کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای مشاور؛ لطفا سكوت كنيد، فقط سکوت!

3 آذر 1398 ساعت 18:10


گروه سياسي: حسام‌الدين آشنا، مشاور رئيس‌جمهور كه ظاهرا نقش سخنگوي حسن روحاني در شبكه‌هاي اجتماعي را هم ايفا مي‌كند در واكنش به اعتراضات اخير مردم به افزايش ناگهاني قيمت بنزين اين اعتراضات مردمي را با عمليات «فروغ جاويدان» سازمان تروريستي «مجاهدين خلق» مقايسه كرده است و هشدار داد كه عمليات مرصادي ديگر آغاز شده است!

با نگاهي به اظهارنظرهاي مقامات دولتي و آنچه در ميدان عمل رخ مي‌دهد شاهد آن هستيم كه ظاهرا به همان ميزان كه دولت از حق اعتراض مردم در مقام سخن دفاع مي‌كند در زمان عمل كه مي‌رسد نتيجه آن شعارهاي دهان‌پركن درباره حقوق شهروندي و حق اعتراض مردم، برخورد سخت با معترضان، دعوت آنان به سكوت و پايان دادن به اعتراضات، ايجاد اختلال بي‌سابقه در اينترنت و غيره بوده است.

حالا هم شاهد تهديد عجيب مشاور رئيس دولت اعتدال عليه مردمي هستيم كه راهي جز اعتراض به تصميمات يك‌شبه و ناگهاني مسئولان برايشان باقي نمانده است. مسئولان دولتي در آن هنگامي كه مي‌بايد با مردم سخن مي‌گفتند و جامعه را از تصميم خود درخصوص قيمت بنزين آگاه مي‌كردند ترجيح دادند سكوت كنند و به جاي اغنا مردم به رايزني‌هاي پشت پرده و تصميم‌گيري در جلسات محرمانه پشت درب‌هاي بسته بپردازند؛ اما حالا كه اين زمان شرمساري آنان در برابر مردم در سكوت و شنيدن اعتراض آنان است لب به سخن مي‌گشايند و با ادبيات زشت و تهديدآميز پاسخ اعتراض نجيبانه مردم به اين تصميم نادرست اقتصادي مي‌دهند.

از سوي ديگر زنده كردن آن گروه كه از سوي همين مردم كه امروز به عملكرد مسئولان معترض هستند سال‌ها پيش به زباله‌دان تاريخ پيوسته است چه معنايي جز توهين به مردم و خطاي محاسباتي بزرگي در مواجه با اعتراض جامعه به تصميم دولت در خصوص افزايش نرخ بنزين و مشكلات بي‌شمار اقتصادي در سال‌هاي اخير دارد؟!

به نظر مي‌رسد كه لازم است مشاور رئيس‌جمهور و ديگر مسئولان دولتي اگر به هر دليلي امكان و توان كافي براي پاسخگويي به مردم معترض ندارند حداقل سكوت كنند تا شاهد پيچيده‌تر شدن شرايط حساسي كه در آن قرار داريم نشوند و يا با اظهارنظرهايي مانند آنچه مشاور روحاني مطرح كرد سبب جريحه‌دار شدن بيش از پيش احساسات مردم را فراهم نياورند. مطلب آخر آنكه گاهي سكوت برخي مسئولان بيشتر از سخنراني‌هايي كه به بيان آن عادت كرده‌اند، مي‌تواند از بدتر شدن شرايط جلوگيري به عمل آورد.


کد مطلب: 192484

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/192484/آقای-مشاور-لطفا-سكوت-كنيد-فقط-سکوت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir