به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۸۱۶۱۳
دیگر رویمان نمی‌شود از روحانی حمایت کنیم

کواکبیان: اصلاح‌طلبان بدهكار روحانی و دولتش هم شدند!

گروه سیاسی: عضو فراکسیون موسوم به امید مجلس با اشاره به حمایت‌های اصلاح‌طلبان از دولت اظهار داشت: زمانی ما برای حمایت از روحانی شب و روز نداشتیم اما دیگر رویمان نمی‌شود بگوییم آنقدر حمایت کردیم‌.
کواکبیان: اصلاح‌طلبان بدهكار روحانی و دولتش هم شدند!
مصطفی کواکبیان با بیان اینکه نباید سوء مدیریت ها را پای تحریم گذاشت اظهار داشت: همه چیز در گرانی تاثیر داشت اما قطعا تحریم ها هم تاثیر خود را هم دارد. اقتصاد کشور ما حالت بیمار گونه ای دارد که با این شرایط و حتی آمدن آقای «آبه» تغییر می‌کند. من هیچ حزب اصلاح طلبی را ندیدم که بگویند لاریجانی بهتر از عارف است. وی با بیان اینکه ما به عملکرد فراکسیون امید ایراد داریم افزود: از اول افرادی در لیست آوردیم که با عکس سلفی گرفتند اما زنبیل‌شان را جای دیگری گذاشتند، 50 نفر بودند که به عارف رای ندادند. در عملکرد از فراکسیون امید دفاع نمی‌کنم اما بسیاری از واقعیت ها را هم نمی‌خواهیم قبول کنیم.

وی تصریح کرد: مجلس خود آنگونه که باید در راس امور باشد نیست ، به ما گفتند قرار بود در مجلس خانه تکانی شود پس چه شد؟ ما اعتراف می‌کنم نتوانستیم آنگونه که در زمان انتخابات حرف زدیم را عمل کنیم. ما دیگر نه لیستی خواهیم بست و نه کاندیدای ما «علی لاریجانی» است زیرا لاریجانی نه اصلاح طلب است و نه خودش و نه ما او را اصلاح طلب می‌دانیم. از الان عده ای گفتند اگر فلان شرط نباشد در انتخابات نمی آییم هر کسی می‌تواند نظر بدهد ، شورای نگهبان همان شورا است، برخی هم می‌گویند تحت هر شرایطی لیست می‌دهیم، اما اگر کاندیداهای مناسبی باشند لیست می‌دهیم در غیر اینصورت خیر لیست نخواهیم داد.

کواکبیان تصریح کرد: بنده به عنوان عضو هیات ریسه فراکسیون امید می‌گویم که نه به کسی اجازه دادم و نه کسی جرات کرده از بیرون در فراکسیون به ما خط بدهد. وی با بیان اینکه کشور حزب می‌خواهد نه جناح و فراکسیون گفت: تحزب در این کشور باید شکل بگیرد. دولت و مجلس و نهادهای حکومتی که باید به سمت توسعه سیاسی بروند این کار را نکردند، اراده‌ای وجود ندارد که تحزب در کشور شکل بگیرد. عارف مصلحت را اینگونه می‌بیند که سکوت کند، اشخاص روش‌های مختلفی دارند، گاهی به او گفتم بروز و ظهور شما کمرنگ است شاید ملاحظاتی دارد. دولت و مجلس را نباید بگوییم با هم همسو هستند، ممکن است دستگاه اجرایی با هیات رییسه یکی باشند.

وی افزود: عیب ندارد که ریس 2 قوه همسو باشند ، اما بدنه مجلس این احساس همسویی را ندارد بسیاری از وزرا به مخالفین دولت بیشتر از موافقین آن بها می‌دهند. در دولت مطرح شده که اصلاح طلبان دولت را از بین می‌برند، تازه ما بدهکار هم شده‌ایم! زمانی ما برای حمایت از روحانی شب و روز نداشتیم اما رویمان نمی‌شود بگوییم حمایت کردیم‌، ما با اصلاح طلبی که بخواهد لزوما با دولت زلفش گره بخورد لازم نیست هماهنگ باشیم. رجز خوانی در انتخابات زیاد است ما که نباید بر مبنای آنها تحلیل کنیم اما یکی از پایه های اساسی انتخابات باید حاکمیت قانون و اخلاق باشد. در فضای مجازی اغتشاشاتی درباره برنامه های تلویزیونی وجود دارد این در حالی است که در افغانستان بالای 150 شبکه خصوصی وجود دارد اما ما به غیر از صدا و سیما چیزی نداریم لذا نباید در صدا و سیما مباحثات یک سویه باشد.

کواکبیان افزود: ما قبول کردیم این نظام بسیار خوب است اما باید آن را اصلاح کرد ، اصلاح طلب واقعی این است که نظام را پذیرفته اما می‌خواهد در آن اصلاحاتی ایجاد کند. ما به وضع آینده خود نگاه می‌کنیم و اگر در سبد نامزدهای ما کسانی بودند که گفتند لیست بدهیم و مناسب بودند حتما همکاری می‌کنیم و لیست می‌دهیم. در انتخابات مجلس در تهران ابتدا تنها 4 نفر بیشتر تایید شدند ، اینکه از لحاظ نظری با نظارت استصوابی مخالف باشم حق من است اما در عمل قانون است؛ حال چون مخالفیم درست نیست که اصلا آن را قبول نداشته باشیم. شورای نگهبان در بحثهای نظارتی خیلی می‌تواند نقش داشته باشد ، چهار مرجع اگر تایید کردند دیگر سخت نگیریم که بگوییم باید مراجع دیگر هم تایید کنند.

کواکبیان افزود: نهادهای مصرح در قانون اگر سندی دارند نهادهای اجرایی کاملا لحاظ کنند اما اگر سند ندارند سلیقه ای عمل نکنند. بنده در مجلس هفتم و مرحله اول هشتم رد صلاحیت شدم چون گفته شد اصلاح طلبی بودم که از خطوط قرمز اصلاح طلبان پایم را فراتر گذاشتم و بعد هم کاریکاتوری را به من نشان دادند. بنده موافق شفافیت آرا در مجلس هستم ، همچنین با اعاده اموال نامشروع مسئولان و رسیدگی به دارایی مسئولان موافقم. این جو سنگین وجود دارد که اگر مردم حوزه انتخابیه نمایندگان بفهمند رای شان چیست، برایشان مشکل ساز می‌شود.
برچسب ها: مصطفی کواکبیان