به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۱۸۰۷۵۲

حق با مشاور روحانی است اما...!

حق با مشاور روحانی است اما...!
گروه سیاسی: اظهارنظر اخیر حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهور که با نوعی تعریض به سیدمحمد خاتمی همراه بود با واکنش‌های منفی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

آقای آشنا معتقد است رییس‌جمهور اسبق، سیاستمداری بازنشسته است که به دلیل از دست رفتن اعتبارش دیگر نمی‌تواند با "تَکرار" خود موفقیت لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان را در انتخابات پیش رو در اسفند۹۸ تضمین کند.  با وجود آن که بسیاری از دوستداران خاتمی و اصلاح طلبان این توییت مشاور روحانی را نوعی نمک نشناسی و قدرناشناسی او و رییس دولت نسبت به حمایت‌های محمد خاتمی و جریان اصلاح‌طلبی دانسته و به آن معترض شده‌اند اما به نظر می‌آید بی اعتباری اصلاح‌طلبان و بزرگان این جریان سیاسی مسئله ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد.

با نگاهی به آنچه در متن جامعه می‌گذرد، به خصوص از اعتراضات دی ماه ۹۶ به این سو به سادگی می‌توان به این نتیجه رسید که جامعه پس از آن که اصولگرایان را کنار گذاشت، اکنون از چارچوب جریانات اصلاح‌طلبی هم عبور کرده است. اگر با چنین رویکردی به اظهارنظر جنجالی مشاور رییس‌جمهور بنگریم می‌توان به این نتیجه رسید که خاتمی و اصلاح‌طلبان دیگر اعتباری در میان مردم ندارند و ماجرای اصلاح‌طلب و اصولگرا تمام شده است اما آنچه آقای مشاور به آن توجه ندارد و یا تمایلی به سخن گفتن از آن نداشته است به این پرسش مهم بازمی‌گردد که علت بی اعتبار شدن سیاسیون اصلاح‌طلب چه بوده است؟

بخشی از پاسخ به این پرسش به عملکرد رییسِ این مشاور و دولت او بازمی‌گردد. دولتی که در انتخابات۹۶ با وعده‌هایی رنگارنگ و به واسطه تایید بزرگان اصلاح‌طلب با رای ۲۴میلیونی مردم در پاستور ماندنی شد اما هر روز که از روز انتخابات گذشت شکاف میان آن وعده‌ها و عملکرد دولتمردان بیشتر و بیشتر می‌شد.

 اگر در دولت یازدهم شاهد خلف وعده روحانی و اعضای کابینه‌اش در مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، این بار و در دوران دولت دوازدهم شعارها و وعده‌ها در سیاست خارجی، اقتصاد، محیط زیست و... هم به فراموشی سپرده شده است. از سویی دیگر در همین ارتباط با عملکرد فاجعه‌بار مجلس دهم هم روبرو هستیم که نمایندگان آن با نام و امضای بزرگان اصلاح‌طلب وارد مجلس شده اند و بر کرسی های سبز رنگ بهارستان تکیه زدند اما در عملکردها مسیری دیگر را برگزیدند و منفعت شخصی را بر پیگیری مطالبات مردم ترجیح دادند. با چنین عملکردی از دولت و مجلس بی اعتبار شدن تاییدگران و تَکرارکنندگان فهرست‌ها و نامزدهای انتخاباتی آن قدرها هم موضوعی پیچیده و غیرقابل فهم نیست که نیازی به شرح و تفسیری بیشتر از این داشته باشد.

کوتاه سخن آن که ادعای مشاور روحانی مبنی بر اینکه اعتبار خاتمی از دست رفته است سخنی درست و مبتنی بر واقعیاتی عینی است اما بخش بزرگی از علت این بی اعتبار شدن را می‌باید در عملکرد همان دولتی جست‌وجو کرد که این مشاور نقش توجیه‌گر اقدامات و ناکارآمدی‌های گسترده آن را بر عهده گرفته است.

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۰۸:۲۱
خلاصه: همان که داماد روحانی گفت (364144)
۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ۱۹:۰۴
آقاي آشنا مردم با هيچ كس عقد اخوت نبسته گندكار كنيد پدر مردم را درآوريد باز بگوييد مردم به طرف اصول گراها نمي روند اين خيال باطلي است (364146)
۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ۱۳:۰۲
مردم علارغم شناخت احزاب بیشتر افراد را نیز شناخته اند و افراد نا سالم و غرب گرا را بخوبی می شناسند و این خود افرادندکه از مقبولیت افتاده اند و دیگر باید با عالم سیاسیت خدا حافظی کنند وفرقی ندارد متعلق به کدام حزبند ملت به معیارهای مقبول ولی امر مسلمین می نگرد و خواسته های حزبی جایگاهی در بین مردم ندارد (364151)