می بیند. او این مدیریت را خوب شناخته است.


کد مطلب: 169991

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/169991/کیروش-آئینۀ-مدیریت-حقی-خودباخته-خارجی-دوست-سودجوی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir