به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۷۶۱۸۲
واکنش‌ به خطبه‌های دیروز امام جمعه تهران درباره تحریم‌ها

آقای‌ صدیقی؛ امتحان الهی فقط شامل حال مردم است؟

آقای‌ صدیقی؛ امتحان الهی فقط شامل حال مردم است؟
گروه سیاسی: مصطفی داننده در سایت عصرایران نوشت: حجت الاسلام صدیقی امام جمعه محترم تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت گفت:« خداوند با فشارهای بین‌المللی می‌خواهد امتحانتان کند، چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود. مگر شما خدا ندارید. مگر خداوند کم داده است. مگر قرآن نمی خوانید؟ شما کی هستید؟ این فرانسه و آن آمریکا خودشان دچار چالش هستند» در مورد صحبت‌های امام جمعه می‌شود به چند نکته اشاره کرد.

اول: مردم ایران سال‌هاست درحال تحمل تحریم‌ها و سختی‌ها هستند. دیگر تحریم با پوست و استخوان مردم عجین شده است. کدام سالی بدون تحریم گذاشته است که شما به مردم می‌گویید « چرا نگران تحریم هستید» ما از آغازین روزهای انقلاب تحریم هستیم تا به امروز. رفتار مردم در تمام این سال‌ها نشان داده است آنها بیش از همه به بزرگی خدا و رحمت او ایمان دارند.
دوم: مردم با تحریم خو گرفته‌اند اما واقعا شرایط زندگی کردن‌شان سخت شده است. نمی‌دانم آیا حضرت امام جمعه می‌دانند، کسی که که سه ماه است حقوق نگرفته است چگونه زندگی می‌کند یا نه؟ می‌دانند کسی که حدود 2 میلیون حقوق می‌گیرد چگونه از پس اجاره خانه، خرید مایحتاج زندگی، خرج فرزندان و ... بر می‌آید؟ می‌دانند کسی که بیماری خاصی دارد چگونه باید هم با بیماری بجنگد هم با هزینه‌ها؟
تحریم فقط برای مردم امتحان الهی است یا شامل مسؤولان کشور هم می‌شود؟
سوم: مردم تحریم‌ها را تحمل کرده‌اند. مسؤولان کشور هم باید کاری کنند. نمی‌شود که همه سختی‌ها بر دوش مردم باشد و مسؤولان فقط نگاه کنند و حرف بزنند. تحریم فقط برای مردم امتحان الهی است یا شامل مسؤولان کشور هم می‌شود؟ خوب مسؤولان هم آستین بالا بزنند و مشکلات کشور را حل کنند. مشکلاتی که کاری کرده‌است که کمر خیلی‌ها توان راست شدن ندارد.
چهارم: می‌گویند شرایط ما مانند شرایط مردم صدر اسلام در شعب ابی‌طالب است. مردم زمان رسول خدا، آن شرایط سخت را تحمل کردند و بعد به پیروزهای بزرگ رسیدند. در این میان سوالی پیش می‌آید و آنهم اینکه حضرت محمد و بزرگان صدراسلام از جمله علی بن ابی‌طالب هم در کنار مردم در شعب ابی‌طالب زندگی می‌کردند اما آیا مسؤولان ما درد مردم را می‌فهمند؟ آیا آنها هم واقعا مثل مردم زندگی می‌کنند؟ آیا آنها هم چند ماه یک بار گوشت می‌خورند؟ آیا آنها هم برای تهیه جهیزیه دختران‌شان کاسه چه کنم چه کنم دست می‌گیرند؟ آیا آنها هم در خرج زندگی روزمره‌شان مانده‌اند؟
کاش در فصل امتحان الهی نهادهای غیردولتی و خصوصی بخشی از بودجه های خود را به دولت برگردانند
پنجم: در این سال سخت خیلی‌ از نهادهای غیر دولتی و خصوصی همچون سال‌های گذشته از بیت‌المال بودجه گرفته‌اند.  کاش در این فصل امتحان الهی این نهادها هم، بخشی از بودجه‌ها خود را به دولت بر می‌گردانند تا آن پول صرف خدمات برای مردم شود.
ششم: امتحان الهی مسؤولان هم کار کردن برای مردم است. ساختن زندگی آرام برای آنها.ساختن یک جامعه اسلامی که تبدیل به یک نمونه خوب برای جهانیان شود. نه جامعه‌ای که ما در آن بشنویم در کشوری مانند سوئیس از مسلمانان به خاطر حرام بودن بهره بانکی، بهره نمی‌گیرند و در کشوری که اقتصاد آن بر اساس عقود اسلامی است تا 30 درصد از مردم مسلمان بهره بگیرند.

 

عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۱:۳۳
شیر مادرت حلالت (363150)
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۲:۰۱
در شعب ابی طالب،حضرت خدیجه دارایی خودرا صرف همراهانش کرد. (363152)
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۲:۰۱
چرا کسی نیست به این بنده خدا بگه انقلاب مستضعفین بود؟ پس چرا کسی که پول داره هر سال با این شرایط سرمایش سه برابر می شود و صاحبان انقلاب (مستضعفین) باید امتحان پس بدهند .... (363153)
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۲:۲۳
بادوربین مخفی یک مقام عالی رتبه ویک فردعادی کنار هم راه بروند .وخریدکنند هردو واکنش مردم رانگاه کنند (بصورت نسیه). (363155)
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۳:۰۳
ادم سیر هیچوقت درد گرسنه رو درک نمی کنه ...در چند سال اخیر تورم میانگین هر سال کمش 100در صد بود ولی درامد خانوار ایرانی افزایش انچنانی نداشت این یعنی فقر....فاصله طبقاطی....نظام سرمایه داری ....ودر نهایت له شدن قشر ضعیف جامعه و نارضایتی عمومی (363156)
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۴:۱۴
ای کاش این استدلالهای منطقی توسط یک نفر شجاع در همان نماز جمعه به ایشان گوشزد میکرد. (363160)
امیر ارسلان نامدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۹:۱۰
هفتم: افتتاح مجلل ترین نمازخانه ایران در بازار ایران مال را بدست ایشان تبریک می گوییم. (363162)
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۲۳:۰۰
کیه که درد ملت رو بفهمه...
پای صحبت که میشه همه علامه دهر میشن و
پای عمل همه ملا نصرالدین...
بابا دیگه کافیه دست بردارید از شعارهای تو خالی ... (363165)
مهربانی توسی
United Kingdom
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۲۳:۲۷
واقعا مقاله بجایی است
بیشترین فشار تحریمها و رانتها و اختلاس ها و...روی اقشار ضعیف و متوسط است معلم کارگر بازنشست روستایی و...اوضاع معیشتی اقتصادی خوبی ندارند.... (363166)
معلم ناامید
United Kingdom
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۲۳:۲۸
چرا از حقوق فروردین ما معلمان و دبیران هنوز خبری نیست؟! (363167)
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۲:۳۸
اگر برای مردم احترام قائلند جواب این متن رادرنمازجمعه بعدی توضیح بدهندآقای امام جمعه (363169)
jaf
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۲۲:۴۴
درورد بر شما . حرف کاملا درستی زدید (363174)
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۲۳:۵۴
افرین به این جواب (363175)
امید آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۹:۵۵
...آنچه به جایی نرسد فریاد است....ای کاش برای یکبار هم که شده یک رفراندوم واقعی و آزاد در این مملکت برگزار میشد تا مشخص میشد که چقدر این سیاست هایی که موجب تحمیل تحریم و محدودیت و مشقت اکثریت قریب به مطلق جامعه است مورد پسند و خواست مردم است... (363188)
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ۰۷:۳۵
حاضرم قسم بخورم همه میگن به به چه زندگی خوبی داریم چقدر وفور نعمت هست ما خیلی راضییم
/بله مردم ما این هستن/ (363214)