به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۸۱۷۳۳

الگوی مواجهه با دونالد ترامپ!

الگوی مواجهه با دونالد ترامپ!
گروه سیاسی: در همین روزها که تصمیم‌گیران سیاست خارجی گزینه مذاکره با ایالات متحده آمریکا را به دلایل مختلف از جمله خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ایران و ۵+۱ کنار گذاشته‌اند شاهد آن هستیم که رهبران سه کشور چین، روسیه و کره شمالی به‌عنوان سه حکومتی که در حوزه‌های مختلف و متفاوت با دولت آمریکا دارای اختلاف نظرهایی عمیق، جدی و با سابقه تنش‌های طولانی هستند مشغول مذاکره با ترامپ بوده و در تلاش هستند تا با استفاده از ابزارهای در اختیارشان در حوزه دیپلماسی از آثار سوء تصمیمات ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی ترامپ بکاهند.

شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین در تلاش است تا از افزایش تنش‌های اقتصادی مرتبط با جنگ تجاری میان آمریکا و چین جلوگیری به عمل آورد و آن طور که از خبرها برمی‌آید مذاکرات  رؤسای جمهور دو کشور با تصمیماتی همراه بوده که به مدیریت آثار نامطلوب جنگ تجاری آمریکا و چین در حوزه تعرفه‌ها منجر خواهد شد، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز به زودی و برای چندمین بار در دو سال اخیر به مذاکره مستقیم با ترامپ خواهد پرداخت تا تنش‌ها و اختلافات میان دو کشور که سابقه‌ای طولانی، تاریخی و ایدئولوژیکی هم دارد مدیریت شده و کاهش پیدا کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز پس از ملاقات با ترامپ در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره در حال تدارک دیدن آغاز دوباره مذاکرات است تا شاهد آن باشیم که مذاکرات ترامپ و اون یک بار دیگر از شکست دیپلماسی در خصوص بحران اتمی در شبه جزبره کره جلوگیری کرده است. با کنار هم قرار دادن این موارد و حتی موارد دیگر که مذاکرات آمریکای دوران ترامپ با کشورهایی نزدیک به ایالات متحده را هم شامل می‌شود می‌توان به یک الگوی مشخص از مواجهه با ترامپ دست پیدا کرد.

 به نظر می‌آید آنچه برای رییس‌جمهور ایالات متحده اهمیت دارد بیش و پیش از نتایج مذاکره و محاسبه سود و زیان معامله ویترینی است که از مذاکره و معامله به رسانه‌ها عرضه می‌کند. به بیان دیگر لازم نیست برای توافق با آمریکا در این دوران تلاش چندانی داشت و فقط کافی است به او «احساس پیروزی» را منتقل کرد تا او نیز همین را به رسانه‌ها و با توییت‌های معروفش از طریق شبکه‌های اجتماعی به مردم بفروشد.

بر همین اساس می‌توان گفت مذاکره و دست یافتن به توافق با آمریکا در دولت ترامپ با وجود آنکه ظاهرا سخت و گاه نشدنی است با عمل بر اساس الگوی مواجهه با دونالد ترامپ کاملا در دسترس خواهد بود. این همان مسیری است که رهبران چین، روسیه و کره شمالی در حال حرکت در آن هستند.
برچسب ها: دونالد ترامپ

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۶:۵۰
اتفاقا موضوع سر نمایش پیروزی است نه تنها برای ترامپ ، برای ما هم همین است ...
ترامپ حرف زور می زند باید جلویش ایستاد...
منطقی این بود که با گشایش هایی در داخل، مردم را متحد می کردیم ، بعد با همکاری با دیگر کشورها ، بازار توریست را داغ می کردیم ...
همچنین مذاکره با کشورهای دیگر تا رسیدن به نتیجه می بایست ادامه پیدا کند (364273)
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۰:۵۳
شما این کاره نیستید
در مورد مواجهه با دونالد ترامپ همون سپاه میدونه چه کار باید کرد
بیانیه ضعیف و مالامال از استیصال وزارت خارجه در مورد توقیف نفتکش همه انقلابی نمایی روحانی را شست و برد (364274)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۲:۵۷
چراکه باید یک کشور برتمامه کشورهای، آسیا واروپا،
مصلت باشد، وریس جمهوره وقت آن کشور، درمورده دویست کشوره دیگر تصمیم بگیرد،
این درست که اتم نباید ساخته شود وساخت آن وبودنش درهرکشوری تعدیدی جهانی بحساب میاید، ،اما کشورهای اسلامی وغیره اسلامی درحاله پیش روی هستند وامروز مردمه هرکشوری ازدولتش انتظارات زیادی دارد. وجوانان کشورها دوست دارن با بهترین امکانات زندگی کنند. واگر پیش روی کشور کنترل گردد، آن هم بدست یک کشور ویک ریس جمهور، درآن کشور. .شاید جنگ و خسارات مالی جبران ناپذیری استارت بخورد.. (364275)